Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-03-17 08:22:32 följande:

Gick in i v14 igår :) Mår mycket bättre vad det gäller illamående och migrän. Men jag har fått problem med foglossning :/ lite självförvållat. Inom loppet av tre dagar så dammsög och moppade jag tre lägenheter på jobbet, allmäntutrymme och personalutrymne (vilket är enorm yta) + min egen lägenhet. Speciellt moppen är en klenod från 70-80 talet, jättetung av stål. Så mycket vridrörelser var nog droppen för mina fogar :/ känns bättre på morgonen, men eskalerarsen under dagen. Skit också :/

Aj aj ajdå. Inte kul. :-/ Lider också en hel del av foglossningen nu. Mer och mer för var dag som går. Känner att till och med de 50% jag jobbar egentligen är för mycket för fogarna, men jag bara måste jobba, annars blir jag knäpp(are!)

Fin magen börjar bli! Går det fortfarande bra med viktuppgången? Här växer magen också för var dag som går och numera har jag tydligen en spelkonsoll i magen. :-P Gick in i v 18 idag. Galet var fort tiden går!

• Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-17 15:25:14 följande:

Mår så jäklar bra! Slår bort tankarna att de skulle vara fel att må bra, att jag inte kan må för bra. Vädret är underbart, gått en lång promenad, hjärnan är mindre trött, kroppen gör mindre ont, extrema hungern har lugnat sig, magen mindre svälld (på förmiddagen iaf) och jag är lycklig! Så lycklig att jag kan gråta av lycka! Åh vad jag älskar mitt liv

Så underbart! Så känner jag nu när illamåendet har släppt. Är som att få tillbaka livet. Foglossningen känns som en piss i Mississippi i jämförelse. :-P

Kan börja gråta av tacksamheten ibland.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-17 11:50:22 följande:

Detta är värsta dagen på länge. Ska flyga imorgon 2 flygturer på ca 1 timme var och är väldigt nervös. Är så illamående och orkar nästan inte stå upp. Någon som flygit medan ni fortfarande var väldigt dåliga? Hur gick det isåfall? Kan det hjälpa med postafen?

Hang in there, babe! Personligen vågade jag knappt ens åka buss i en kvart när jag mådde som sämst, men bara du som kan avgöra det. Som sagt var hjälpte inte postafen mig ett dugg, däremot gjorde lergigan comp det en aning. Tog bort värsta spykänslan, även om yrseln och diverse andra symptom kvarstod.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-18 08:56:45 följande:

Ja jag vill helst jobba fullt. Har ju bara ett par månader kvar nu. Det var illa igår, men nu har jag ett par dagar ledigt, så jag hoppas det blir bättre. Men vi ska vara i stockholm i helgen, så det finns väl risk att det inte blir mycket vila. Håller med om att foglossningen är mycket bättre än illamåendet. Däremot är det ju en tröst att illamåendet oftast blir bättre, medans det känns rätt oroväckande att foglossning oftast blir värre.

Tack:) magen är fortfarande väldigt olika beroendet tidpunk på dagen osv, men snart blir den nog mer riktig. Jag tror jag har går upp 3 kg nu. Hoppas det inte drar i väg något extremt bara :) Jag gick upp nästan 30 kg förra gången, men ner 20 kg på två veckor efteråt - så det var mest vätska. Det vill jag inte vara med om igen om jag får välja :)

Oj, vad stor din börjat bli. Min är typ en leksaksbil : P men de växer snabbt nu tror jag. Då har du rul snart då?

Mm. Sant. Det är ju just det som är skrämmande med foglossning, precis som med sammandragningar.. :-/

Oj, ja det måste ju varit typ 15 kg vätska!

Skönt ändå att det försvann så pass fort efter förlossningen.

Jag gick bara upp typ 9 kg, så två månader efter fl låg jag på 4 kg mindre än när jag blev gravid. Såg ju helt utmärglad ut och kände mig galet klen, så målet är att gå upp åtminstone 11-12 kg den här gången!

Ligger kvar på 3,5 kg upp sedan flera veckor tillbaka. Verkar ha fastnat här. Bm sa dock i måndags när jag var där att det var en normal viktuppgång i v 17, så jag är nöjd ändå.

Rul är om två veckor, 1/4. <3
  • Symetrical
    Iskristall skrev 2016-03-18 10:57:08 följande:

Nu har vi fått se det lilla hjärtat ticka! Allt såg bra ut! Så glada!! <3

Åh, så underbart! Stort grattis, fina du!

Vilken v är du i nu då?
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-18 10:20:29 följande:

Ja ungefär. Gick ner ca 10 kg direkt. Väntade ju tvillingar och med mina uträkningar så borde det varit närmare 10 kg i magen med dubbla moderkakor, fostervatten och barn. Fast var säkert lite mindre i storlek av allt så lite mindre + att jag förlorade 1,5 L i blod. Hur som helst så såg jag hemsk ut sista veckorna pga vätskan. Mina fötter var inte ens fot-formade längre. Tror dock allt berodde på en begynnande havandeskaosförgiftning. Men den upptäcktes inte förens på förlossningen. Så jag hoppas slippa det denna gång (havandeskapsförgiftning är mycket vanligare vid tvillinggrav).

Ja man vill ju varken gå upp för mycket eller för lite. Tror jag hade 6 kg kvar ganska länge efter FL, kanske tog ett år innan de var borta (bantade inte) och det kändes lagom. Tyvärr rasade jag sen 10 kg till väldigt snabbt och vägde runt 45 kg (till 168 cm). Det är dessa jag jobbat med att gå upp sen dess. Det är inte kul att väga så lite. Men nu har jag legat på 50 ett par år :) tills nu då :) är helt fascinerad över hur lätt jag går upp nu :) Jag tror att dina 3,5 kg är helt lagom för v. 17. Trof man oftast går upp mer först (ökad blodvolym, större bröst etc) och sen lugnar det ner sig lite. Du kommer nog hinna gå upp lagom :)

Vad spännande! Ska ni ta reda på kön? Förlåt om du redan skrivit det. Jag har rul 21/4 :)

Jag hann nästan precis nå upp till min normala vikt lagom tills jag blev gravid nu igen.

Jag trodde det var bestämt, men förra helgen började sambon vackla, så vi får se hur det blir. Sonen är hundra på att det är en tjej, så pga det skulle jag vilja veta, för att kunna förbereda honom på om det nu är en liten grabb. <3

Åh, då börjar det ändå närma sig för er också! Skall ni ta reda på kön?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-18 22:39:57 följande:

Hehe jag har lagt 20e jan i en annan app (gravid & baby) och då får jag också bf 28e. Oklart hur de räknar då ;)

Äh, alla sidor räknar så olika känns det som. Knäppt egentligen! När jag lägger in äl 3/12 eller sista mensens första dag till 19/11 har jag fått bf allt från 22/8-26/8. Jag har dock fått daterat på kub till bf 24/8, så ni får gärna lägga in mig på bf-listan på det datumet. Och rul 1/4, ifall det är intressant.
  • Symetrical

Här är det premiär för gravidbyxor lördagen till ära! Sååå skönt med inget som trycker på lilla Plusset.

• Symetrical

Vad sägs om att jämföra lite gravidgrafer? Tycker ju sånt är nästan löjligt kul som den statistiknörd jag är. :-P

Här är min.

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-03-19 10:02:00 följande:

Åh va mysigt! Kul när man kan köpa lite sånt till garderoben!

Iskristall skrev 2016-03-19 10:14:53 följande:

Åh vad mysiga byxorna såg ut! Exakt min typ av byxor, vart har du hittat dem?

Ja, de är galet bekväma! Har dem i beige också.

Köpte dock dem förra graviditeten, så vet inte om de finns såna nu, Iskristall. Var på h&m i alla fall.

Kul med allas gravidgrafer. Så olika de är! :-P

Och vad spännande med ul idag, Eagle! Keep us posted!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend