Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-04-11 08:35:01 följande:

Aa ja litade inte riktigt på de tidiga ul så fortsatte räkna från äl... Men nu råknar jag från de som de sa på ul :)

Nej de borde vara ok om de inte gör ont, hoppas de avtar. Inte kul med blod.. Ja har blödit mycket näsblod sen jag blev gravid..

Alla mina värden såg bra ut O jag är b positiv så behöver inga sprutor. Min man är b negativ ovanlig grupp men bebisen blir plus om ena partnern är pluss :) vad har du för blod grupp?

Jag är också b negativ precis som din man. Blir spruta i v 28-29.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-04-11 13:18:23 följande:

Tack snälla. Har börjat acceptera det och fått svar på alla frågetecken jag hade så nu är jag halvvägs med att bearbeta sorgen och snabbt kunna gå vidare helt. Ta hand om dig så länge! Kommer snart tillbaka gravid igen och tacksammare än någonsin! Kramar

Underbart att läsa om ditt stigande hopp. Hoppas på att få se dig här snart igen! <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-11 22:32:56 följande:

Bokat ul till nästa måndag nu, skitnervös pga alla MA man hör om hela tiden och att jag har konstiga typ småkramper i magen på kvällar och morgnar. Verkligen inte ont eller nått, noll på smärtakalan men det "kör omkring där inne" och är lite som träningsvärk ibland liksom. Nån som haft liknande? Är framförallt nedre delen av magen och lite ut mot sidan.

Mys med ul. Kommer gå så bra så!

Det du beskriver låter som klassisk växtvärk i livmodern = ett gott tecken.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-12 10:12:05 följande:

Och hur vet man om ens sambo eller en själv är rh negativ? Aldrig hört talas om förr. :P och min sambo behöver ju liksom inte ta prover.

Det är hel irrelevant vad barnets pappa är. Det enda som betyder något är om man själv är rh negativ och barnet positivt, då man i detta fall behöver ta spruta för att inte riskera immunisering (att man börjar bilda antikroppar  som riskerar att skada en framtida graviditet)
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-04-12 10:04:22 följande:
    Det där är så konstigt. Min syrra fick också en spruta i den veckan, som förebyggande. När jag frågar min bm så fattar hon inte alls vad jag pratar om? Förra gången fick jag bara spruta efter FL, men då vet jag att det var andra riktlinjer.
    Har också hört att vissa bara får spruta efter fl. Verkar vara lite olika bud på det där...
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-13 20:54:54 följande:

Va sjukt, lite så det är för mig med nu. Illamåendet har börjat att lugna sig men oftast inte om jag böjer mig för fort. :) Då vet man det! Skönt att det alltid är MINST 1 här som upplever samma saker som en själv eller har svar på märkliga frågor. :)

Det är inte alls konstigt, då man oftast har lägre blodtryck som gravid och att det då är lätt att få blodtrycksfall när man reser sig upp från framåtlutat läge. Blodtrycksfall => illamående => kräkning.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-13 21:26:29 följande:

Jaa verkligen! Tur att det är folk i gruppen som har barn sen innan! :)

Jag skulle vilja ha allas bf högst upp där det står om tråden. Så man alltid ser. För oss med dåligt minne hur alla ligger till. :)

Ja, det vore väl nåt!?

Kan inte du fixa det sagoskog, eller blir det krångel när det tillkommer nya då..!?
  • Symetrical
    capy skrev 2016-04-14 06:44:41 följande:

Gullig du är som tänker på mig :)

Det går bra ändå tycker jag. Har dock drabbats av en segdragen förkylning och har hostat som en galning i några dagar. Inte så kul för bäckenbotten jag jag intyga :/

Har gått in i tredje trimestern och åttonde månaden nu, så börjar se ljuset i tunneln. Det är helt knasigt att tänka på att magen ska bli ännu större. Bilden nedan är från förra helgen.

En så fantastiskt fin bebismage! Hur många veckor är det kvar nu då? <3
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-04-14 18:31:55 följande:

Haha jag har inte mycket till bebismage, men ni får ändå se, jag gick in i v. 10 igår. Magen är helt klart större än med första barnet (galet när det inte ens är en bebis som tar plats ännu!?!!!) och idag var jag tvungen att rota fram och inviga mina mammabyxor :p

Finmagen! Min var också allmänt svullen i de veckorna, sen la det sig kring v 13, för att sen komma tillbaka som en riktig gravidmage i typ v 15.

Här är dagens mage i v 21+2

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend