Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hej på er! Vad roligt att se så många bekantingar! Jag plussade igårkväll på BIM, ÄL +15. Har försökt sen oktober, har en son på två år sen tidigare. Det är fortfarande rätt overkligt det här. Bf 22-24 januari beroende på vilken app jag frågar...

Kram på er!

• Mimipig
    Malin 845 skrev 2017-05-17 18:08:43 följande:

Grattis igen! :)

Kul att ni är två med bf nära varandra som jag och hoppitossa :). Har du tagit fler tester? Om du kan låta bli att testa mer så gör det, jag använde upp många tester innan jag förstod att jag var gravid, hehe :)

Jag två ett digitalt i morse som bekräftade det svaga strecket, så nu är jag nöjd.
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-05-17 21:03:43 följande:

Grattis igen!! Då är vi iallafall två som får följas åt :)

Yay!
  • Mimipig

Jag har glömt allt från förra graviditeten - hur var det nu man gjorde när man blivit gravid - ringa Mvc någon gång... sist tjatade jag till mig ett tidigt ultraljud (jag visste inte exakt hur långt gången jag var), men nu kan jag nog inte motivera det, jag vet på dagen när ÄL ägde rum. Men jag tänkte göra ett privat ändå och betala för det, 600kr på Ultraljudssköterskorna tycker jag ändå är rimligt. Hur gjorde ni? Och när berättade ni för familjen? Och när börjar det synas nu igen? Tidigare om det är grav nr 2? Kroppen har muskelminne liksom?

• Mimipig
    Zora skrev 2017-05-19 08:41:37 följande:

Grattis!! Välkommen! Då är vi 3 med BF i januari :)

Och nästan samma Bf va? 21-22 jan?
  • Mimipig
    Zora skrev 2017-05-19 11:33:23 följande:

Precis! Mitt BF är ca 21-22, sen får vi se vad VUL säger, är ju det (eller RUL om man inte gjort tidigt VUL) som BM går efter. Men jag vet ju när Äl var... i vilket fall så kommer bebis att komma tidigare än det datumet men är kul att vi kan följas åt iom att vi ligger i princip lika i graviditeterna :)

Du har också ett barn sedan innan? Jag har en son född i mars 2015. Första graviditeten gick utav bara farten, den här tog sin tid. Det har onekligen gjort mig tacksammare och att jag faktist ser fram emot en sommar utan vin och stundade foglossning.

Hur gammal är du? Jag är 37.
  • Mimipig

Hur gamla är ni andra i tråden? Jag är 37. Har ni barn sedan innan? Jag har en son på två år. Var bor ni? Jag bor i Strockholm.

• Mimipig
    happylife skrev 2017-05-20 19:49:46 följande:

Tack snälla! Jag håller er uppdaterade

Åh, så spännande!
  • Mimipig

Idag har jag sprungit på toa som en höggravid - stup i kvarten! Hur är det möjligt att få sån liten blåsa i V5?! Är det kroppens gravidminne?! Jag har inget minne av att jag kissade ofta förrän på sluttampen sist.

• Mimipig
    Treansresa skrev 2017-05-20 23:25:06 följande:

Den roliga blåsan fick jag i v 5 och håller fortfarande i sig nu i v 32! Kissar säkert 1 gång i timmen dagtid och minst 2-3 gånger per natt. Bm hade inga svar på varför vissa blir såhär!

Gruvar mig.för att det ska bli värre som höggravid! Då får jag bosätta mig där.

Det är bara att acceptera då. Jag tycker för övrigt att livmodern känns mycket mer den här gången, den gjorde inget väsen av sig i början sist. Men det är väl samma sak där kanske - den känner igen en graviditet nu...
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend