Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Längtar88 skrev 2016-03-20 17:22:25 följande:

Låter vettigt, iaf vettigare än att backa äl typ 2 v. Vet att mensen har diffat typ en vecka max nån gång, och då har jag trott att de är pga piller eller liknande men kan lika gärna vara att de blir lite sent var 4 månad eller nått.

Finns ett privat här som är lika fullt som "vanliga", drf de har svårt att ge tider. Och ska som sagt på kub den 14/4 så tror inte jag får svar så mycket innan. Funderar även på om jag ska byta min bm. Vill ha stöd nu när jag är orolig och känner inte att hon ger mig det. Fick barn som 16 åring sist så känner extra press att allt ska bli "rätt" den här gången och att jag inte ska stå ut med sånt jag gjorde då, utan våga säga till! Och att hon bokar inskrivning v 14 när jag var inne v 8 och märkbart orolig känns inte stöttande.

Nej, verkligen inte! Byt på direkten! Viktigt med en bra kontakt och känsla gentemot sin bm.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-20 21:40:52 följande:

Jag menar att jag blev bättre idag kan ju också bero på att jah vilat och legat helt still sen i fredags ;) Men måste ju undersöka närmre. Om illamåendet försvinner nu när jag pausar de tabletterna måste det va ett tecken.

Symetrical, Sajocawa och Sagoskog och ni andra som varit väldigt illamående har ni tagit tillskott med järn?

Ja, men det kan nog stämma! Kanske borde testa att sluta helt med dem... Behöver ju inte folsyra för bebisen längre och jag äter väldigt bra, så har bra blodvärde generellt.
  • Symetrical
    Sajocawa skrev 2016-03-20 19:49:42 följande:

Har jobbet precis hela helgen så har inte hunnit läsa vad ni skrivit, ska se om jag hinner ikapp ikväll ;)

Apropå ingenting ska jag berätta en liten rolig historia.. Sorry för långt inlägg.

Förut när loppan pratade lite om förvirring tidigare så nämnde jag ju att jag var ett riktigt hopplöst fall förra graviditeten, var så snurrig konstant så jag var tvungen att sluta köra bil (och då körde jag dessutom bil på jobbet men var tvungen att säga nej.. Kom till rondeller och visste inte vilket håll jag skulle köra..)

Det har REDAN börjat för mig denna graviditet också. Har som sagt jobbat i helgen, jobbar på spa så träffar en hel del människor men har verkligen inte kunnat prata med gästerna. Har blandat ihop ord, hittat på konstiga meningar mm.. Reagerade inte riktigt på att det hade med graviditeten att göra förrän jag först och främst imorse satt i bilen påväg till jobbet och insåg att jag hade glömt ta på mig arbetskläderna (så jag hade jeans på mig och tröjan jag hade sovit i...) , och inte nog med det, när jag äntligen jobbat klart (i för stora lånekläder...) så åkte jag hem och precis när jag kommer innanför dörren och tar av mig skorna ser jag att jag har på mig mina inneskor.. Jag har alltså glömt min skor på jobbet!!

Jag orkade inte åka tillbaka (hade nog tagit strax över en timme för mig att komma hem igen) så hoppas jag har ett par gamla skor nånstans som passar för jag jobbar inte förrän om två veckor igen..

Aaaahahahahahaha. Jag tappar också ord och är allmänt virrig. Skönt att nästan alla mina patienter vet att jag är gravid. :-P
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-21 08:18:04 följande:

Ja kändes tydligt att detta inte va "inne" intyg livmodern eller nått utan nått annat så är inte orolig. Var en stark kramp som varade i ca 5 min när jag vaknade sen gick det över till lätt molvärk en stund och nu känner jag inget.

Ska börja gå på gravidyoga nästa vecka så hoppas få några tips då. Någon som prövat det?

Jag körde gravidpilates, men var dessvärre tvungen att sluta pga foglossningen. Så himla trist, för jag gillar det verkligen, samt behöver det för att hålla igång bålstabiliteten för ffa jobbets skull. :-/
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-21 15:43:14 följande:

Hahaha vad roligt ;D Jag har också bilder av alla men Eagle ver jag ju lite mer om och så ser jag i mitt huvud att Sajocawa är sensuell, brunett med gröna ögon, rött läppstift och viskande "spa-röst" och Symetrical mörkblond med lite fräknar och söt typ "girl next door"-look. Sagoskog känns mer sportig i stilen och väldigt fit kropp och naturlig look :)

Haha. Roliga ni är! Håller med om att man målar upp en egen bild av alla. Som när man läser en bok!

