Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-01-26 21:07:08 följande:

Helt omöjliga:/ Men jag antar att det finns ett syfte med det. Är kanske ett sätt för dem att gardera sig. Att ta senaste mensen borde ju ge en tillräcklig uträkning för att inte hamna helt fel föe de allra flesta. Så det kanske skulle bli mer galet om de lyssnade på alla kunniga och okunniga kvinnor. Men tur jag inte hade en av mina 100+ dagars cykler. Då skulle jag väl snart vara halvvägs :P

Jag har ju också sjukt långa cykler oftast och eftersom jag visste när äl skedde anpassade jag första mensdag till det, så att det blev rätt vecka. Kan bm omöjligt veta ju.
  • Symetrical
    capy skrev 2016-01-27 11:20:43 följande:

Jag är i vecka 17+1 idag och har bf 4/7, detta enligt KUB-ul. Eftersom jag tempat och kollat med stickor enligt konstens alla regler anser jag att 7/7 är det korrekta datumet, men det skiljer ju inte så många dagar så orkar inte bråka om det utan går på vad mödravården säger för enkelhetens skull.

Jag har sedan tidigare en dotter född juli -12 och vi avslöjade för familjen genom att ge henne en t-shirt med texten "jag ska bli storasyster" i julklapp (var då i v12).

Har hittills hunnit med ett tidigt UL (som jag själv bekostade) i v 7+6. KUB-undersökningen i v 13+0 och ytterligare ett självfinansierat UL i v 16+1. Allt ser jättefint ut och vi har fått veta att vi väntar en liten lillebror Hjärta

Men så roligt! Stort grattis!
    Jag blev också daterad till 3 dagar längre gången vid mitt tidiga vul, men det är ju inte så konstigt. Beror ju helt på när ägget fäster, vilket ju kan diffa på upp till en vecka.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-01-28 14:29:51 följande:

Jag är så himla glad :) var på första besöket hos bm idag och de har återinfört allmänt kub i mitt län. Jag surade alldeles i onödan :) fick ju bara fram att de hade tagit bort det 2015 när jag googlade. Så nu slipper jag krångla med det iaf :) kub prover beställda till 11/2.

Så fin mage Symetrical, som du postade i andra tråden. Mysigt <3

Tack raring! Och vad skönt med återinfört kub! Jag skall lämna blodprov för det i nästa vecka och sen kommer jag få en kallelse hem. Borde bli om ett par veckor, eftersom jag är i v 10+1 idag.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-04 21:50:44 följande:

Finmagen:) hänt en hel del sen senaste bilden!

Imorgon går jag in i vecka 7. Och ser typ ut som i fjärde månaden haha!! Ska bli spännande och se hur länge man lyckas dölja detta ;)

Hur mår du?

En hel del, ja! Verkar bära lika högt den här gången. Tycker de flesta andra man ser mest har mage under naveln i tidig graviditet. :P

Jag mår bättre på dagarna nu, men självdör fortfarande fram emot 18-tiden. Lite trist, men hoppas att det vänder snart. Somnar innan 20 varje dag. Woop woop!

Hur mår du själv? Har du bokat in något vul?
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-02-05 08:16:47 följande:

Superfin mage Symetrical! Haha, jag såg ut att vara gravid i 3månaden de första veckorna pga svullnaden. Aldrig sett något liknande :-0 Men i tisdags försvann det över en natt. Nu äntat jag på riktiga magen :)

Jag blev dock orolig idag. Har inte kunnat sova på mage alla hittills pga brösten. Men inatt magsov jag hela natten. Iförrgår mådde jag hemskt illa och igår spydde jag t.o.m. Imorse mådde jag inte mer illa än jag normalt kan göra en tidigt morgon innan frukost. Avragande symptom kan ju betyda vad som helst, så det är kanske onödigt att spekulera. Men det känns läskigt. Går in i v.8 idag (9 enligt mvc).

Tack fina du! Jag upplevde också att magen först svullnade och sen försvann för att ni för bara någon vecka sedan dyka upp lite mer "på riktigt" igen.

Det behöver ju inte nödvändigtvis vara avtagande symptom heller, utan kan vara att de bara kommer och går helt enkelt och det är ju helt normalt! 
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-02-05 10:17:05 följande:

Ja jag försöker att inte läsa in för mycket i detta. Det har ju gått upp och ner från dag till dag förut och det är ju inte så att alla symptom är helt borta. Brösten ömmar ju fortfarande mycket, bara inte riktigt jagslårihjäldigomdunuddardem-ömma.

Mina bröst ömmar också olika mycket från dag till dag. Bara illamåendet som är konstant. Dock kan även det variera i intensitet.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-05 15:06:38 följande:

Jo man är ju ingen partyprinsessa haha! Somnar alltid senast halv 10 och då har jag kämpat!

Jo jag mår bra! Vecka 7 idag! Mår lite tjyvens emellanåt men ska inte klaga! Men blir samtidigt lite orolig.., för med dom andra två har jag mått illa från vecka 6. Med andra barnet mådde jag katastrof! Men ska försöka njuta varje dag som jag slipper kräkas och må illa. Och försöka påminna mig om att det finns dom som faktiskt mår bra under sin grav ;)

Svullen om magen är jag nåt så väldigt! Mammabyxor är snart ett faktum om detta ska fortsätta!

Vul eller ul ska vi göra när vi gör nipt test. Då är jag i vecka 11. Inskrivning har jag om ca en vecka ;)

Spännande!

Ja, här är det ju andra barnet som bakas, så kanske är det som är värst.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-05 17:37:37 följande:

Ja kanske det... Hoppas det inte är så för dig!

Har det blivit nå bättre för dig?

Verkar så än så länge. Mådde inte i närheten av såhär kass förra gången. ;P

Dock hände något för ett par veckor sedan, så nu mår jag ändå helt okej på förmiddagar och mitt på dagen, men vid 15-tiden går det utför. v 11+2 idag, så hoppas att det släpper om max två veckor! Med sonen släppte illamåendet som över en natt nån gång i v 13.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-02-08 12:53:31 följande:

Känner mig ganska 100% säker på att det inte är mer än en denna gång :)

Båda är tagna i samma vecka, bilden till vänster är med tvillingarna och bilden till höger är nu. Är inte lika superplatt om magen som jag är ogravid, men i övrigt syns inget alls. Inte konstigt med tanke på att jag bara är i v.8. Men vilken skillnad mot förra gången. Jag har dock mår mycket sämre denna gång.

Verkligen stor skillnad! Är du mer vältränad den här gången..? Magmusklerna kan ju göra stor skillnad sådär i början.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend