• Erla

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2016-12-15 18:21:09 följande:

Under min förra graviditet lyssnade bm vid varje besök efter ca v 25 i samband med att hon matte magen. Eller kanske minns jag fel men det var manga ganger i alla fall. Speciellt i sena delan av graviditeten.

Okej :) man kanske ska ha såna saker att försöka längta till. Typ milstolpar :)
    Mila skrev 2016-12-15 18:21:32 följande:

Visste att det var för bra för att vara sant. Började blöda och fick kramper i ändtarmen av någon anledning. Var precis inne på vul. De såg bara en säck. Inget annat.. Så mf, igen. Och det värsta är att sambon är helt förkrossad! Det här tar död på oss

Nä :'( <3
  • Erla
    happylife skrev 2016-12-20 16:18:20 följande:
    Så här ser min mage ut...

Hamnar säkerligen på fel håll som vanligt..
    åh vad jag längtar tills jag får en fin gravidmage ^^ Min ser mest ut som en degig massa. Men så är det nog inte p.g.a någon bebis än :P Mest svullen och säkert en hel del gaser... Har för mig att jag började få en någorlunda gravidliknande kula i v.9 första gången jag blev gravid. Det var säkert ett önsketänkande :P 
  • Erla
    happylife skrev 2016-12-20 19:51:59 följande:
    Vilken vecka är du i nu?

Plötsligt är den där magen alltså!
    Bara v.6 men det är ju alltid något :) börjar så smått sjunka in att jag faktiskt är gravid nu :P
  • Erla
    happylife skrev 2016-12-20 21:16:11 följande:

Verkligen, härligt! När blir första ul? Kub eller kanske något innan?

Ingen aning. Har fortfarande inte vågat höra av mig till bm :/ får väl göra det innan veckans slut. Har för mig att de sa sist att jag får välja att göra kub eller rul. Får inte välja båda. Har ju egentligen ingen anledning att göra kub så dyker det inte upp något orosmoment kanske jag kan klara mig till rul. I alla fall som det känns nu :)
  • Erla
    Bäbiiiis skrev 2016-12-21 06:48:58 följande:

Det låter ju helt sjukt att behöva välja. Rul gör ju alla. Det måste väl även sjukvården ha egenintresse i att alla gör. Det kan ju vara livsviktiga saker för både dig o barnet som upptäcks då.

happylife skrev 2016-12-21 09:06:35 följande:

Hm okej, segt att vänta till rul...du kan ju alltid boka privat om dom trilskas!

Ja, det är lite konstigt att det ena utesluter det andra. Framförallt att kub utesluter rul.

Jag får se om jag kanske bokar privat. Luftar alla känslor vid första besöket hos bm. Är inte så orolig just nu då allt har börjat sjunka in. Det lär nog komma efter jul, när jag är där fostret dog i första graviditeten. Tror de bedömde v.7 och fick veta i v.9. Vore ju skönt att få se ett hjärta även om det inte garanterar något.
  • Erla
    happylife skrev 2016-12-21 12:39:32 följande:

Ja, aldrig hört liknande. Vilket landsting?

Låter galet. Kan ju va ett alternativ att boka privat ul i v 11 typ och sedan göra de rul dom erbjuder låter bra att prata med bm, hoppas du får en bra!

Västra götaland. Ja jag får se hur jag gör :) bor på en så liten ort att möjligheten att byta bm nog är ganska dålig :P så hoppas också på en bra bm.
  • Erla
    happylife skrev 2016-12-21 16:51:59 följande:

Haha ok, din stackare. Jag har aldrig tänkt på vilken valfrihet jag har här i Stockholm...

Äh stackare och stackare :P jag har ju valt att bo här. Då får det liksom bara funka.
  • Erla

God jul alla!

Har en fråga såhär i juletider :P har mått konstant illa sedan några dagar tillbaka och vet inte hur jag ska fixa släktmiddag. Blir som värst på eftermiddagarna och kvällarna. Använder åksjukeband, men blir det varmt kommer de ju synas då jag blir värre med varma tröjor på mig :P äter jag något litet blir jag dålig efter 30 min igen. Ska in på ica sen och se om de har postafen. Hur har ni fixat det värsta illamåendet?

• Erla
    happylife skrev 2016-12-24 10:25:54 följande:

Ja fy, släktmiddag med det illamåendet kan inte vara kul...jobbigt att försöka smussla!!

För mig hjälpte det att äta sånt som inte är så fett, utan fräscht. Men hur lätt är de på ett julbord liksom...ja postafen kanske är bra. Aldrig testat faktiskt.

Åt bara kall mat när jag mådde värst, så som filmjölk, kräm, glass, kalla soppor etc.

Lycka till och god jul!

Ja :/ jag får käka lite så det inte blir för mycket. Är inte sugeb på julbord alls. Fisk däremot kan jag äta. Annars får vi väl överväga att berätta tidigare än väntat :/
  • Erla
    columbus skrev 2016-12-24 11:18:19 följande:

God jul alla! Här lyckades man ramla rätt på magen och handen på asfalten ute med hunden igår så fick besöka både röntgen för handen och gynakuten för att se så allt såg bra ut med bebis. Det gjorde det tack och lov, kom lindrigt undan med stukad handled. Från och med nu ska jag isolera mig själv inomhus inpackad i frigolit för allas säkerhet, haha.

Oj! Vilken tur att det ändå gick okej :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend