Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hur går det baby? <3

• Loppan84

Skönt gumman! Det är säkert ingen fara men skönt att ta ett ul och se bara :) Ang familjen så ska du självklart ställa in om du vill va ifred, din sambo får hitta på att ni fått magsjuka - ingen vill hälsa på en kräksjuk krake så det är säkert effektiv. Vila nu vännen och försök att inte oroa dig <3 God natt

• Loppan84

Eagle nej jag tror inte det. Låter logiskt som Symetrical säger, tror allt kommer att gå bra. Men blir skönt att göra ett vul och bekräfta det, när ska du få göra det?

Symetrical - så fint <3

• Loppan84

Vill inte jag för jag vet att ni är flera som har det värre. Men illamåendet har kickat in ordentligt nu. Spyr hela tiden och har inte kunnat borsta tänderna sen i torsdags utan att spy 3 gånger per tandborstning minst. Just tandborstningen är super irriterande för det gör att jag känner mig så ofräsch eftersom jag borstar, spyr, borstar osv så känns det aldrig som munnen är riktigt fräsch. Nån annan som haft detsamma med tandborstning?

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-03-06 12:05:15 följande:
    Jo, klart du ska klaga!!! Spy ut allt bara, bokstavligt talat!!

Har varit samma för mig med tandborstningen, både med sonen och nu. Var dock värre med sonen, trots att jag mådde allmänt bättre då. Tror att det beror på att jag har eltandborste nu istället för vanlig och det har varit så mycket skönare att borsta med! Blir ju liksom mer stilla rörelse och inte så mycket in och ut som med en vanlig.
    Bra tips. Tänkte på eltandborste faktiskt, är ju mycket mindre också :) Ska köpa det i veckan.
  • Loppan84

Symetrical - Haha bra gissat att drt egentligen skulle stå "klaga" i mitt inlägg istället för jag. Du tolkar mig ;)

• Loppan84

Låter bra Eagle! Har du tempat nu?

Jag har en vidrig dag, spyr och sover bara. Fick just i mig lite makaroner med smör och känner mig lite piggare. Men hur ska man kunna jobba om man mår så här? Och kan ju inte förklara nått som helst eftersom man inte ska berätta och är svårt att dölja det när man knappt orkar stå upp och kaskadspyr en gång i timmen :-/ tror det skulle släppa så mycket stress om man bara kunde va ärlig med att man va gravid och slippa ljuga i 12 veckor, om det bara inte var så stigmatiserat med MF att man vill hålla det hemligt

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-06 16:51:28 följande:

Tempade imorse O den va hög, har bara haft brunt beigh idag.. När e ditt ultraljud??

Låter ju super, allt verkar ju bra :). På tisdag har jag vul, 6+6. Du då? Fått nån tid än? Tänk om de kan se redan då om det är 2 också?
  • Loppan84

Ja om det fortsätter så här så får det kanske bli så. Men jag kanske bara behöver hitta hur jag ska äta för att må lite bättre. Igår var jag dålig på att äta lite och ofta och idag har jag mått skit, så det kanske hänger ihop. Har hittat en sak i kylskåpet som jag älskar just nu och inte spyr av - morötter. Så jag ska göra massa moröttsstavar och ta med till jobbet imorgon. Får väl smygäta dem annars blir det nog för uppenbart ;)

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-03-06 21:06:06 följande:

Hmm såg nyss att linjen på magen blivit starkare men illamående känns mindre.. Inget brunt sen kl 2... Så orolig för imorn

Det kommer gå så bra så! Är mest spänd på hur många små rackare det är där inne ;) Vilken tid är det? Ska hålla tummarna, skriv direkt här inne efter. God natt och massa lycka till imorgon hjärtat
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend