• Erla

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hallonfrossa skrev 2017-02-22 05:41:46 följande:

Åh lider med dig! Min foglossning har börjat tidigast i vecka 6, någon gång kom den k vecka 16 men försvann igen i vecka 20 så har du turen så är de bara tillfälligt.

Kan vara ischias du känner av med med tanke på att det skär i skinkan.

Hopas de blir bättre.

Ja, jag får vara glad att det varar under så korta perioder :)

Ischias har jag inte ens tänkt på. Kan problem med det komma när man är gravid? :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2017-02-22 07:39:06 följande:

Är idag lugnare då jag fick 2-3 veckor nu på morgonen :) ibland är det bra att sambon tjatar till sig saker! :) tänkte inte ta den idag men han ville verkligen det :P

Sedär! :) härligt ^^
  • Erla
    Hallonfrossa skrev 2017-02-22 08:43:58 följande:

Ja många blandar ihop ischias med foglossning, men de sitter på olika ställen, det är rätt vanligt att få problem med när man är gravid :)

Prata med en sjukgymnast så kanske dubkan få hjälp där :)

Jaha okej :) tack för infon! Ska kolla upp detta om det blir så att det påverkar min vardag :)
  • Erla
    hoppitossa skrev 2017-02-22 21:39:01 följande:

Vad är skillnaden på hälsosamtal och inskrivning? Har inskrivningssamtal 7 april. 

På inskrivningen tas lite olika prover och sådär :) hälsosamtalet handlar om dina och din partners livsstil och ni får info om saker som kan vara bra att veta nu när ni är gravida :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2017-02-23 09:08:19 följande:

Tänkte också dela med mig av utvecklingen på stickorna! :)

Sambon säger åt mig att inte ta fler nu, haha!

hoppitossa skrev 2017-02-23 09:01:13 följande:

Nu är jag nöjd med hur testen utvecklats, känner att jag kan vänta 10-14 dagar med mitt digitala så får jag förhoppningsvis +3 på en gång. :)

Ser ju riktigt fint ut ^^
  • Erla
    happylife skrev 2017-02-23 22:17:08 följande:

Är inlagd blir inget mysigt 3D ultraljud imorn ligger med hjärtövervakning (på mig alltså, inte bebis) och fått blodförtunnande, imorgon väntar en lungröntgen.... vill bara hem!

Men fy vad läskigt! Krya på dig!

Hur ser det ut idag då och vet läkarna vad det är?

Hoppas du snart får komma hem <3
  • Erla

Hej! Tänkte höra med er om ni vet något som lindrar brännandet/ilandet i brösten? Höll på att bli galen igår så hoppas det finns något :P

Mina boobs har verkligen svällt denna veckan. Får iväg och köpa ny sportbh (det enda som är bekvämt) och får uppgradera från min vanliga M till nuvarande L. Måste se roligt ut på mina 157cm och 52kg :P

• Erla
    happylife skrev 2017-02-24 08:59:21 följande:

Liten update från mig

Blev inlagd på en hjärtavdelning över natten med EKGövervakning, dom ser att hjärtat slår dubbelslag och vill utesluta att det är pga blodpropp i lungan, så väntar på en speciell röntgen idag. Visar den inget så är de vanliga dubbelslag man kan ha som gravid. Håll tummarna!

Fått förebyggande blodförtunnande också.

Juni sparkar och härjar och mår bra <3

Vad härligt att höra! Hoppas det går bra på röntgen :)
  • Erla
    columbus skrev 2017-02-26 09:32:16 följande:

Skönt med vecka 30, då känns det verkligen som nedräkningen börjar på riktigt! Jag kommer köra till 20 april om allt går enligt planerna, så har med andra ord åtta veckor kvar att jobba. Jobbar ju dock bara 50% så känns helt överkomligt även om det börjar bli tungt och jävligt nu. När skulle du gå?

Jag har planerat att jobba fram till midsommarhelgen. Kommer gå in i v.32 den helgen och det blir ett naturligt avbrott där då jag har en ferietjänst. Kommer dock se ut som att jag jobbar fram till terminstart i augusti :P typ t.o.m v.39 för mig. Ett tag kvar, men känns som att juni inte är så långt kvar ändå :)

Gick förresten in i v.16 idag och bebis hjärta dunkar på fint. Är näst intill helt fri från illamåendet nu, äter helt normalt igen och magen blir bara större och större. Slänger in en bildserie ^^

Upplever tyngre hjärtslag hos mig själv. Nästan så att det påverkar min andning som också upplevs som mycket tyngre. Kanske beror på förkylningen jag dragit på mig... höll på att svimma imorse vilket var otäckt, men tydligen vanligt.

• Erla
    happylife skrev 2017-02-26 12:50:14 följande:

Ang tyngre hjärtslag... blev inlagd akut i torsdags pga dubbelslag på hjärtat och andningsbesvär i samband med det. Dom ville utesluta propp i lungan så låg uppkopplad med EKG i ett dygn samt gjorde lungröntgen och ultraljud på mitt hjärta. Inget var fel så skrevs ut och dom sa att många gravida får så pga högre blodvolym. Så det är,oftast inget att oroa sig för men sjukt obehagligt!

Just det ja. Minns ju att du skrev det. Ja det är obehagligt och som tur var har det gått över nu :) hade det hållt i sig hade jag nog ringt sjukvårdsupplysningen :P
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend