-
-
Hej raring!misslina skrev 2016-03-08 17:11:51 följande:
Hej!
Jag vet inte om ni har funderat på var jag har varit de senaste veckorna, det har varit ett tag sedan jag var in här..och i början berodde det på att jag mådde så sjukt dåligt! Jag kräktes i princip konstant! Hela dagarna!
Men så en dag så var det nästan borta.... Och nån dag senare så började jag blöda....
Allt känns så otroligt overkligt och Tomt!
Just nu vet jag varken ut eller in... Orkar man försöka igen...? Måste ta en paus!
Men vill önska alla lycka till här inne! Ni är verkligen ett härligt gäng, och det hade varit skoj att följas åt!
Kram
Har tänkt på dig en hel del och hoppades att du var frånvarande bara pga att du mådde så illa. Är så ledsen för din skull. Vet vad du går igenom, även om det knappast är någon tröst.
Vilken vecka fick du MF i?
Sänder massa styrkekramar och det något clichéartade budskapet att man orkar därför att man inte har något val. Det blir lättare, även om det inte känns som det just där och då. Men ta den tid du/nu behöver för att läka. <3 -
Åh, så underbart skönt! Så lättad för din skull, hjärtat!Loppan84 skrev 2016-03-08 19:11:32 följande:
Hurra!!! Hjärtslag och riktig storlek på dag 6+6. Hon sa att det var tjocka väggar och hen hade borrat sig gott ner i livmodern och låg på en bra plats etc och allt såg himla bra ut. Hurraaaa!!!!
-
Söting då!eagle87 skrev 2016-03-08 21:40:56 följande:
2 knäppa frågor... Nu när vi vet att de bara är en bebis va kan mitt höga hcg bero på?
Bör ja vara orolig att bebisen mätte 6+1 när jag vet att jag är 6+3?
Ska ja ändra på min app efter de nya bf vilket blev 30/10 ist för 28/10? Lr spelar de ingen roll... Vet att de knäppt men ändrade på jobbet O de kändes så tråkigt att vara 6+2 ist för 6+4 så ändrades tillbaka hehe
Är övertygad om att du inte behöver oroa dig för det. Jag har också haft högt hcg varje gång (nu sist plussade jag ju såhär pass tydligt redan på äl +10) och allt är ju i sin ordning, trots att det bara är en. Vissa producerar helt enkelt mer hcg tidigare än andra.
Jag blev ju dock flyttad från v 7+3 (enligt äl) till 7+6 på mitt första vul (blev sedan tillbakaflyttad en dag på nästa vul), men min gynekolog sa då att det är otroligt lätt för felmätning på ett sådana litet embryo. Det räcker ju med en ynka mm för att det skall diffa på två dagar så tidigt i graviditeten. Gällande appen kan du göra som du vill egentligen. Har du fyllt i den beräknat på din äl, eller? Du lär hinna bli flyttad ett par ggr till innan du får ditt rätta bf (som ju även det bara är en estimering +-2 veckor )
-
Hur kunde de förresten få 5,8 mm till 6+1, Eagle? Enligt den här tabellen (som de alltid utgår ifrån inom svensk gynekologi i alla fall) borde den mätningen ju förpassa dig i v 6+4-6+5!?
Och din 1 cm borde ju ge v 7+2, Loppan!
Aja, är väl egentligen skit samma, så länge det är åt det "rätta" hållet, så att säga. -
Absolut! 8 mm ger ju enligt tabellen 7+0, så åt rätt håll där också. Det var så "stor" min var vid vul i v 8+1, när de inte hittade hjärtljud. Hade varit på ett vul i v 6+6 också då embryot bara mätte ca 4mm och utan hjärtaktivitet, så var väldigt förberedd på det dåliga beskedet. Var på ett sätt skönt att få det lite pö om pö. Hann liksom vänja min vid tanken på att allt inte var som det skulle.Loppan84 skrev 2016-03-09 07:53:43 följande:
Står faktiskt 0,8 cm på bilden ser jag. Men hon sa "precis under 1 cm". Men 0,8 för 6+6 borde väl va ok?
-
Nån som lagt upp den här på fl efter att ha hittat den på väggen på sin gynmottagning.Loppan84 skrev 2016-03-09 08:50:38 följande:
Aha, var hittar du tabellen? På googling hittade jag bara att det ska va 1 cm på 7+0.
Ja det hade varit tufft att få ett sånt besked från ingenstans helt oväntat - samtidigt måste det varit tufft för er att gå runt så många veckor att nästan veta att nått hade gått fel men ändå inte vara helt säker <3
Mjo, men riktigt så var det inte heller. Hade inte extremt mycket symptom, men ändå tillräckligt för att jag inte skulle måla fan på väggen direkt. Sen var jag ju på vul i v 6+6 och hon sa då att det var lite på gränsen huruvida man bör kunna se ett hjärta slå då. Även mätningen diffade ju bara på typ 3-4 dagar, så det var inte heller någon katastrof. Efter den undersökningen kände jag typ 50/50, det kunde gå either way, så att säga. Hade mitt andra vul inbokat bara 9 dagar senare, så hann förlika mig med tanken under den tiden. Dagen innan det vul:et började jag dock blöda litegrann, så då kändes det som att något ville att jag skulle ställa mig in på dåliga besked. -
Det behöver du absolut inte vara orolig för. Jag gick ner 1,5 kg första veckorna sist jag var gravid trots att jag inte kräktes. Bebisen tar vad den behöver ändå. Dock viktigt att dricka mycket och gärna vätskeersättning när man kräks.Loppan84 skrev 2016-03-09 10:16:26 följande:
Ni som varit gravida förut. Ska jag va orolig att vikten går neråt? Är ju inte konstigt när jag inte får behålla nån mat. Började på 60 kg när jag plussade, gick upp till 61,2 som mest efter ett par veckor nu tillbaka på 60, jag väger mig alltid på morgonen innan mat och efter toabesök så brukar inte ha variationer utan detta bör visa faktisk viktnedgång men såklart kan vätskeansamling i kroppen spela in (innan jag blev gravid låg jag på 60-60.2 i flera månader, innan det på 64-64,5 i flera månader innan jag aktivt jobbade för att gå ned till 60).
-
Låter vettigt, babe!Sajocawa skrev 2016-03-09 10:32:26 följande:
Bokat tid för ul nu, i vecka 7+5. Nästan 4 veckor dit men vågade inte ta en vecka tidigare även om det borde visa ett hjärta slå då. Men jag vill vara 100% säker den här gången på att allt är som det ska!
-
Fans jävla skit då. Förstår din frustration. Enda yttepyttelilla trösten är väl att det är relativt vanligt med två MF (samma för mig), men väldigt ovanligt med tre. Man får försöka se det som att kroppen fungerar när det kommer till att stöta ut något som ej är friskt. Dessutom är det ju vanligt att bli gravid fort igen efter MF, samt att det är så pass tidigt att du bör kunna vara på banan snart igen.201405 skrev 2016-03-09 11:41:37 följande:
Börjat blöda och grav.testet visar nästan blankt :'( känner mig så sviken av min kropp, vart gravid en gång innan och det slutade i mf med. Kommer jag någonsin komma så långt som till vul ens? :'( så jävla ledsen! :(
Ledsen för störig pepp, om det inte var det du ville ha. Isf kan du bortse från allt efter "fans jävla skit då"