Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Igår fick jag första rejäla karatesparkarna, två stycken. <3

Går in i v 20 (19+0) idag och imorgon kl 14 vankas det rul.

Tycker att magen stannat av lite i utveckling igen, men är nog vanligt och beror ju på olika tillväxtfaser.

Eagle: Bra att du tog ett snack med mannen i alla fall. Väldigt viktigt att ni spelar på samma planhalva här framöver, annars kan slitningarna bli för stora... :-/

Loppan: Skönt ändå att det var något ytterligare bakomliggande som de förhoppningsvis kan råda bot på, så att du kan få må lite bättre framöver. Tycker också att det kan låta som uvi eller ev streptokocker.

• Symetrical

Rul gick jättebra! Allt såg finfint ut och vi blev flyttade en dag fram, så bf 23/8 nu. <3

Dock valde vi att inte ta reda på könet, men ni får gärna gissa.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-01 15:52:32 följande:

Åhh vad härligt att allt var bra. Sötis, men jag har ingen gissning! Herregud så Spännande att ni inte tog reda på könet!

Vet inte om jag klarar att inte ta reda på det, för att jag är så nyfiken, men samtidigt känns det så otroligt roligt och spännande att inte veta. Hur gjorde ni med nr 1?

Med första tog vi reda på det. Då kändes allt så nytt och skrämmande, så vi ville veta allt som gick att veta.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-02 00:38:42 följande:

Åh va söt :) ser ut som en vacker liten flicka :)!

Tycker också att det ser ut som en tös, men vem vet!?

Här är en bild när den smackar på handen. <3

• Symetrical
    Iskristall skrev 2016-04-02 07:29:39 följande:

Å så fina bilder Symetrical! Längtar tills det är dags att få se såna bilder på sin egen lilla bebis!

Snart så! Tiden går så fort.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-02 09:30:31 följande:

Åh så fin symetrical!! <3

Visst var det någon mer här som hade haft bruna flytningar?

Tack fining! :-*

Jag hade en ganska kraftig brun flytning en morgon när jag var i v 10+3. Valde att åka in på vul direkt samma förmiddag och där såg gynekologen en livlig liten krabat och ingen pågående blödning. Kändes väldigt skönt att få kolla upp det för att stilla oron i alla fall.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-04-02 09:55:15 följande:

Underbart! Så fina bilder <3 men jag förstår inte hur ni orkar hålla er från att ta reda på könet :) coolt och spännande dock. Min magkänsla säger tjej för er del!

Nej, jag vart så chockad när världens kanske med nyfikne man sa att han nog ändrat sig angående att kolla! Jag sa tidigt att det var något han fick bestämma (till skillnad från så mycket annat kring graviditet och förlossning )

Om jag skall vara ärlig känner jag också att det var kul att vänta. Framförallt om det nu är en tös, skulle jag inte vilja att folk visste om det, eftersom risken att bombarderad med överdrivet flickiga plagg isf vore överhängande. ;-P Är som sagt själv pojkflicka, så har lite svårt för när allt skall vara så rosa och puttinuttigt.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-04-02 12:48:21 följande:

Puh.. Verkar vara mer vanligt än jag trodde. :) Pratade med min bm igår och det var hon som rekommenderade mig ul. Hon sa att när man väl fastnad i sån djup oro är det bra att kolla upp för att få slappna av igen samt att tyvärr vet man ju aldrig vad som händer inne i kroppen så tidigt i grabiditeten. Hon känns genuint förstående och ärlig. Jag skulle återkomma och berätta vilken tid jag fick. :)

Enligt appen är jag i 9+1 idag. Tiden går låååångsamt. Visst kan jag göra vanligt ul på onsdag då? :)

GästenT skrev 2016-04-02 12:50:14 följande:

Förresten tror jag på en liten flicka symetrical! ;D

Vi kommer inte heller att ta reda på kön utan gissa under hela graviditeten. :)

Vilken bra bm!

Jag fick göra vul, men se till att vara kissnödig om ifall att det blir vanlig ul.

Kul med en till som inte tar reda på könet.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-03 19:40:01 följande:

ckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Hur mycket har Ni andra gått upp?

Som innan påtalat tar barnet det den behöver, så man behöver inte oroa sig, framförallt inte i början. Under min första graviditet gick jag som sagt ner 1,5 kg först (och då har jag ett BMI på ca 20), men det gick jag upp sen igen. I v 11 låg jag nog på plus-minus noll den gången och den här gången på ca 1,5 kg upp.

Nu i v 20 är jag nästan 5 kg upp, vilket känns väldigt lagom med tanke på min startvikt.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend