Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-03-13 16:02:58 följande:

Blir lite orolig att jag ej mår lika illa som er, har inte spytt en enda gång, mår lite illa på morgonen O mellan måltider thats it... :/

Hur går det hun? Du har inte skrivit så mycket sista veckan. Är du fortfarande orolig? Kom ihåg att du sett hjärtat och allt säkerligen är bra <3
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-14 05:13:16 följande:

Så arg O ledsen att jag inte kan sova... En släkting fick en son i söndags O fick nyss veta va han ska heta O de är samma namn som vi bestämt om vi får en kille.. De enda namnet jag gillar. Namnet som jag hade bestämt flera år sen.. Vårat namn!!! Finns inget annat namn ja kan tänka mig.. De är svårt me indiska muslimska namn som funkar i England!!!! Vill bara slå någon.. Känns så orättvist

Ta det ni också! Det gör inget om ni har samma, många som har det - särskilt i Indien ;) vill i avslöja namnet?
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-14 07:42:33 följande:
    Han fyllde tre nu i januari och han verkar förstå betydligt mer än jag trodde att han skulle göra! Pratar en hel del om när bebisen kommer ut så kanske den fryser och då ska han ge den en filt! <3 Och när vi pratade om storlek på skor sa han att pappa har störst, sen kommer mamma och sist han själv, men ändrade sig fort till att det faktiskt är bebisens fötter som är minst. Men den behöver inga skor, för den kan ändå inte gå. Så sjukt kul att lyssna på hans slutledningsförmåga. :P
    Haha awww gulligt. Han är på nivå med min sambo då eller kanske tom lite före - han sa igår att bebisen "kommer ha så här små fötter" och så visade han dubbelt så stort som bebisfötter faktist är haha ;D
  • Loppan84
    Längtar88 skrev 2016-03-14 17:04:36 följande:

Tjejer jag blir tokig. Lugna mig och berätta om alla gånger ni haft väldigt ont över vänster äggstock runt v 8/9 (beroende på hur ni räknar) där de huggit till och håll er vaken halva natten eller smärtan suttit i ca 6 timmar iaf, och de INTE varit någon fara. Att imorgon när jag kommer till gyn säger de att jag är löjligt känslig och att de bara är ligamenten.

Att de är lugnt för att jag inte blöder och risken för utanförskap är obefintlig.

Försöker att inte noja. Försöker vara realistisk men de är svårt i perioder nu. Pendlar hela tiden i tankarna och kan inte fokusera på nått

Har också haft en del ligamentsmärtor. Kändes som starkt håll ungefär. Blir det värre när du hostar, nyser eller vänder dig om snabbt?

Håller med ovanstående om att du ska be om vul för att dubbelkolla att allt är som det ska, så du kan känna dig lugn sen
  • Loppan84
    Längtar88 skrev 2016-03-14 19:59:18 följande:
    Började vid 20-21 och slutade vid 3 så kan inte ha varit någon hastig rörelse, men låter rimligt om de skulle blivit nån trauma av annat som jag inte reagera på innan... Den tycker jag att vi kör på, förklarar ju allt isf. Den gillar jag mest :) haha förklarar nog varför duscha varmt lugnade med.

Ska vara där kl 13 så är en evighet och hon sa att får jag ont får jag ringa 1177 hjälper de mig med tid snabbare men ville inte bråka om tid idag då de känns ok nu och gjort hela dagen så är inte akut. Håll tummar och be för mig imorgon! :)
    Håller alla tummar. Kommer säkert gå bra, vet att det är lättare sagt än gjort men försök att inte ligga och tänka på det här hela natten nu. Allt är sannolikt helt fint och imorgon ska du få drt bekräftat <3
  • Loppan84
    Längtar88 skrev 2016-03-14 20:10:54 följande:
    OJ! Missade helt att du skrev, ursäkta!

Vet ej för hostade inget och rörde mig sakta förutom när smärtan fick kroppen rycka till okontrollerat, men om jag klämde blev de värre efter en stund. Högg till mer samtidigt som de var skönare att hålla. Lugnade sig av dusch så jag lyckades somna.

Börjar känna mig lugn igen. Vilket är bra för nu är sambon hemma och vill inte skrämma upp honom i onödan. Första bebis och allt för honom :)

Känns som att kvinnokliniken tar mig mer på allvar än min bm vilket är sorgligt. Eller så är bm mer van och härdad hehe
    Ingen fara alls kära du. Men om du prövar att hosta litegrann nu (fejkhosta som när du är hos läkare och hen ska lyssna på lungorna) - känns det nått då? Hugger till?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-15 07:26:32 följande:
    Hehe åh varför tror du de?

Ja Gud räknar ner veckor till rul, har redan provat the baking soda gender test hehe

Ja tror du kommer få en liten flicka, såg ut så på bilderna :)
    Baking soda test? Haha vad är det och vad fick du för resultat?

Är också galet nyfiken - Vi har båda en stark känsla av flicka. Men med tanke på att det fick väldigt snabbt från ligg till implantation säger förnuftet mig pojke. Hehe.
  • Loppan84
    Längtar88 skrev 2016-03-15 13:48:20 följande:

Kan de stämma? Allt såg bra ut, be is såg ut att vara i v 6+0 idag och livmodern ungefär runt de med istället för 8 +0 som jag räknat. Vilket skulle betyda att jag Plussade på äl +8..... hon sa att hon såg ett hjärta ticka iaf men jag kunde inte se för bebis låg så nära väggen. Förvirrad

Men Gud vad skönt med hjärtslag! Så allt såg bra ut? Stort grattis :) Då behöver du inte bry dig om smärtorna? Det va ligament?

Ja men det kan väl stämma, jag fick ett svagt svagt streck på äl+8. Men har du räknat fel på 2 hela veckor? Låter konstigt eftersom du tempat och allt.
  • Loppan84

Detta kanske ni andra visste men har nu googlat och läst på många ställen att mycket illamående och/eller hcg oftast är flicka.

Jag tror vi bägge har tjejer Eagle, bara en känsla med tidiga plus och mycket symptom tidigt :)

Hurraaaa! Vad tycker ni om Iben eller Awa på en flicka? Har inga pojknamn så kom gärna med förslag. Gillar att det ska vara lite mer traditionellt på kille men inte för vanligt ändå.

• Loppan84

Nej det är klart, håller med om att det egentligen inte är så viktigt och att det är roligt att spekulera. Men tänker att det är mer mysigt att gå och tänka på bebisen och hur drt ska bli när jag ber mer om den. Behöver ju inte nödvändigtvis va kön - skulle gärna vilja veta hur hen kommer må, se ut, personlighet ja ALLT men inget av det kan man ju ta reda på så då får jag nöja mig med det jag får ;) kön med andra ord haha. Kommer bli glad för vilket som men vill bara veta nått om bebisen :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend