Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Jag vill bara säga att jag har en riktigt bra dag! Jag tog en postafen när jag vaknade till kl 6 idag. Tog en skorpa och somnade om. Nu när jag vaknade har jag ätit risgrynsgröt och en hav ostsmörgås och mår inte så väldigt illa. Får se hur länge detta håller men känner mig som en helt ny människa bara av att få behålla lite mat i magen :)

• Loppan84
    Reflexen skrev 2016-03-13 07:32:29 följande:

Hej på er!

Ville bara säga hej, jag har följt er så länge i vanliga tråden men inte letat upp denna!

Det är så fantastiskt att se att så många av er är gravida nu, efter allt kämpande med ältest, analyserande av kurvor och alla förstörda sovmornar på grund av tempningen

Själv är jag på sluttampen av graviditeten, är i vecka 39, så har förhoppningsvis en liten bäbis här inom kort.

Wow underbart! Kommer ihåg att jag följde tråden när du va aktiv där (eller om det va NC tråden?) men inte skrev skälv då :) Lycka till med förlossningen nu! Så nära <3
  • Loppan84
    Längtar88 skrev 2016-03-13 10:55:45 följande:

Hallå tjejer! Vad roligt att se så många namn här :)

Går in i v 9 på tisdag och börjar precis känna av symptom igen mer än en växande mage. Kan dock vara att jag är sjuk... osäker! Haha. Humöret börjar även bli koko, kämpar med att kontrollera mig!

Försöker att inte noja men förra graviditeten fick jag för mig att jag hade ett afrodite barn i magen (heter de så?) och var säker på de tills han föddes då de vägrade berätta kön under graviditeten. Nu har jag fått för mig att de är ma för att jag mår för bra och försökte få göra ett vul för att lugna mig själv vilket jag blev nekad. Är nån graviditets sak jag har, bli hypokondriker-ish.

Jag och Eagle gjorde UL privat för att få se hjärtslag. Det rekommenderar jag, då kunde man slappna av lite. Här kostade det en tusenlapp men tror det är billigare i Sverige, jag tyckte iaf det var värt pengar för att få 3-4 veckor fram till v 12 med mindre oro
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-13 09:14:29 följande:

Pang, sa det här!

Har era magar börjat synas nånting, sagoskog, loppan, eagle och gästen? Vore kul att få se lite mer magbilder! Och såklart från er som gått längre också!

Ingen mage här än, lite uppsvullen ibland av gaser men det kommer och går. haha sorry för Tmi
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-03-13 15:25:53 följande:

Usch! Har känt mig typ bakis både igår och idag. Illamående, yr, trött och rätt hög puls. Illamåendet sitter uppe vid halsen hela tiden.. Typiskt.

Hehe så startade det för mig när jag blev illamående. Kändes som den värsta bakfyllan i mitt liv en morgon när jag vaknade. Hoppas verkligen du slipper vara alltför dålig. Ät ofta och lite - det kan inte sägas ofta nog och vet att det tar emot när man är illamående men annars blir det bara värre som en ond cirkel.
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-13 16:02:58 följande:

Blir lite orolig att jag ej mår lika illa som er, har inte spytt en enda gång, mår lite illa på morgonen O mellan måltider thats it... :/

Nej då det ska du inte va! För det första är det väldigt individuellt. För det andra är jag ganska säker på att jag mått bättre om jag skött mig. Jag tror faktiskt att jag fått de här stötarna där jag varit riktigt dålig pga jag missköter mig - stressar massor i veckorna på jobbet och hinner inte äta som jag ska sen tränat på kvällarna. Då kommer smällen efter ett par dagar sen tar det ytterligare ett par dagar att komma tillbaka. Nu när jag varit ledig 2 dagar och skött mig (vilat mycket och ätit väldigt ofta) mår jag mycket bättre. Jag tror stressen förstör mycket. Andra veckan på rad jag har mått riktigt skit Tors-lör och spytt mycket men bra igen på söndagen nästan utan illamående när jag vilat ett par dagar. Detta var nog svar på din fråga också Sagoskog ;)
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-03-13 18:26:37 följande:

Ja det var ju svaret. Tror nog att det kan vara så att jag sköter mig bättre på jobbet faktiskt. Med mat och så. Men i ditt fall så förstår jag att det blir värre.

Denna veckan ska jag va sjukt duktig på jobb. Sen har jag 11 dagar semester, här i Norge är det väldigt vanligt att arbetsplatser stänger hela påskveckan så vi har ledig och ska hem till min familj i Sverige. Ligga på soffan och pysslas om av mamma i en vecka blir toppen ;)

Vad ska ni andra göra i påsk? Nån som ska resa eller så?
  • Loppan84
    Iskristall skrev 2016-03-13 19:47:28 följande:

Hej tjejer!
    Kul att se tjejer jag "känner" Gått med i annan bf-tråd men det är bara massa nya, det är kul det med. Men att få följa er är nåt speciellt!

Jag ska alltså vara gravid i v.7 (6+6 idag) går in i v.8 i morgon Illamåendet satte igång i fredags. Idag panikköpte jag Postafen och Saltiner...verkar fungera rätt så bra hittills. Idag har jag fått i mig hela middagen och än så länge inte börjat må sjukt illa av att bara se bilder på mat på fb x-)

På fredag ska vi på tidigt vul på ivf-kliniken, ser med skräckblandad förtjusning fram emot det. Lite läskigt om de inte skulle hitta nåt foster, har en bekant som det hände just det för i veckan så lite skraj är man...

Välkommen hit! Då är du väldigt nära mig och Eagle i tid. Jag är 7+4 och Eagle 7+2 tror jag :) Kommer säkert bli bra på vul, men förstår att du är nervös det va jag också.

Kommer inte riktigt ihåg om detta va ditt första barn?
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-13 19:35:19 följande:
    Åh, sä mysigt det lät!

Vi kommer åka ner till min familj i Skåne under påskhelgen. Längtar oss tokiga alla tre. Eller snarare fyra. <3
    Härligt! Hur gammal var din son nu igen? Fattar han på riktigt att det är ett syskon som kommer eller är det lite för abstrakt?
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-03-13 21:01:42 följande:
    Haha ja tiden går som långsammast i början och i slutet.. Vet inte riktigt vad som är värst faktiskt haha.
    Haha kan tänka mig att slutet är en pärs, jag son har så extremt dåligt tålamod kommer väl trippa runt på nålar sista månaden ;)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend