Loppan84 skrev 2016-08-03 22:54:43 följande:
Hehe nä det leder kanske inte till nått men ska iaf pröva vecka 38 om det är ofarligt :) man kan ju pressa ananasen till juice, funkar inte det?
Men vad är Hinnsvepning? Aldrig hört talas om, vågar jag googla det på min jobbtelefon (har inget annat just nu) eller är det något man ska kolla lite mer privat? ;)
Haha äh det är nog inget konstigt att googla på som gravid kvinna. Det är vanligt att få hinnsvepning på tex sjukhuset för att eventuellt sätta igång förlossningen på ett naturligt sätt (eller åtminstone försöka få nånting att hända, tappen att öppna sig lite osv inför ett igångsättning). På vissa funkar det och på vissa händer ingenting. Barnmorskan stoppar in några fingrar i tappen och rör runt lite, eller lite finare sagt: sveper runt på fosterhinnan..
Jag fick hinnsvepning på förlossningen för att jag hade haft värkar ett och ett halvt dygn men ändå bara var öppen knappt 2 cm, och det gav väl en liten skjuts på traven för en timme senare var jag nog öppen i alla fall 3 cm.. (Så det hände ju mer än innan i alla fall)
Och angående ananasen så funkar det inte att pressa juicen, eftersom enzymerna som möjligtvis kan sätta igång förlossningen försvinner då. Tyvärr är det just samma enzym som får det att svida så in i helvete i munnen så man slipper tyvärr inte undan det på nåt sätt.. Man måste ju typ trycka i sig 10 ananaser på en timme för att få i sig såna mängder som krävs dock.. Och det mina vänner, är omöjligt!