Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-03-19 08:42:04 följande:

Jag läser och håller koll på er varje dag men är lite dålig på att hinna och orka skriva!

Känns just nu bara som en evig väntan till vecka 12-13 för att få bli av med värsta oron.

Kommer inte ihåg om du skulle göra vul innan v.12? Om du har möjligheten att göra det i v.7 eller 8 rekommenderar jag det för att slippa oron. När du sett hjärtslag i v.8 har du ju samma missfallsrisk som efter v.12 så du slipper 4 veckor med extra oro
  • Loppan84
    Iskristall skrev 2016-03-19 08:55:13 följande:
    Är det så loppan?! Tack för infon! Det var skönt att höra!
    Ja! En del ställen står det till och med att det är mindre risk för missfall om man sett hjärtslag i v.8 än om man inte gjort nått ul alls men har gått förbi v.12
    Men för säkerhets skull tänker jag att det är samma, för det är klart att saker kan gå fel iaf men risken är inte stor :)
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-19 09:07:12 följande:
    Ja förstår O håller verkl med... Den enda anledningen till att vi ska göra kub är ju såklart ultraljudet osen av ren nyfikenhet... Ja har faktiskt inte äns tånk så långt att vi skulle kunna få hög risk men om vi nu fick de... Så skulle ja aldrig aldrig göra abort.. Så mycket som vi kämpat liksom..

Så nästa gång du får se bebisen är på rul?
    Funderar på att göra ett ul i v.12 ändå bara för att se att allt är bra men de mäter inte nacken eller nått sånt här men då får man ju iaf se att den lever och mår bra. Känns lite länge till v.18 nu....

Åhh hade glömt att det va idag! Kommer gå så bra så, säker på att huggen är ligamentsmärtor. När ska du dit? Du uppdaterar väl direkt efter?
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-03-19 09:57:02 följande:
    Nej, jag fick ju göra ett vul i v.6 början av 7 typ och då slog ju hjärtat. :) Nästa blir väl kub, inget inbokat än men nästa gång hos bm tas blodproverna för det vad jag förstod det som. Men är typ 3 veckor kvar tills dess och ytterligare någon vecka efter blir väl kub ultraljudet.. Vet inte om det hjärta jag såg såpass tidigt minskar något?
    Just det! Jo att se hjärtslag över huvudtaget är jättebra, det är en av de stora stegen där det ofta går fel. Om hjärtat aldrig börjar slå tar det oftast många veckor att upptäcka därför är många missfall i vecka 9-12 egentligen foster där hjärtat aldrig slog. Vet inte exakt procent för v.6 men tror att huvudsaken är att hjärtat har slagit :)
  • Loppan84

Nä jag ropade hej för tidigt, får inte behålla nått idag heller. Har en känsla av att potatis skulle va gott men det har vi inte hemma.

Snälla dela med er av det som funkar bäst för er. De saker som jag klarat ok innan men inte funkar alls idag är smörgås med bara smör, salta kex, risgrynsgröt, apelsin. Känslan är att bakad potatis med majs skulle va gott. Nått mer förslag?

• Loppan84

Härligt Eagle!

GästenT mina bröst går lite upp och ner men var tvungen att köpa ett par nya bh:ar för ett par veckor sen, men nu kan jag ha mina vanliga igen. Men de är väldigt ömma fortfarande.

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-19 21:22:05 följande:

Här är lilla älsklingen.. 19mm O blev framflyttade från 8+1 till 8+3...

Härligt Eagle <3
  • Loppan84
    Längtar88 skrev 2016-03-20 11:15:27 följande:

Ok tjejer. Jag måste fråga experterna. KAN inte släppa detta. Mamma tror de är en liten bebis/att de mätte fel.

Gyn flyttade bak mig 2 v vilket skulle betyda att första plusset var på äl+8, andra på äl+9 och tredje på äl+13. Det var vanliga stickor från gravidkollens egna. Dvs de mäter från 25.

Jag är orolig att de ska vara medicinen jag åt som saktade ner allt, men att bebis klarade sig eftersom hjärtat slår och kanske kan växa på nu och att de ändå är så som jag räknat.

Är nått av allt de här logiskt?

Lägger med bild på hur starkt jag plussat! (Svagt om de är som jag räknat äl+18, men billiga testerna brukar inte vara så tydliga väl?!)

Jag vill släppa de här men är förvirrad och när folk tar upp de med mig grubblar jag på nytt. Vad tror ni???

Jag plussade också svagt på äl+8 dock var det så svagt att jag inte va säker men på äl+9 var det tydligare. Kan ju inte säga mer än det och att din bm borde veta mer än oss. Om du är väldigt orolig boka ett ul till och se att den växer som den ska? Om den växt normalt sen förra äl så är det ju inget mer att fundera på
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend