Loppan84 skrev 2016-07-14 11:34:47 följande:
Ja lite kände jag det efter, men inte så det gjorde ont eller så. Gör det ont på dig? Hur länge varar det?
. Min kompis som är i samma vecka som mig sa igår att hon får mycket sammandragningar när hon går eller rör på sig, medan jag bara haft det ordentligt en gång och det var när jag suttit stilla 4 timmar på ett flyg. Så jag antar att det är väldigt olika vad som sätter igång det, men är som jag förstått det helt ofarligt så länge det försvinner om man vilar och inte är väldigt smärtsamt. Eller?!
Den senaste veckan har de börjat göra lite ont, men inte så att man påverkas av smärtan. Det är lite olika när de kommer, både i vila och aktivitet. Men de kommer oftast flera ganska tätt under en period, typ med 2-3 min mellan under 30 min - 2 h. Hade exakt detsamma med tvillingarna och då övervakades ju tappen med regelbundna kontroller så jag vet iaf att de inte påverkade tappen för 9 år sen :) hoppas på detsamma nu.
Sd anses väl i regel normala så länge de inte gör märkbart ont eller är många och regelbundna. Sen ska man väl vara uppmärksam på blod, tryck nedåt eller annat som kan indikera att det händer saker därinne. Isf får man ju be dem mäta.
Jag får förresten ofta sd när jag sitter och virkar. Tror att det är den stillasittande och obekvämma positionen som retar livmodern. Det kan säkert vara samma sak vid t.ex. flygning tänkte jag.