Gravida från Tempar/Fertility Friend
Nu har jag gjort en BF lista tråd. Kopiera senaste inlägget -> lägg till dig / ändra - > posta
Uppdaterar trådstarten med länken också
Nu har jag gjort en BF lista tråd. Kopiera senaste inlägget -> lägg till dig / ändra - > posta
Uppdaterar trådstarten med länken också
Ja just det ja. . Länken
www.familjeliv.se/forum/thread/76553454-bf-lista-for-gravida-fran-temparfertility-friend/1
Åh så härligt! Grattis vännen.
Ja jag fick ju se hjärtslag på vul i v.8 men r kanske annorlunda att se och höra? Vad är det du har hemma som du kan höra hjärtslagen med? Doppler? Är det dyrt? Kunde ju hellre köpt en sån då än att lägga 1500 på ul som vi gjorde här i dyr-Norge ;)
Jag tog mig förresten ut och gick/joggade 5 km idag. Efter ca 15 veckors gravid-koma, då jag knappt har rört på mig alls, så var detta urskönt. Jag är också väldigt förvånad över att jag tog mig i träningskläderna trots min "lilla" viktuppgång. Men det blir nog inte så mycket mer joggande framöver. Får hålla mig till promenader och cykling för fogarnas skull.
Vecka 19 nu, RUL imorgon!
Förresten en sak. Plutten va 6,9 cm i måndags och blev då daterad till 12+5 (samma som jag själv hade räknat ur). Men i min app står det att den ska va ca 6,5 cm idag på 13+1. Vår är väl över 7 nu tänker jag. Kan jag fått fel datum? Eller kan det skilja 0,5-1 cm mellan olika foster?
Helt galet! Är idag i exakt samma dag som när jag i förra graviditeten fick veta om mitt MA, alltså 10+0. Blev lite lätt orolig nu på kvällen eftersom jag inte ens mått illa en enda gång den här graviditeten (jag vet, jag vet att alla graviditeter är olika, men ändåååååå).
Dessutom hade jag för mig att man inte kunde höra hjärtljud förrän typ vecka 12(?) men googlade upp en artikel där jag läste att från vecka 9-10 kan man höra bebis hjärtljud så jag sprang fort som attan för att leta upp dopplern jag köpte förra graviditeten, och jovisst, inuti mig tickar ett jättesnabbt litet hjärta!!! <3 NU är det bannemej på riktigt!!
Åh va spännAnde med rul imorn sagoskog... Ska ni ta reda på kön??
Ja började gravid yoga förra veckan så skönt :) och va på gravid vatten yoga idag underbar t:) kan knappt fatta att jag är en av de gravida nu :)
Velat ha doppler men avstått pga de anledningar du nämnde sagoskog :)
Loppan vilket datum har du rul?? Jag har 7 juni
Woop woop! Well done!
Jag kör också på dagliga promenader, även om det går långsammare och långsammare. Försöker komma upp i åtminstone 5 km/dag. Mår bättre av det i förlängningen, känner jag. Framförallt nu när jag bara är hemma!
Lycka till på rul! Vilken tid är det? Ska ni ta reda på kön?
Eagle 26 maj. Hmm konstigt att jag har så mycket tidigare än dig... Det blir vecka 19 (18+2) för mig. Har de lagt det för tidigt?
Jaa sagoskog tycker yogan va toppen! Så skönt att gå på träning som va anpassad oss och ändå bra träning, har träningsvärk i både ben och armar idag. Skönt!
Oj, både fel bild och ett ? ist för hjärta. Men ni fattar poängen <3
Åh en lilla syster till tvillingarna :)))))))))
Guuuuud va söt hon suger på tummen
Stort grattis