Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-05-31 10:06:03 följande:

Hahaha <3

allt mitt har satt sig MITT på magen som Symetrical så ja är kanske pojmagen då?

Ang bröst som ni pratade som har stora bröst från början (70E) har tom fått mindre bröst :-/ De är inte ömma eller nått, undrar om det verkligen kommer mjölk där? Hänger mjölkproduktion ihop med stora/svullna/ömma bröst?

Ta't lugnt! Jag hade rätt små bröst förra graviditeten (A) och det hände inget under graviditeten men när mjölken rann till efter förlossningen så var det med buller och bång. Hade väl b/c beroende på hur länge det var jag inte hade ammat :') , fast när jag slutade amma så blev dom mindre än vad jag hade innan så nu kan jag inte ens fylla ut en a-kupa... Längtar lite tills dom blir så mjölkfyllda igen så det åtminstone syns att jag har bröst :p

Med andra ord, har aldrig haft varken stora, svullna eller ömma bröst men mjölken rinner på bra ändå. Det kommer ju först när barnet är fött och börjar suga :)
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-05-31 08:58:52 följande:
    Hahaha. Tror dock personligen på att man har den kroppsform man har och får en mage anpassad till den och inte utifrån bebisens kön.
    Det känns mest logiskt ja ;)
    Jag verkar lägga på mig typ som förra gången, när jag hade en "tjejmage" och fick en tjej, men tror ju att det är en kille nu så... Får se :)
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-05-31 18:33:02 följande:
    Finns det?! :O Måste dit nu!! På alla apotek? Fasiken vilket bra tips! Jag ska rocka gammelmormor-stilen jag med!
    Finns ju stay-up stödstrumpor också (svarta och hudfärgade) som kanske är lite snyggare om man inte vill gå runt med mormor-strumpor :)
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-06-01 06:29:04 följande:
    Ajdå! Ja, jag har också ganska kort överkropp, så allt blir liksom ihopmosat.
    Det låter rätt jobbigt faktiskt. Till skillnad från mig när precis allt bara släpps ut, känner mig bra mycket större än vecka 17.. :') antar att det finns för- och nackdelar med precis allt.

Jag har börjat bli så galet varm nu också, inte sådär sommar-varm utan verkligen gravid-varm.. Svettas ihjäl i skolan, idag stod halva klassen och viftade med tidningar för att kyla ner mig och efter sista behandlingen var magen helt svettig.

Och så till sista problemet, har ni också varit förstoppade nu under graviditeten? Jag minns att jag blev ddet litegrann första graviditeten men inte alls som nu... Får panik. Har ni tips?
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-02 08:46:20 följande:

Usch jobbigt med värmen nu också, har inte märkt nått av det.

Däremot var jag förstoppad en period. Märker väldigt mycket om jag sitter för mycket still, men nu har väl inte du ett stillasittande jobb. Men också maten såklart kan hjälpa - äter vattenmelon, kiwi och ananas typ varje dag. Har väldigt mycket cravings för frukt så det är bara bonus att det sätter fart på magen :) om du inte har en råsaftcentrifug så rekommenderar jag verkligen att köpa en sån, himmelst att få ett glas hemlagad iskall juice (ananas, äpple, ingefära är favoriten nu) både för magen och värmen :)

Bra tips med juicerna, har en råsaftcentrifug men orkar sällan använda den för det är så mycket meck med disk och allt:..
    Däremot är min favorit en hel ananas + en halv citron. Himmelskt gott så det är ju ett plus om det är bra för magen också ;)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-05 10:06:35 följande:

Ursäkta en lite dum fråga men ska på Håkan Hellström konsert ikväll och min kompis kläckte ur sig att det kan skada bebisens hörsel och att den blir väldigt orolig av högt ljud. Hon sa att det är lika skadligt som att dricka alkohol.

Har googlat men hittar ingen källa på det. Är detta verkligen sant? Nån som hört nått liknande från en mer pålitlig person typ bm eller läkare? :-/

Ska ju inte stå längst fram och hoppa precis hehe

Äh, jag var på Håkan Hellström konsert när min dotter låg i magen men det va inget farligt och hon verkar inte ha några men efter det. Nu är jag ju ingen "pålitlig källa" men oroa dig inte :) kompisar är bra på att kläcka ur sig onödiga saker när man är gravid...
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-06-06 17:27:01 följande:

Såååå nervös inför rul imorn.. De absolut viktigast är såklart frisk bebis men önskar såååå gärna en pojke

Haha när det väl kommer till kritan kommer du nog bli glad innerst inne oavsett vilket kön... Men förstår dig, jag vill så gärna ha en till tjej :p
    Varför just pojke? :)
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-06-07 07:34:20 följande:

Knappt sovit mår så illa O har ångest :(

Men stackare! Det kommer gå så bra! Vilken tid ska du dit? :)
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-06-07 11:46:16 följande:

En frisk pojke!!!!!!!!! Sååååååå överlycklig

Åh vad härligt! Stort grattis då!
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-06-07 16:54:45 följande:
    Grattis!!! Gud så kul! :D Va skönt att allt såg så bra ut. :)

Jag längtar sååå mycket till mitt rul när jag ser era bilder!! Dock med skräckblandad förtjusning eftersom man är så nervös innan. :O
    När har du RUL? :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend