Gravida från Tempar/Fertility Friend
En underbar liten pojke tittade ut 2229 :)
En underbar liten pojke tittade ut 2229 :)
Hur många av er vill ha fler barn?
Asså jag är sugen som fan men vet inte om jag pallar en graviditet om den ska va så jobbig som med Wilde..
Sen tog de ju 3 år att göra han med..
Fick rosa på pappret igår eftermiddag, sedan rött på pappret på kvällen, nu var det rosa på morgonen. Har haft lite starkare molvärk och idag gick tempen ner, tog den t.o.m efter toabesök så den bör ju ha varit lägre om jag tagit den innan, så nu tror jag tyvärr att jag är ute ur leken..igen....orkar inte...
Grattis Zora!
Och tack ni andra för input. Bara gammalt blod nu på morgonen, men lite huggande molvärk till och från. Alla symtom har dock försvunnit under natten så det oroar mig, har fått en tid för vul imorgon klockan 11 så får se då om det gått åt skogen, kommer vara 6+5 då så då borde man ju ett hjärta om fostret lever.
Var på VUL idag och såg ett hjärta slå! Så jävla glad!
Angående vikt så blir jag orolig att de kommer tjata på min vikt, jag har en odiagnosticerad ätstörning, jag hetsäter men spyr inte, och det triggas ofta av misslyckande att inte gå ner i vikt så är orolig över att bm kommer säga på invägningen att - ojojoj vad tjock du är, du får INTE gå upp i vikt!
Och jag vet att de menar väl och att det är farligt men fy vad jag skäms :( kommer väga in på 100kg!
Hej igen, har varit med här förut, i höstas men fick missfall i december. Har idag plussat igen, finns ju så klart inga garantier för någonting. Just nu är jag ömsom i chock och ömsom överlycklig
Tack för alla svar:) jag ska säga till på inskrivningen, är väl också lite nervös över att sambon ska veta vad jag väger, då löjligt egentligen..
Tyckte det var konstigt att jag inte fick något hälsosamtal denna gång?
Grattis Bell! Hoppas det går bra!
& pugsnotdrugs, jag vägde också runt 100kg vid inskrivningen - har gått upp 13,5kg. Min barnmorska är jättetrevlig och har aldrig höjt ögonbrynet för det eller tjatat om att jag inte får gå upp, det är mest jag själv som haft ångest över det medan hon säger att den mängd jag gått upp är helt normal.
Så tänk inte så mycket på det! Däremot får du antagligen göra en glukosbelastning för att kolla att du inte har graviditetsdiabetes längre fram i graviditeten. <3
Ja precis, man dricker den där sörjan och så tar de blodprov. :)
Jag har själv fått graviditetsdiabetes men har så låga värden så jag behöver bara tänka på kosten än så länge, mäter blodsockret lite sporadiskt under veckan & har kontakt med diabetessköterska.
Men oavsett diabetes eller inte så råder jag dig att tänka lite extra på kosten, men ha inte ångest över den eller vikten! :)
Någon av er som har astma? Min läkare sa jag inte skulle ta bufomix/symbicort längre utan istället ta pulmicort. Han sa: jag tror inte din astma är så dålig så du verkligen behöver symbicort. Ja nu går ja hemma o har svårt att andas, tog bricanyl igår kväll men är dålig nu på morgonen igen och bricanyl sa han att jag skulle vara väldigt försiktig med. Hoppas någon av er har erfarenhet av medicinerna.
Sitter och funderar på om jag borde ringa förlossningen pga minskade fosterrörelser. Är så osäker och vill inte ringa i onödan. Kan inte ringa bm då mottagningen är stängd idag.
Märkte av minskningen igår. Brukar ha dagar när bebisen rör sig mindre. Speciellt om jag rört på mig mycket dagen innan. Men det har aldrig varit lugnt två dagar i rad. Känner bebisen ibland, men inte alls lika ofta som annars och inte lika starkt som annars. Vill inte få besked om att åka in direkt heller då min sambo jobbar och inte har möjlighet att ta ledigt :/
En liten flicka tittade ut igår klockan 16:40 :)
Allt gick snabbt och smidigt trots att vi fick åka till ett annat sjukhus, längre bort. 48 cm lång och 3255g och föddes ca 1 vecka för tidigt.
Värkarna satte igång vid 10 på morgonen ungefär och när vi väl anlände till förlossningen vid 14:30 ca var jag helt öppen och hann bara med lustgas. Gjorde inte mycket nytta mer än att jag kände att jag hade något att fokusera på under värkarna så när jag väl fick börja krysta struntade jag i lustgasen också :P fick sy 4 stygn sammanlagt, men bara ytligt. 2 på insidan och två på utsidan.
Nu är det bara amningen som ska komma igång och vänjas vid.
Japp! Fick en hinnsvepning igår eftermiddag, 1timme senare började värkarna så smått och strax före 3 inatt kom hon med buller & bång, hann inte ens få smärtlindring. Nu ligger vi på bb och tar igen oss. :)
Jag är fortfarande gravid, 32+3.
Roligt när magen börjar synas! Min börjar däremot vara i vägen nu och då ska den ändå växa i cirkus 7 veckor till. :D
Hur har du mått hittills?