Jag vet ju att du och eagle är lite mörkare, och ser er båda som väldigt vackra och exotiska med fina drag. Själv är jag riktigt tråkig typisk skandinavisk med blå ögon och mellanblont hår a la "ljus råtta", eller som min snälla frisör säger "åt det askblonda hållet", före detta självlockig (snarare frizzig sedan förra graviditeten) och har en typiskt naturlig sportig look (läs för bekväm för att orka sminka mig )
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-21 17:48:19 följande:

Hahahaha Love it! Tror hela spa-grejen gjorde att jag fick en heeeelt annan bild av dig :D Detta var roligt.

Jättekul! Jag såg sajocawa (helt fel) som blond, lockig och fräknig. Relativt lång, men ändå nätt och finlemmad. Väldigt feminin.

Sagoskog som brunhårig, medellång och sportig. Ganska lik mig i stilen.

Jag är för övrigt medellång och ganska vältränad. Eller ja, VAR ganska vältränad.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-03-21 18:34:44 följande:

Hej på er!

Jag har följt er i smyg men nu har jag samlat kraft igen och orkar skriva lite...

Ni ställde massa frågor tidigare och tänkte berätta lite hur det varit.

Missfallet tog hårt! Väldigt hårt! Sen att det blivit massa komplikationer av det gör de inte bättre.... Akut infektion, blodförgiftning på köpet... Ev blir det en skrapning. Återbesök på en vecka! Läkaren sa att ev kan jag ha endometrios??? Kan man bara få det utan att haft det tidigare?

Mycket tankar finns i huvudet... Orkar man igen? Tänk om samma sak händer igen? Tänk om man inte kan bli gravid igen?

Men för varje dag så kommer man en bit på vägen och jag hoppas att man är tillbaka i sitt normala igen snart!

Vill bara säga att jag tittar till er emellanåt :) även om jag inte orkar skriva just nu. Så finns ni i mina tankar! Kanske... Hinner jag joina tråden igen snart!

Kram

Fina du. Har tänkt så mycket på dig. Förstår att det känns outhärdligt tufft just nu, men du klarar det här. Helt enkelt därför att du inte har något val. Och du kommer orka försöka igen. Hoppas verkligen på att få se dig här med ett plus inom en någorlunda snar framtid. <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-23 09:14:18 följande:

Hej hopp! Uppdatering - igår flög jag och åkte bil i sammanlagt 3 timmar. Inte kvalm alls och kunde äta vad som helst. Tror att det är för att jag tog postafen - men har ju också slutat med vitamintabletterna så kanske det också? Jag bukar ju ta postafen i vanliga fall för åksjuka så är van vid dem och vet att det är viktigt att ta dem med mycket vatten och när man inte redan är illamående.

Symetrical - när du tog dem och det inte funkade hade du vilar och ätit ordentligt så illamåendet var så lite som möjligt när du tog tabletten? Och drack du mycket vatten till (minst ett glas)? Annars tror jag det va därför den inte funkade för dig kanske

Grejen var att jag blev väldigt trött av de tabletterna och tröttheten var det som triggade mitt illamående som mest, varför det även alltid var värst på eftermiddagar/kvällar (är en morgonmänniska).

Skönt för dig att det funkade i alla fall och hoppas att ni får en mysig vistelse.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-23 18:21:57 följande:

Jag har varit så nöjd över att jag har kunnat gå upp i vikt så lätt. Men idag så slog det över lite och jag blev ist supernojjig över att jag går upp för snabbt. Men så hittade jag denna sida.. tror ni att det är rent skit, eller är det något man kan "gå på"? Jag kände mig iaf lugnare med resultatet, väger 53,4 nu och är precis i mitten på deras spann för veckan.

www.blimamma.se/viktkalkylator-for-gravida

Den kör jag också på! Känns som en bra riktlinje.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-23 19:26:40 följande:

Hmm den säger att jag borde gått upp nästan 2 kg nu men jag har bara gått upp ca ett halvt kilo. Ska jag va orolig? Det behöver man väl inte va så här tidigt? Tänker att det beror på att jag inte haft matlust sista veckorna och att det kommer när illamåendet går över.

Nejdå, så tidigt spelar det ingen roll alls! Med sonen gick jag ner 1,5 kg i början, men sen sa det pang efter v 8 och då gick jag upp fyra kg fort. Stannade kvar på det länge sen. Körde verkligen "trappan" med honom och verkar göra detsamma nu.

Ligger ganska bra enligt min vecka nu, så är nöjd.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend