Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-03-10 20:51:32 följande:

Blåbärsmuffins och apelsiner räddar dagen. Att jag aldrig vetat att apelsiner var så himla gott! Det bästa jag smakat :)

Åh jag levde på apelsiner halva första graviditeten när jag mådde illa dygnet runt, så fantastiskt gott. Testa ekologisk grapefrukt också, så underbart saftigt!
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-12 18:01:49 följande:
    Sorry! Blandar ihop det då. Sorry, är lite förvirrad.

Har faktiskt postafen hemma (använder dem till åksjuka i vanliga fall). Är det nån som fått besked om att använda dem? I bipacksedeln står det att set ska används endast efter ordination från läkare under graviditet. Men på nätet ser jag att det verkar va många som fått dem rekommenderade för gravidillamående. Någon här som fått det?
    Jag fick tips om postafen av min bm första graviditeten när jag mådde fruktansvärt dåligt dygnet runt. Minns knappt hur det var, men tror att det kanske lindrade litegrann för stunden men definitivt inte helt och hållet. Kan vara värt att testa i alla fall :)

Sen håller jag med om att du bör vara noga med att åtminstone få i dig vätskeersättning, eller så slutar det väl snart med att du blir inlagd eftersom du inte verkar få i dig/behålla så mycket :(
  • Sajocawa
    Reflexen skrev 2016-03-13 07:32:29 följande:

Hej på er!

Ville bara säga hej, jag har följt er så länge i vanliga tråden men inte letat upp denna!

Det är så fantastiskt att se att så många av er är gravida nu, efter allt kämpande med ältest, analyserande av kurvor och alla förstörda sovmornar på grund av tempningen

Själv är jag på sluttampen av graviditeten, är i vecka 39, så har förhoppningsvis en liten bäbis här inom kort.

Åh vad spännande! Förlåt för kasst minne, men är det första barnet du väntar? :)
  • Sajocawa
    Reflexen skrev 2016-03-13 10:51:02 följande:
    Ingen fara. Det är andra barnet, har en dotter född 08 också. Så blir långt emellan, men förhoppningsvis bra ändå
    Åh dom kommer ha så kul ihop, trots ålderskillnad! Lite skönt bara att hon är så pass stor att kunna "ta hand om sig själv", och hjälpa till med lillen :) hoppas på en fantastisk förlossning!
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-03-13 20:24:59 följande:
    Va mysigt! Det kommer att bli kanon! :) Håller tummarna för att allt ser okej ut! Själv är man på 6+2 så ligger lite efter alla här och kan snappa upp alla eventuellt kommande symptom och tips. ;)
    Haha du är åtminstone i samma vecka som alla andra då ju ;). Jag är bara i vecka 5 än så länge ..
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-03-13 20:56:05 följande:
    Haha! Jaa men det känns verkligen som om minsta lilla dag gör skillnad såhär i början. ;D Men jag fattar inte hur otroligt långsamt tiden går helt plötsligt. :P
    Haha ja tiden går som långsammast i början och i slutet.. Vet inte riktigt vad som är värst faktiskt haha.
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-03-13 21:08:09 följande:

Skönt O höra att man inte behöver spy hehe:) ingen vet kön än sp länge va, ska alla ta reda på? Jag är såååå nyfiken

Vi ska ta reda på det, gjorde det förra gången också och tyckte det var skönt att veta vem som gömde sig därinne, det blev liksom en person istället för ett befruktat ägg som bara börjat växa i livmodern ^^

Min man är helt säker på att det är en pojke denna gången, det sa han visserligen när vi väntade första barnet också men ut kom en tjej, så vi får väl se...
  • Sajocawa

Jag blir så avundsjuk på er med magar som syns, längtar sååå till en mysig bebismage.
    Men i brist på stor mage så drömmer jag mig tillbaka till hur jag såg ut förra graviditeten.. Javisst var det sjukt jobbigt men jag längtar ssååå ändå för det mysiga övervinner alla jobbiga nackdelar!!!

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-15 07:47:40 följande:
    Baking soda test? Haha vad är det och vad fick du för resultat?

Är också galet nyfiken - Vi har båda en stark känsla av flicka. Men med tanke på att det fick väldigt snabbt från ligg till implantation säger förnuftet mig pojke. Hehe.
    Jag tänker också lite på det där, vi hade sex på äl-3 och äl. Frågan är om det då var simmarna från -3 som redan låg och lurade eller en snabb grabb från äl-dagen, eller om det var försent då redan..

Jag är sån där "hemsk" människa som erkänner att jag hellre vill ha en tjej än pojke. Har ju redan en flicka och vill inget annat än att ha en liten lillasyster till henne, det bara känns rätt. Och sjävklart blir jag superglad för en pojke också, bara jag får ett underbart barn är jag mer än nöjd, men det kommer nog ta längre tid vid att vänja mig vid den tanken. (Det är nog därför också som jag känner att jag måste ta reda på könet innan, så jag får en chans att smälta vilket kön det blir..)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-03-15 20:56:48 följande:

Detta kanske ni andra visste men har nu googlat och läst på många ställen att mycket illamående och/eller hcg oftast är flicka.

Jag tror vi bägge har tjejer Eagle, bara en känsla med tidiga plus och mycket symptom tidigt :)

Hurraaaa! Vad tycker ni om Iben eller Awa på en flicka? Har inga pojknamn så kom gärna med förslag. Gillar att det ska vara lite mer traditionellt på kille men inte för vanligt ändå.

Vill bara säga att jag har två vänner som har legat inlagda på sjukhuset för sina illamåenden, och båda har fått pojkar..

Har såklart hört det du säger förut och det kanske ligger något i det, men ta det med en nypa salt :p
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend