Gravida från Tempar/Fertility Friend
Spännande att se hur olika stora era magar är :)
En fråga till er lika längre fram, när avtog er trötthet?
Spännande att se hur olika stora era magar är :)
En fråga till er lika längre fram, när avtog er trötthet?
Jag vet men hon O min syster får mig att känna att jag inte kommer klara första tiden amningen laga mat etc om inte mamma hår.. Ja har inte vågat säga att de är vad jag vill utan mest använt min man.. Min mamma pratar typ inte med mig för hon är så sårad.. Hon säger typ att hela glädjen me att jag är gravid e borta O min syster säger bara hur ledsen mamma är..
Grejen är jag O min man kämpade med infertilitet plus ett MF O han va verkl där för mig O vi gick till alla läkarbesök tillsamans O gjorde allt som ett team.. Han har vart insatt i tempkurvor,äl test etc etc så därför känns de som om de rätt att bara vi 2, O sen känner jag att om han inte vill ha min mamma där så förtjänar han att få som han vill pga de stöd han varit... O jag förstår hans poäng..
Jag vet men hon O min syster får mig att känna att jag inte kommer klara första tiden amningen laga mat etc om inte mamma hår.. Ja har inte vågat säga att de är vad jag vill utan mest använt min man.. Min mamma pratar typ inte med mig för hon är så sårad.. Hon säger typ att hela glädjen me att jag är gravid e borta O min syster säger bara hur ledsen mamma är..
Grejen är jag O min man kämpade med infertilitet plus ett MF O han va verkl där för mig O vi gick till alla läkarbesök tillsamans O gjorde allt som ett team.. Han har vart insatt i tempkurvor,äl test etc etc så därför känns de som om de rätt att bara vi 2, O sen känner jag att om han inte vill ha min mamma där så förtjänar han att få som han vill pga de stöd han varit... O jag förstår hans poäng..
Hej, tack för alla svar... Min mamma verkar lugnat ner sej vi har inte pratat om de mer men hon verkar vara sig själv nu när vi pratar :)
Har ni bestämt något namn till bebisen än?
Äntligen har vi tagit oss förbi v 7,,
Ul idag 8+1 och 16 mm. Snacka om att jag var nervös när la mig på britsen.
Ville bara sticka in huvudet och säga hej från bebisbubblan.
I tisdags (38+0) bestämde sig lille Olle för att komma till världen. Racerförlossning som tog strax under två timmar från första onda värken.
Nu försöker vi vänja oss vid att vara fyra i familjen.
Glad midsommar!
På tal om kläder. Jag har i princip inte köpt något än. Det är ju mest sommarkläder i butik nu. Men Tack och lov så har jag ju redan dubbel uppsättning :P. Jag har från stl 44 och uppåt. Men det är endast pga att jag har kvar sen innan. Skulle aldrig köpa något nytt i stl 44. Bebisen behöver ju inte ha någon dunder-overall i vagnen. Men det är nog bra att iaf ha en fleccefodrad overall för vinterhalvåret. Man kan ju behöva lyfta upp bebisen ibland och då blir det kallt. Till hösten och vintern så skulle jag se till att ha en del långärmade pyjamaser. Bebisar har ju inte direkt täcke på sig (nån längre stund) och då är det bra med några sköna och värmande sovkläder. Mängdmässigt så är ju framförallt tvättmöjligheterna avgörande.
Påtal om något helt annat så har jag börjat känna av foglossning rejält helt plötsligt. Bokade in en tid till sjukgymnasten idag så man kanske kan påverka det i tid!
Jag har börjat svullna lite. Värst är det i lår- och underlivsområdet när jag sitter stilla mycket. Därför har jag börjat göra knäböj när jag inte har möjlighet att promenera. Tänkte att det skulle hjälpa blodgenomströmningen i området. Är det någon som vet om knäböj kan vara dåligt i senare delen av graviditeten? Jag brukar göra 20 X 3 (60), men går inte ner riktigt lika långt som innan. Jag väger ju säkert minst 5 kg extra bara på överkroppen nu så det blir ganska tungt.
Han sparkar som en tokig vääääldigt långt ner i magen. Nästan underlivet. Ska han inte ligga längre upp nu? Väldigt mycket liv. Blir orolig...