Inlägg från: Längtar88 |Visa alla inlägg
  • Längtar88

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Iskristall skrev 2016-03-14 21:05:51 följande:

Håller tummarna!

Tack <3
  • Längtar88
    eagle87 skrev 2016-03-14 21:54:26 följande:

Oj va mkt ni skriver... Helt slut idag...

Lycka till imorn längtan 88 är säker på att de ingen fara...

Killnamnet vi valt är Keeyan / Kian

Så ovanligt just därför de känns tråkigt att de tog de... Känner ingen som heter så...

Capy grattis till pojke..

Ska ni andra ta reda på kön?

Tack! :) är lugn periodvis och får panik nästa sekund. Haha knäppare än vanligt. Planerar masa nu igen för att fortsätta vara positiv i mitt tänkande.

Kian är ett fint namn, jag gillar de! :)

Jag har skrivit en lista på namn jag gillar och försöker anpassa så de funkar när svenska barn ska uttala de, någorlunda iaf, och fastnar på bibliska namn hela tiden. Noah, Isaiah osv. Gillar även damian. Adroa och mukasa är traditionella namn från sambons kungarike i hans hemland som jag gillar och som har fina betydelser. Vill blanda en bit av båda kulturerna i bebis namn precis som jag gjorde med första sonen. Blir de en flicka döps hon efter sambons mamma och min mamma eller min gammelfarmor. Så Nina Maria fast Maria som tilltalsnamn eller Lilly Nina med Lilly som tilltalsnamn. Slutar säkert med helt andra namn i oktober haha!

Tjatat även på att få sambon vilja kolla kön för jag blir besatt av att veta när jag är gravid och bryr mig inte ens när bebis är född. Blir mitt lilla nöje under graviditeten. :)
  • Längtar88

Kan de stämma? Allt såg bra ut, be is såg ut att vara i v 6+0 idag och livmodern ungefär runt de med istället för 8 +0 som jag räknat. Vilket skulle betyda att jag Plussade på äl +8..... hon sa att hon såg ett hjärta ticka iaf men jag kunde inte se för bebis låg så nära väggen. Förvirrad

• Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-15 14:31:31 följande:

Men Gud vad skönt med hjärtslag! Så allt såg bra ut? Stort grattis :) Då behöver du inte bry dig om smärtorna? Det va ligament?

Ja men det kan väl stämma, jag fick ett svagt svagt streck på äl+8. Men har du räknat fel på 2 hela veckor? Låter konstigt eftersom du tempat och allt.

Allt såg bra ut tackar gud för de!!!

Nej de kunde inte förklara smärtorna, testade för uvi med men de var de inte heller... :)

Jag tempade inte den här månaden för sambon hade varit bortrest månaden innan, skulle börja igen efter den mensen (som aldrig kom)
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-15 18:33:05 följande:

Åh, så skönt! Visste väl det

Skönt att hjärtat slog redan också. Det är ju för övrigt väldigt lätt att mäta fel när det handlar om mm. Sa hon hur många mm embryot såg ut att vara?

Är Såååå lättad :)

OJ. De sa hon men minns ej riktigt, det passade på 6+0 exakt enligt datorn och livmodern lite mindre men väääldigt rund men äl misstänker hon var 13 Feb. Var bara lättad och frågade massa gånger om hon var säker på att hon såg hjärtat slå och de var en annan i rummet som tränade och hon bekräftade hjärtslagen. Blev lite fundersam sen bara, nyfiket fundersam. Hehe.
  • Längtar88
    eagle87 skrev 2016-03-15 20:02:15 följande:

Åh grattis va underbart :)

Var kommer din sambo ifrån? Nyfiken när du berätta om namnen

Tack tack!

Han kommer från Uganda :)
  • Längtar88
    Loppan84 skrev 2016-03-15 20:56:48 följande:

Detta kanske ni andra visste men har nu googlat och läst på många ställen att mycket illamående och/eller hcg oftast är flicka.

Jag tror vi bägge har tjejer Eagle, bara en känsla med tidiga plus och mycket symptom tidigt :)

Hurraaaa! Vad tycker ni om Iben eller Awa på en flicka? Har inga pojknamn så kom gärna med förslag. Gillar att det ska vara lite mer traditionellt på kille men inte för vanligt ändå.

Måste bara lägga mig i och säga att tyvärr mådde jag så dåligt att jag inte kunde äta på en månad eller ens dricka vatten knappt, och de var en pojk. Min väninna mådde lika illa som jag gjort fast längre tid med sina söner och mamma mådde värst med min bror och jättebra med mig. :/
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-16 07:31:56 följande:

Det förstår jag!

När hade du senaste mensen då? Antar att du fick sen äl..!? Brukar du ha oregelbunden cykel?

Nej min brukar vara rätt regelbunden, de är när jag bråkat med hormoner eller spiraler som de kan bli sent och snurrigt. Men varit väldigt stressad denna tid. Börjar dock tro mer på liten bebis som mamma sa. Eller dålig bild. 2 v skillnad har jag aldrig haft innan. En vecka har mensen varit sen. Max.
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-16 09:06:17 följande:

Som sagt är det säkert ingen fara! Diffar ju bara på några mm för en vecka så tidigt. Du kanske kan få göra ett vul till om typ en-två veckor bara för att kunna stilla ev oro..?

Har kub inbokat om ca 4 veckor så väntar tills de. Då e de stort nog att säkrare säga tid :) hjärtat tickar så jag är lugn so far
  • Längtar88
    Symetrical skrev 2016-03-16 15:35:27 följande:

Låter sunt och bra!

Haha ja än så länge men vi får se hur lugn jag är om nån vecka :p
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend