Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-03-15 21:20:10 följande:
    Har oxå läst att mkt illamående O kräkningar betyder tjej därför tror jag att du har tjej O jag kille hehe :)

Awa är jätte fint...

Vad tycker du om Adam Adrian Benjamin Hugo casper
    Casper sa faktiskt min man igår! Det är fint, har aldrig tänkt på det innan. Benjamin gillar jah men inte han.

Tycker alla Iben är ett konstigt namn? Det är danskt betyder ebenholt, tycker det är sååå fint men verkar som många kanske tycker det är konstigt?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-15 21:20:10 följande:
    Har oxå läst att mkt illamående O kräkningar betyder tjej därför tror jag att du har tjej O jag kille hehe :)

Awa är jätte fint...

Vad tycker du om Adam Adrian Benjamin Hugo casper
    Ja men du hade ju så högt HCG i starten :)
  • Loppan84

Glömde säga Clara också. Sorry sista inlägget från mig sen ska jag sluta spamma.

Favorit tjej: Iben, Clara eller awa

• Loppan84

Sen söndag har jag blivit lite mindre illamående varje dag, söndag va jag fortfarande ganska dålig men kräktes inte så mycket - igår mycket bättre bara lite småillamående under dagen och så kom det mer på kvällen - idag nu när jag vaknade känner jag mig helt bra. Hade detta kommit över en natt hade jag blivit orolig men när man blir gradvis bättre över 2-3 dagar måste det väl vara bara positivt?

• Loppan84

Wow såg inte bilden för jag använder appen. Men nu syns det ju riktigt fint. Wooo :) Spännande. Tycker en del tröjor stramar en del nu men är nog också beösten lite och att jag är så svullen.

eagle87 skrev 2016-03-15 20:57:02 följande:

Här händer de grejer :)

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-16 09:33:24 följande:
    Ok tack :) ja har oxå berättar på jobbet :) alla är helt lyriska O ska känna O fråga tusen frågor vilket år superkul men oxå väldigt tröttsamt... Är lite av en ensamvarg så kan bli lite mkt...

Vet inte om du läste de innan men min svmor ville inte att vi skulle berätta ti ngn förräns 6.5 mån helt sjukt, en av de roliga sakerna me att vara gravid är ju att få dela me sig
    6,5 månad? Hahaha hur tror hon ens det är möjligt? Säger som Symetrical skit i henne. Ni gör er grej. Det är er graviditet och er bebis och ni bestämmer ALLT så kan hon tycka vad hon vill om det
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-16 19:53:55 följande:
    Precis,... Nu har min man problem med min mamma :( min mamma har alltid tänkt att hon skulle komma hit en vecka innan bf O vara med på förlossning osen vara med oss de första veckorna.. Min man vill verkl inte han tycker förlossning är intimt O att de är våran tid O samma med första veckorna me bebis då han får pappa ledigt i 2 v... Ja förstår han till en viss del samtidigt vill ja verk ha mammas hjälp O stöd... Vad tycker ni? Jag O min mamma är jätte nära
    Hmm det är svårt dilemma. Jag har svårt att sätta mig in i situationen för jag måste erkänna att jag personligen känner som din man att det är vår tid och att vi ska finna ut av saker tillsammans både under födlossningen och när vi kommer hem med bebisen. Men du måste ju känna efter, det är ju du som ska igenom en förlossning mer än honom så det är klart att ditt ord väger lite tyngre men tycker du ska tänka noga igenom vad det är du önskar att din mamma ska bidra med som inte din man kan göra? Och du behöver inte va rädd att inte veta vad du ska göra med barnet eller vad som är "rätt" det lär du dig själv och behöver inte din mamma för att "visa dig".
  • Loppan84

Fattar. Låter tufft vännen. Men kanske en kompromiss som de andra säger - att hon kan komma efter 2 veckor när han börjat jobba igen?

Samtidigt måste du ställa lite krav om att han ska hjälpa till nu när ni får barn. Var tydlig och säg "fint vi är själva första veckorna men jag är rädd att du inte kommer hjälpa till hör hemma. Under de två veckorna är du huvudansvarig för hemmet och det praktiska isåfall och jag får lite tid få kroppen och amning igång och komma in i rutiner med bebisen"

eagle87 skrev 2016-03-16 23:42:06 följande:

Ja vet inte de är bara svårt, dela för jag vet hur mycket de betyder för min mamma O sen hur ja själv känner hur gärna jag vill dela allt me henne O hur trygg ja känner mig me henne... De har varit så svårt dessa 2.5 år sen jag flyttade till England O typ varit utan familj gått igenom så mkt (infertilit,MF, utanförskap med min mans familj, ekonomiska problem) utan att haft typ min mammas stöd O nu har jag en möjlighet att få ha henne här.. Sen tänker ja på de praktiska min man gör inte så mkt hemma han kan inte laga mat lr ngt sånt tänk om vi får ett kolik barn lr amningen ej funkar hur ska ja orka typ ta hand om hemmet laga mat O allt plus bebisen... Han förstår inte hur svårt de är i början me bebis men i och med att min syster O flera vänner har barn har jag mer insikt... Han har bara gått hem till sin syrra en timme thats it.. Ja förstår han men tror han lever lite i en drömvärld... Samtidigt känner jag att de kommer verkl bli bättre för Mig med mamma när han börjat jobba O vi kan umgås i fred.. Kan tex inte prata svenska framför han etc...

• Loppan84

Detta är värsta dagen på länge. Ska flyga imorgon 2 flygturer på ca 1 timme var och är väldigt nervös. Är så illamående och orkar nästan inte stå upp. Någon som flygit medan ni fortfarande var väldigt dåliga? Hur gick det isåfall? Kan det hjälpa med postafen?

• Loppan84
    Längtar88 skrev 2016-03-17 15:25:14 följande:

Mår så jäklar bra! Slår bort tankarna att de skulle vara fel att må bra, att jag inte kan må för bra. Vädret är underbart, gått en lång promenad, hjärnan är mindre trött, kroppen gör mindre ont, extrema hungern har lugnat sig, magen mindre svälld (på förmiddagen iaf) och jag är lycklig! Så lycklig att jag kan gråta av lycka! Åh vad jag älskar mitt liv

Underbart! Jag hade exakt samma känsla de första 2-3 veckorna efter jag plussade innan jag mådde illa. Är underbart, så bara njut!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend