Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-03-24 08:12:45 följande:

Ok :) är i vecka 10 nu, väntar ett par veckor med att väga mig då för i vecka 12 ska jag ha min första läkarkontroll så då märker de väl om det ligger som det ska.

Hur går det med dig och foglossningarna? Känner du dig bättre nu när du jobbar mindre?

Övertygad om att allt är som det ska.

Jag gick som sagt först ner, så i v 7 låg jag - 1,5 kg och sen började jag gå upp, men eftersom jag gick ner först blev det ju ändå bara ett par kg plus jämfört med startvikten, trots att jag gick upp fyr kg mellan typ v 8-13. :-P

Det skall mycket till för att man skall fara illa. Tycker att det är imponerande att ni som kräkts ändå lyckats öka i vikt!
  • Symetrical

Vad gäller foglossningen blir den dessvärre sämre och sämre för var dag som går, trots att jag gått ner i tid. Tror att hade mitt bäcken fått bestämma hade jag inte jobbat alls. Men det får det inte, för isf blir den här skåningen knäpp på allvar!

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-24 23:48:49 följande:

Åh nej. Men förstår att du inte bara vill hå hemma, men skulle det behövas så måste du ju det. Hälsan kommer först <3

Ja, jag vet ju att du har rätt, men tror att du förstår mig. Känns som att vi är lite av samma skrot och korn där. Kanske lite väl envisa för vårt eget bästa.

Men precis som du skriver måste ju hälsan gå först och det viktigaste är ju att jag klarar mig igenom hela graviditeten utan att gå i sönder, för det är ju egentligen efter att lilla plutten kommer som det riktiga jobbet börjar. Är ju inte lika "enkelt" heller som förra gången, eftersom jag nu har en treåring hemma som kräver sitt. Man kan ju dessvärre inte bara ligga och vila efter jobbet. Men detta skall nog gå bra. Skönt med lite påskledighet nu!

Hur har ni det då? Fortfarande på Gotland?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-25 09:31:29 följande:

Ja jag förstår dig, skulle bli knäpp av att bara gå hemma men om en läkare sa att du måste det nu så hade jag gjort det men varit ledsen och rastlös hela tiden ;) Hoppas det löser sig!

Ja, åker hem imorgon. Mått så otroligt mycket bättre sen vi kom hit. Vet inte om det beror på att jag vilat massor sen förra fredagen, att jag slutat med järntillskott eller att den värsta tiden bara är över (9+2 idag, men alla har ju olika illamående perioder för mig va det slutet v.6-slutet v.9 om det inte kommer tillbaka). Whatever det beror på så är det sååå skönt!

Skönt! Passa på att njuta så länge det varar.
  • Symetrical

Morgonmage 18+3. Tycker att den vuxit massor senaste dagarna, men kan ju bero på påskmat och godis likaväl.

• Symetrical

Så fina magar på er allihopa! <3

Själv har jag känt rörelser sedan v 13-14, men då bara som smått fladder innanför blygdbenet. Nu sedan ett par veckor tillbaka (dvs ca v 16-17) har jag känt mer buffar, ffa på urinblåsan när den varit full. :-P

Känt typ 2-3 ggr även på utsidan, men skulle nog aldrig gjort det om jag inte samtidigt känt det inuti, så att säga.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-27 12:03:51 följande:

Och när är era rul? Jag kan ha glömt nu, säger som Sajocawa att det beror på gravidhjärna för jag glömmer allt hela tiden, men är det nån som fått bra kön ännu?

Rul på fredag kl 14. Inte bestämt oss för om vi skall ta reda på könet eller ej.

Tror capy väntar en pojk.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-28 12:18:59 följande:

hehe, fick du så i förra graviditeten också?

Ja, men inte såhär tidigt! Den står ju inte ut än, men den har definitivt blivit större. Har för mig att den "ploppade ut" kring v 30 sist.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-03-29 15:20:34 följande:

Hej tjejer!

Vad kul att se era magar! :)

Nu har värsta sorgen lagt sig och vi har bestämt oss att försöka igen! Och nu längtar jag! Men det blir inte riktigt just nu. Då jag fortfarande blöder och pga att jag vill återhämta mig från alla komplikationer ordentligt! Så kanske till sommaren.

Läkaren ringde idag och jag hade ett hcg värde på 28 så det borde vara över detta snart tycker jag!

Så kanske hinner jag joina er! Men fortsätter följa er :)

Kram på er!

Gläder mig att höra, raring. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend