Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Längtar88 skrev 2016-03-15 19:57:59 följande:

Är Såååå lättad :)

OJ. De sa hon men minns ej riktigt, det passade på 6+0 exakt enligt datorn och livmodern lite mindre men väääldigt rund men äl misstänker hon var 13 Feb. Var bara lättad och frågade massa gånger om hon var säker på att hon såg hjärtat slå och de var en annan i rummet som tränade och hon bekräftade hjärtslagen. Blev lite fundersam sen bara, nyfiket fundersam. Hehe.

Det förstår jag!

När hade du senaste mensen då? Antar att du fick sen äl..!? Brukar du ha oregelbunden cykel?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-15 20:56:48 följande:

Detta kanske ni andra visste men har nu googlat och läst på många ställen att mycket illamående och/eller hcg oftast är flicka.

Jag tror vi bägge har tjejer Eagle, bara en känsla med tidiga plus och mycket symptom tidigt :)

Hurraaaa! Vad tycker ni om Iben eller Awa på en flicka? Har inga pojknamn så kom gärna med förslag. Gillar att det ska vara lite mer traditionellt på kille men inte för vanligt ändå.

Tycker att både iben och awa är jättefina! Älskar ovanliga namn. Får vi en flicka vill jag att hon skall heta Juno. Kille däremot är svårare. Kanske Milan.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-15 20:57:02 följande:

Här händer de grejer :)

Spännande!

När är ditt nästa vul?
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-16 08:31:44 följande:

På lördag v 8+1... Va ärlig har ja ngt O oroa mig för? Har symptom etc ingen spotting sen den gången tar fortf lutinus

Om allt See bra ut tänkte ja berätta till mostrar fastrar kusiner på lördag

Sen Facebook O instagram efter kub 7 april

När berättade du

Tror absolut inte att du har ett dugg att oroa dig för!

Vi berättade för närmsta familjerna tidigt och sen på jobbet redan efter vul i v 7+5, eftersom jag inte kunde jobba mer än halvtid pga mitt illamående, samt vännerna. Resten har fått veta pö om pö efter kub.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-16 08:43:50 följande:

Nej min brukar vara rätt regelbunden, de är när jag bråkat med hormoner eller spiraler som de kan bli sent och snurrigt. Men varit väldigt stressad denna tid. Börjar dock tro mer på liten bebis som mamma sa. Eller dålig bild. 2 v skillnad har jag aldrig haft innan. En vecka har mensen varit sen. Max.

Som sagt är det säkert ingen fara! Diffar ju bara på några mm för en vecka så tidigt. Du kanske kan få göra ett vul till om typ en-två veckor bara för att kunna stilla ev oro..?
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-16 09:33:24 följande:

Ok tack :) ja har oxå berättar på jobbet :) alla är helt lyriska O ska känna O fråga tusen frågor vilket år superkul men oxå väldigt tröttsamt... Är lite av en ensamvarg så kan bli lite mkt...

Vet inte om du läste de innan men min svmor ville inte att vi skulle berätta ti ngn förräns 6.5 mån helt sjukt, en av de roliga sakerna me att vara gravid är ju att få dela me sig

Äh, hon kan skita ner sig, tycker jag!

Du kommer verkligen behöva få tjockt skinn på näsan här framöver, raring. Så fort man blir gravid (för att inte tala om efter bebisen väl kommit!) tycker sig diverse mer eller mindre berättigade individer sig ha rätten att tycka till i alla möjliga privata frågor.

Mitt enda råd är som sagt att skita blanka tusan i dem! Antingen väljer man att bita ifrån, eller också bara man ler och ser intresserad ut samtidigt som man tänker "gud vad jag inte bryr mig eller tar åt mig ett skit av allt du säger just nu" :-P
  • Symetrical

Låter sunt och bra!

Längtar88 skrev 2016-03-16 10:36:53 följande:

Har kub inbokat om ca 4 veckor så väntar tills de. Då e de stort nog att säkrare säga tid :) hjärtat tickar så jag är lugn so far

• Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-16 16:32:48 följande:

Gjorde precis ring testet O de blev pojke åh kan inhe ni oxå testa nu!!!!

Gjorde både bikarbonattestet och ringtestet nu igen och än en gång visar båda på tjej.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-16 17:41:45 följande:

Ring testet visade tjej förut, men är jag kortare gången än jag trott var de för tidigt.

Hur görs bikarbonat testet? :) aldrig hört!

Ja, ringtestet "kan" väl egentligen inte göras förrän könet är utvecklat, dvs i v 8-9.

Bikarbonattestet kan man göra från det att bebisen börjar utsöndra eget urin, dvs ca v 10. Man tar 2 tsk bikarbonat i en plastmugg och sen kissar man i en annan. Därefter häller man över urinen i muggen med bikarbonat och skummar det är det en pojke, medan om det inte händer något är det med största sannolikhet en flicka. Har att göra med att de flesta pojkbebisar utsöndrar ett ämne i urinen som går över från fostervätskan till mammans urin och sedermera reagerar med bikarbonatet. Självklart inte hundra procent säkert, men betydligt mer än ringtestet.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-16 19:53:55 följande:

Precis,... Nu har min man problem med min mamma :( min mamma har alltid tänkt att hon skulle komma hit en vecka innan bf O vara med på förlossning osen vara med oss de första veckorna.. Min man vill verkl inte han tycker förlossning är intimt O att de är våran tid O samma med första veckorna me bebis då han får pappa ledigt i 2 v... Ja förstår han till en viss del samtidigt vill ja verk ha mammas hjälp O stöd... Vad tycker ni? Jag O min mamma är jätte nära

Jag och min mamma står också varandra supernära, men jag skulle aldrig ha velat ha henne med på vår förlossning, eller närmsta dagarna därpå. I min värld är det bara vår tid och jag kände verkligen så under förra förlossningen också. Dock är alla olika, men ni gör detta ihop, så viktigt att sätta dig in i din mans situation också. Tänk om han hade velat ha med sin mamma på samma sätt..!?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend