Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

Gravida från Tempar/Fertility Friend

När började graviditeten synas på er? Sist började jag få lite mage runt v 12/13 och då började även mina vanliga kläder att bli för små. Jag vill egentligen vänta till efter kub/nipt med att berätta på jobbet. Men v 12-13 inträffar för mig runt första/andra veckan i juli, då är alla på semester, så när jag och alla andra är tillbaka från semestern i augusti lär jag väl inte hinna öppna munnen, det lär nog synas då...?

• Mimipig
    oONinniOo skrev 2017-05-21 12:54:54 följande:

BIM var igår, men har kort lutealfas så är idag på ÄL+14/BIM+1. De starkaste strecken fick jag på kvällen ÄL+11 och morgonen ÄL+12, därefter svagare eller neg. Får nog ringa till KK om det inte blir ett tydligare plus om någon vecka..

Så märkligt. Men då länge ingen mens dyker upp..?
  • Mimipig
    oONinniOo skrev 2017-05-21 13:52:19 följande:

Kroppen känns väldigt gravid också, med molvärk, halsbränna from hell och ömma  bröst. Så jobbigt att inte veta med säkerhet. Med sonen steg det så tydligt från dag till dag och det digitala visade 1-2 veckor redan på ÄL+13. Men verkar inte ha lika hög halt av hcg denna gången.

Kan du be din barnmorska att ta ett gravtest med blodprov istället?
  • Mimipig
    happylife skrev 2017-05-22 17:06:56 följande:

Vaknade inatt vid kl 3 med ordentliga värkar som kom och gick intensivt, hade bm besök kl 10:30'och hon kunde konstatera att jag öppnat mig 3 cm, blev överraskad och glad! Nu är jag hemma och inväntar mer regelbundna värkar så vi får åka in och föda fram vår lilla tjej!

Ååååååååå så spännande!
  • Mimipig

Idag slog den stora tröttheten till. Jag blev helt färdig i kroppen och fick kola i hjärnan på eftermiddagen. Gjorde en massa fel på jobbet och ville bara lägga mig under skrivbordet och sova.

V 6 nu. Ringde mvc för inskrivning, fick tid 30/5. Hepp.

• Mimipig
    happylife skrev 2017-05-24 10:23:43 följande:

PS. Hon föddes en dag efter beräknat datum

Åh, stort grattis, vad underbart att allt gått bra!
  • Mimipig
    oONinniOo skrev 2017-05-25 07:11:11 följande:

Jag får tyvärr lämna er redan. Det ville visst inte stanna kvar denna gången heller. På exakt samma dag som förra missfallet..

Näää, vad tråkigt att höra!
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-06-08 18:34:28 följande:

Jag får dessvärre lämna er. Varit inne på VUL med bruna flytningar och det är ett MA. Tom hinnsäck, deformerad, storlek motsvarande ca v.5 (borde vara i v.8)

Hoppas såklart att jag kan återvända någon gång i framtiden

Åh, nej vad tråkigt att höra. Jag beklagar...
  • Mimipig
    hoppitossa skrev 2017-06-08 14:34:36 följande:

Rul idag, allt såg bra ut. Vi väntar en flicka den 3 november. 

Åh, vilken fin bild! Grattis!
  • Mimipig
    frestelsen skrev 2017-06-15 08:21:22 följande:

Nu har det dragit igång:) fick en hinnsvepning igår och de gjorde susen:)

Yeah! Lycka till!!!
  • Mimipig
    Malin 845 skrev 2017-06-15 20:31:14 följande:

Jag är säkert överdrivet orolig, men visst ser det konstigt ut på huvudet? Där jag ritat ringen?

Ska det inte vara slätt runt huvudet? :(.

Lugn, det är inget foto, detta ett ul. Det finns massa skuggor, lager och jox på ul-bilder. Det faktum att bm inte sa nåt om det säger väl också något? Skräm inte upp dig själv nu i onödan.
  • Mimipig
    frestelsen skrev 2017-06-16 06:22:33 följande:

Han kom 20:31. 3700 gram och 51 cm. Förlossningen tog 16 och en halv timme.. med 9 timmar utan smärtlindring och värkar varannan minut.. sen 1 misslyckad epidural..efter den lyckade epiduralen guuuud så skönt i flera timmar.. sen pang bom 3 krystvärkar och lille Wilde är ute:) bara 2 små stygn

Ååååh, stort grattis!!!
  • Mimipig
    frestelsen skrev 2017-06-27 10:19:26 följande:

Härligt :) 23 dagar går snabbt:) sen sitter man o bara myser

Ååååh, vilken godbit!
  • Mimipig
    Treansresa skrev 2017-07-02 12:48:21 följande:

Känns häftigt att vara pågång. Andra omgången tabletter nu. Sammandragningarna känns mer och mer men absolut inte nå annat än sammandragningar? ännu:)

Har en känsla att bebisen kommer tidigt imorgon bitti. :)

Så spännande! Lycka till!
  • Mimipig
    Erla skrev 2017-06-30 11:53:24 följande:

Kände en sån konstig värk på midsommarafton och blev nyfiken på om det var bebisen som fixerat sig. Frågade bm idag och visst var det så. Häftigt att man kan känna sånt, men tyckte det var så tidigt :P var i vecka 31+5 den dagen då jag hade värken. Går på söndag in i vecka 34 och känner bara att tiden springer iväg! Barnrummet är inte klart än ens. När har ni boat? Alla i min närhet tycker att det är konstigt att jag inte varit klar med allt för länge sedan... När packar man bb-väskan och vad ska finnas i den?

Morgonrock! Och varma strumpor. Fast jag födde i och för sig i ett nollgradigt mars... du kanske hellre vill ha en fläkt... öronproppar och läppsyl.
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-07-11 08:37:53 följande:

Hej igen

Jag har nog plussat igen efter MA:t!! Kan inte riktigt ta in det så ska ta ett digitalt imorgon. Är på Äl +15, så smyger in lite försiktigt här igen och hoppas att det går vägen den här gången

Wow! Grattis!!!!!!!! Jag håller tummarna för dig!
  • Mimipig
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-12 13:22:41 följande:

Var på VUL idag och såg ett hjärta slå! Så jävla glad!

Angående vikt så blir jag orolig att de kommer tjata på min vikt, jag har en odiagnosticerad ätstörning, jag hetsäter men spyr inte, och det triggas ofta av misslyckande att inte gå ner i vikt så är orolig över att bm kommer säga på invägningen att - ojojoj vad tjock du är, du får INTE gå upp i vikt!

Och jag vet att de menar väl och att det är farligt men fy vad jag skäms :( kommer väga in på 100kg!

Åh, hurra! Ang vikten - berätta om ätstörningen för bm så kan du säkert få en lämpligare "behandling" av hen. De är trotsat till för att stötta, hjälpa och vägleda. Utnyttja det.
  • Mimipig

Moderkaksprovet visade tyvärr på kromosomavvikelser. Jag har gråtit och sörjt i ett dygn, nu orkar jag inte gråta mer. Jag hade inskrivningssamtal idag och avbrytandet av graviditeten påbörjas på lördag och slutförs på måndag. Sen får vi vänta en månad och sen är det tillbaka på ruta ett och börja om. Jag önskar er alla i tråden all lycka till!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend