Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sorry för alla slarvfel.. men ni kan nog lista ut vad som står :)

• sagoskog
    Symetrical skrev 2016-02-05 09:10:14 följande:

Tack fina du! Jag upplevde också att magen först svullnade och sen försvann för att ni för bara någon vecka sedan dyka upp lite mer "på riktigt" igen.

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara avtagande symptom heller, utan kan vara att de bara kommer och går helt enkelt och det är ju helt normalt! 

Ja jag försöker att inte läsa in för mycket i detta. Det har ju gått upp och ner från dag till dag förut och det är ju inte så att alla symptom är helt borta. Brösten ömmar ju fortfarande mycket, bara inte riktigt jagslårihjäldigomdunuddardem-ömma.
  • sagoskog

Känner mig ganska 100% säker på att det inte är mer än en denna gång :)

Båda är tagna i samma vecka, bilden till vänster är med tvillingarna och bilden till höger är nu. Är inte lika superplatt om magen som jag är ogravid, men i övrigt syns inget alls. Inte konstigt med tanke på att jag bara är i v.8. Men vilken skillnad mot förra gången. Jag har dock mår mycket sämre denna gång.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-02-09 08:26:06 följande:

Verkligen stor skillnad! Är du mer vältränad den här gången..? Magmusklerna kan ju göra stor skillnad sådär i början.

Jag har inte aktivt tränat på mer än ett 1 år nu. Men ja. Jag tränade mycket innan dess, har ett tungt jobb och är överlag mer aktiv. Förra gången pluggade jag på universitetet och låg mest på soffan mellan föreläsningarna :P så det kan ju också göra skillnad såklart. Väger 10 kg mindre nu också. Min mamma har det i princip inte synts på när hon varit gravid. Så vi får väl se hur det kommer bli för mig nu om det bara är en.
  • sagoskog
    misslina skrev 2016-02-11 13:28:00 följande:

Illamående, illamående och illamående.

Som en ond spiral.... Mår mer illa när jag blir hungrig, men har noll aptit och allting växer i munnen på mig. Ingenting är gott. Men får alltid tvinga i mig maten för att annars mår jag ännu sämre...

Fy vad jobbigt! Jag mår också illa. Men inte varje dag. Det kan gå flera dagar där jag mår bra, för att sen må så illa att jag spyr. Värst för mig är den obefintliga matlusten. Jag är extremt sugen på något hela tiden, men ingenting är gott och hälften gör mig illamående. Men märker att dagen efter blir värre illamåendemässigt om jag har ätit dåligt en dag. Jag har tyvärr inget bra råd till dig, men jag hoppas verkligen att det går över denna gång.
  • sagoskog
    misslina skrev 2016-02-15 09:46:04 följande:

Kan det stämma att nästa gång jag ska träffa bm är jag i vecka 18? Ska jag verkligen inte dit på 10 veckor?

Hur är det för er?

Sen ska jag göra ul i vecka 20+3 är inte det sent?

Jag ska till bm nästa gång först i v.25. Så det kan nog stämma. Fast jag ska ju göra kub och rul däremellan. Verkar inte bli någon gynundersökning och läkarkontroll heller i denna grav? (förra gången var jag på det runt v11 tror jag). Har för mig att rul gör i v. 18-20, så det verkar vara i senaste laget i v. 20+3.
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-02-14 22:48:47 följande:

Hej alla! Här kommer jag också om jag får :) är vecka 4+1 och fick mf i vecka 5 för en dryg månad sen så är lote nervös men känns annorlunda (ner den här gången). Jag tog nog lite mycket plats i ff-tråden med all mina funderingar så kanske bättre att jag försöker hålla mig här :)

Välkommen Loppan!
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-02-15 09:10:14 följande:

Ajajaj. Lider sååå med dig. Men kul med inskrivning i alla fall.

Idag har vi kub. Blandade känslor. Skall bli underbart att få se vår lilla skatt igen, men räknar med dåliga siffror precis som sist. Allt annat vore en positiv överraskning.

Håller tummarna för att ni får bra siffror ändå. Jag ska på kub den 8/3. Börjar faktiskt bli orolig för siffrorna. Mest för att mycket troligt kommer gå vidare med fp eller mk (vet inte vilket de rekommenderar) vid hög risk. Sen kanske inte risken är så stor ändå, och då har man går igenom allt i onödan. Det är svårt, men jag vill ändå göra kub.
  • sagoskog

Idag premiärspydde jag på jobbet. Hade första medicinutdelningen kl 06:00. Då mådde jag ok. Men 06:10 satt jag på toagolvet inne i jourrummet. Har fasat lite för detta. Men en fördel är iaf att jag slipper oroa mig över hur jag ska ta mig till jobbet i tid, när jag redan är där :)

• sagoskog
    Symetrical skrev 2016-02-15 16:51:43 följande:

Förra gången fick jag göra mp, inte kul! Men numera finns ju nipt, så hade vi fått förhöjd risk igen hade de bara skickat iväg mina blodprov på avancerad analys och så hade vi fått svaret efter några dagar.

Det gick dock så himla mycket bättre än väntat idag! Allt såg superbra ut med liten sprallig bebis och vi fick låg risk för alla kromosomavvikelser! Är så lycklig och lättad! <3

Är det en tös, månntro!?

Vad skönt att höra! Enligt det där ser det ju ut som en tjej :) Vet inte om det finns nipt här. Ingen har nämnt det och det enda det står om är mp och fp. Fick ni med er bild? I kallelsen jag fick hem i dag står det tydligt att man inte får några bilder

Lite trist, men man får väl inte glömma att det är en diagnostisk undersökning.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend