Loppan84 skrev 2016-03-29 10:56:21 följande:
Åh vad jobbigt med din kompis. Hon va alltså i samma vecka som dig? Förstår att det kan bli en jobbig situation för henne att se exakt vilken tid hon skulle varit i.... Samtidigt om hon valt det själv kanske det inte tar så hårt på henne? Eller?
Har aldrig tänkt så mycket över det där med abort, eftersom jag aldrig blivit gravid av misstag, men alltid trott att det skulle va mentalt lätt att avbryta om jag inte ville ha barn just då - men nu känns det helt sjukt att tänka på att i v.10 som är den veckan jag är nu är det många som gör abort...
eagle87 skrev 2016-03-30 11:18:59 följande:
Hej, åh va jobbig situation me din kompis, va hennes graviditet oplanerad?
Skulle ha så svårt O tänka mig göra abort nu när man vet fostret utveckling att tex hjärtat redan slår i v 6....
Min man pratade me barnmorska hon hade skrivit hög risk då jag tar progesteron för att behålla graviditeten men så fort jag slutar med progestron så ändras de till lågrisk...
Vet ärligt talat inte äns om jag behöver de längre då allt rinner ut:/ men vill inte sluta än...
Ang min vän.. hon är någon vecka efter mig i tid. Det var väldigt oplanerat och initialt var nog tanken mest att behålla (därför det blev så sent nu antar jag). Men förhållandet är väldigt nytt och mer och mer svårigheter har kommit fram. Allt från stora kulturskillnader till missbruksproblematik. Det är ingen tvekan om att ett delat föräldraskap skulle kunna leda till en komplicerad och påfrestande livssituation för alla inblandande. Jag har full förståelse för att detta är det bästa alternativet.. och tycket att hon är både stark och smart som klarar av att tänka långsiktigt och se helheten i en så känslostyrd situation. Men det är nog inte lätt, långt ifrån lätt.
Eagel - du behöver säkert inte progestron längre, men jag förstår att du vill fortsätta för säkerhets skull. Skönt iaf att du omräknas till lågriskgraviditet sen :) och gällande din mans släkt - de verkar knäppa. Hoppas ni kan hålla lite avstånd till dem.