Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-11-11 12:41:43 följande:
    Ja verkligen! Ska iväg och köpa rosa blommor
    Vi har två tjejnamn klara, så ett av dom blir de nog!
    Tvillingarna skulle hetat det, men "döpte" dom aldrig för vi ville "spara" namnen <3
    Vill du avslöja?
    Eftersom våra två andra barn heter något på E så vill jag gärna fortsätta med den trenden:) dom heter Emmy och Elias

Hade det blivit en pojke hade jag fått bryta den trenden haha. För alla E pojknamn som vi gillar är upptagna av närstående haha.

Hur som helst så är detta våra förslag kom gärna med synpunkter Enya, Eira
    Eden, Elli, Emma, Elsa
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-11-11 13:04:14 följande:
    Edith är mitt favoritnamn, sparar det till om vi får en tjej :)
    Edith är också jättefint! Men en kompis flicka heter det;)
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-11 13:12:47 följande:
    Av dom namnen gillar jag Enya, Elli och Emma jättefina!
    Våra namn är Estelle eller Juni!
    Ja det är också mina favoriter :)

Fina namn ni har!
  • misslina
    Sajocawa skrev 2016-11-11 14:15:36 följande:
    Elsa tycker jag är fint (inte alls partisk som har en liten Elsa hemma...). Hade vi fått en till tjej nu hade vi haft en hel drös med namn att välja mellan som vi gillar, typiskt nog kan vi inte enas om något namn till pojke...

Tjejnamn som jag gillar är i alla fall Alma, Ebba, Iris, Ester..
    Ebba gillar jag också :) men jag är gudmor till en Ebba :) finns så många fina namn :)
  • misslina
    sagoskog skrev 2016-11-12 11:24:50 följande:
    Min enda tvilling heter Elly (fast vi uttalar det nog snarare Elli). För nio år sedan var det ganska ovanligt. Men sen sköt det iväg ordentligt i popularitet. Eftersom man kan stava det både Elly, Ellie och Elli är det dessutom ännu vanligaste än vad man får fram vid en enkel sökning. Men jag tycker att det är ett riktigt fint och vi har faktiskt aldrig stött på något annat barn med det namnet i vardagen. Men det beror kanske på att det blev populärt först i ålderdgrupperna efter mina barn. Jag kan rekommendera Elli :) Det enda problem vi har haft är att väldigt många i personalen på skolan, förskolan bvc etc ofta pratat om "Nelly". Och jag fattar aldrig vem de menar - Elly eller Nadja. Men du slipper ju ni :)

De andra namnen var fina allihopa :) men jag personligen skulle undvika Elsa. Elsa och Elsie toppar just nu i popularitet. Så det kommer vara riktigt vanligt bland -16:orna. Emma är ju ett av de vanligaste namnen genom tiderna. Men inte så himla populärt bland de yngre generationerna. Jättefint! Har ni funderat på Ella eller Ebba? Det är också några av mina favoriter :)
    Tack för lite input:)

Ja Elli växer hos mig faktiskt!
    Både Ebba och Ella är också mina favoriter men min systerdotter heter Ella och mitt gudbarn heter Ebba haha
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-11-12 20:36:12 följande:

Har precis bestigit mitt Everest och tittat med spegel. Heregud att jag inte gjort det innan. Allt ser ut precis som vanligt förutom själva klippet som ju går genom ena blygdläppen åt sidan i 90-grader vinkel och är ca 1-2 cm. Men själva springan, allt runt klitoris, rumpan hela den andra böygdläppen är helt som vanligt. Är så så lättad

Med detta vill jag bara säga till er andra -inte plåga er med att inte veta vad som sker där nere så länge som jag har gjort. Fråga på fl vad status är eller titta med spegel tidigare än vad jag gjort. Onödigt stt pina sig med att inte veta - för fantasin är vild ibland

Vad skönt att allt såg bra ut!

Med mitt första barn så sprack jag lite grann, fick sy nåt stygn. Och såg ut som köttslamsor av vad jag kunde se när jag gick på toaletten efter förlossningen. Jag låg kvar där tre dagar på BB, sen samma dag som jag ska åka hem så kommer en käck bm och ska undersöka mig, kolla stygnen osv. Sen frågar hon mig när jag ligger där i gynstolen om jag vill kika hur det ser ut där nere!! Nej säger jag väldigt snabbt för jag har bara bilden från när jag var och kissade två dagar innan. Men hon tucker verkligen att jag ska kika! Så till slut så gör jag det! Och det såg helt som innan ut förutom stygnen! Helt otroligt vilket läkkött det är där nere ;)
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-11-13 12:54:44 följande:
    Ja helt sjukt! Samma här - fick en glimt av klippet efter en vecka och då var det ju sjukt svullet så såg för mig att hela fifi var babianarsle hehe. Fingret jag opererade 2 veckor innan bf har inte läkt lika mycket ens så ja det måste va sjukt bra läkkött där nere.
    Haha babianarsle var bra beskrivning ;)
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-15 14:39:52 följande:

Columbus och MissLina, hur mår ni?

Och Frestelsen har vi inte vört från på länge va, hur går det för dig?

Jag mår som vanligt ungefär... fortfarande sjukskriven. Var in på dropp förra veckan... men det kanske jag skrev...

Är i vecka 15... 16 på fredag. Tycker också att man är i en period där det inte händer så mycket. Förutom det här jäkla illamåendet.

Nästa som händer är besök hos bm den 6/12. Sen rul den 12/12. Längtar till besöket hos bm, för jag behöver prata av mig när det kommer till förlossningen. Grubblar mycket....
  • misslina
    happylife skrev 2016-11-15 17:01:18 följande:
    Okej! Stackare.

Inte långt till rul för dig, kul!

Har du dåliga erfarenheter från förlossning sen innan? =\
    Första förlossningen gick bra! Födde vaginal, lite utdraget men ändå en bra förlossning.

Andra blev jag igångsatt och jobbig och smärtsam och okontrollerad förlossning som slutade i akut snitt, som i sig inte var så farligt. Men det var nog själva bm som förstörde förtroendet för mig och var väldigt elak.
  • misslina
    Loppan84 skrev 2016-11-15 19:04:07 följande:
    Nej fy på vilket stt var hon elak?
    Ja hur ska jag förklara...

Hade en ganska tung graviditet förra gången. Med illamående, kräkningar osv. Var sjukskriven ungefär hela grav. Ca 2 månader innan fick jag också hepatos med höga värden. Så det blev kontroller med ctg varannan vecka och medicinering. Hepatosen gjorde att jag sov knappt något och detta tillsammans med illamående så var min kropp ganska sliten. Fick träffa läkare som verkligen förstod, och vi diskutera en igpngsättning och även att jag skulle få ett snitt om det blev för jobbig och utdragen förlossning. Detta fanns både i mina journaler och i mitt förlossningsbrev. Så jag blev i gångsatt vid 37 fullgångna veckor. För att göra en lång historia kort så när jag hade hållit på i 10 timmar och när det inte hände något, jag stod och stampade på 3 cm, bm gav mer väekstimulerande dropp. Värkarna blev helt okontrollerade. Fanns ingen paus någonstans! Epiduralen tog inte! Så bad jag om att bli snittad för jag orkade inte. Men bm vägrade! Jag fick nästan panik för det var verkligen bara värkar hela tiden. Och till sist då så började Elias må dåligt! Och jag skrek att ni måste plocka ut honom! Han mår inte bra! Och efter en stund kom en läkare in och sa att det blir snitt för Elias mådde inte bra! Och när rummet fylls med folk och jag står och hänger över sängens huvudände så kommer den där bm och viskar i mitt öra... jaha du fick som du ville! Och sen såg jag henne inte mer! Blev så otroligt chockad! Frågade min man om han hade hört men det hade han inte.

Så otroligt besviken och arg var jag. Som inte blev tagen på allvar. Och jag har ändå gått igenom en vaginal förlossning innan och känt på smärta! Med första barnet så höll värkarna på i tre dagar... fick åka in på sovdoser så jag är inte någon som ger upp i första taget heller! Men jag tycker ändå att har man träffat en läkare som gjort bedömningen om en igångsättning och ett snitt om jag inte orkar... då borde bm ta det på allvar. Och läkaren som snittade mig pratade med mig någon dag efter och han sa att även om Elias hade mått bra så hade det blivit snitt i slutändan ändå för han låg så otroligt högt upp i magen så han hade inte kunnat födas vaginalt ändå...

Detta blev långt :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend