Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

misslina skrev 2016-10-24 19:33:17 följande:

Är i vecka 12.... kräkningarna har blivit bättre men har lite återfall då och då!

Väldigt upp och ner men tycker kanske att det blivit liiite bättre!

Jag hoppas att jag kan börja jobba deltid i alla fall efter 7/11.

Åh vad skönt det är när man kan se ljuset om man haft den där kräkperioden. Snart är det helt borta och gläd dig till spökveckorna. Och för oss som blivit extremt illamående och kräkts mycket, iag för mig, gjorde vändningen att jag svävade på moln. När illamåendet försvann fick jag så otroligt endorfinpåslag och va så tacksam att illamående var borta plus att drt säkert var positivt att slippa en del av de jobbiga hormonerna man hsr i starten. Tror aldrig jag känt mig så lycklig i kroppen som mellan vecka 16-23 typ :)
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-10-24 22:36:18 följande:

Låter bra det! Jag hoppas så otroligt att jag snart får njuta av denna graviditet och känna mig någorlunda normal igen! Men jag tror jag har några veckor kvar!

Men alltid skönt att få lite pepp! Tack!

Ja jag kände mig gradvis bättre från slutet av vecka 12 men fortsatte kräkas ibland nån vecka till, därefter tog det ytterligare ett par veckor innan illamåendet la sig helt och magen och energin kom i balans men from vecka 16 mådde jag som en prinsessa. Alltså inte illamående, trött - ingenting. Du får tänka stt fr.o.m. nu blir det bara bättre och så får vi hoppas att du också får må så bra som jag gjorde alldeles snart. Det har du verkligen förtjänat efter det spyhelvetet (huuu jag ryser fortfarande när jag tänker på den tiden)
  • Loppan84

Och där kom det som kroppen försökt fighta hela veckan - vaknade med jätteont i halsen och blåsor i hela munnen. Hoppas inte det är halsfluss men ganska säker på att det är nog för att stoppa förlossning iaf så nu räknar jag med att det dröjer. Buuuuu :(

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-10-25 10:38:28 följande:

Mår skit får noll sömn..,, han vill ammas varje timme O ja kan inte stänga av mentalt O sova när han sover o han tar ej flaska just nu vill jag dö... skulle gå igenom 10 förlossningar hellre än detta

Åh vet inte vad jag ska säga och har ju Inte upplevt det sjölv så har inga tips. Men det det blir säkert snart bättre, första tiden är ju ofta lite upp och ner men snart kommer han sova och äta mer regelbundet och då kommer det säkert kännas bättre också. Går han upp i vikt då?

Såg bild på snap - så himla söt <3

Stor kram till er <3
  • Loppan84
    Bäbiiiis skrev 2016-10-25 12:04:04 följande:

Jag var på inskrivning idag. Känns skönt att man är inne i systemet nu.

De är lite trångsynta kan jag tycka i vissa fall. Bm som jag träffade sa att de numera inte tar blodprovet till kub innan v 11+0 så därför måste jag komma tillbaka på fredag eller måndag för att göra det. Men jag vet ju att jag inte är i 11+0 förrän på tisdag men hon sa att de går bara efter senaste mens trots att jag gjort ul på kk. Jag är lite orolig att de sen vid ultraljudet ska säga att jag måste ta nytt blodprov och behöva vänta på att få resultatet. De verkar ju så onödigt.

I övrigt gick allt bra. Jag hade bra hb, socker och blodtryck.

Jag fick även veta att om kub visar hög risk får vi göra nipt som nästa steg innan fvp. Jag antar att 1:200 är gränsen.

Ja de är sjukt fyrkantiga. Pga att alla här hade samma problem så ljög jag om sista mensens datum vid inskrivning, så det stämnde med när jag visste äl var (gav dem datumen för äl-14 som sista mensens första dag). Men UL gjorda vecka 12-22 tar de på allvar så efter det blev det rätt (och stämde sånär som på en dag med äl).
  • Loppan84

Är det nån annan härifrån än Eagle som lagt till mig på Snap? Har en till ny person där men vet inte vem det är men gissar på Sajocawa eller Symetrical?

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-10-25 15:50:02 följande:

Jag är också sjuk idag... hade ju varit helt okej (förutom det jobbiga med att vara sjuk liksom) eftersom jag ändå är hemma på dagarna nu... men såklart är min 2-åring sjuk också. Har knappt energin för att aktivera henne när jag bara är höggravid och inte sjuk, nu har jag lekt och stojat hela dagen och förstår inte hur det fortfarande kan vara flera timmar kvar till nattning... Varför blir inte barn trötta när dom är sjuka!?

Och apropå sjukdomar så har det varit flera fall att vattkoppor på hennes förskoleavdelning.. så nu hoppas jag att bebis stannar i magen MINST 4 veckor till, vill ogärna ha en nyfödd och en vattkopptjej hemma :( Och dessutom har vi ingen barnvakt under förlossningen om dottern får vattkoppor, eftersom vår barnvakt har egna småbarn hemma...

Yay för snap. Tänkte att det namnet kunde passa med ditt fl-nick och att drt kanske va du :) Vad roligt att se din lilla tjej idag <3

Uffa! Kan smittan leva kvar i 4 hela veckor? Ja hoppas verkligen du slipper det med nyfödd då :-/

Och stackars oss sjuklingar. Jag har fortfarande pyjamas och har sett en halv säsong med downtown abbey idag så ja kan nog erkänna att livet som sjukling verkar enklare som barnlös. Kanske bra med en sista förkylning så jag kan komma ihåg hur mycket lättare det var att vila utan barn nästa gång jag är sjuk med en liten kille hehe

Krya på dig <3
  • Loppan84

Är det någon som varit med om att det bara kommit lite fostervatten? Ursäkta ingående beskrivning nu, den kvackelmagade kan sluta läsa. Började plötsligt rinna lite vatten och trodde vattnet kanske skulle gå, gick på toa men sipprade bara ute lite till och sen kom vita mjölkiga flytningar. Kan man läcka bara lite vatten först eller är det så att när vattnet väl går så kommer allt med en gång? För det känns väl inte som slemproppen med vita flytningar väl? Tror kanske slemproppen har kommit lite pö om pö redan förra veckan, men inte helt säker.

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-25 16:59:42 följande:

Jag har inte gjort det själv men har läst och förstått det som att man kan läcka fostervatten. :) Vad man gör då vet jag dock inte...

Hmm var helt klart som vatten det första som kom men nu är det bara som mycket ew flytningar typ. Får bara vänta och se om det kommer mer annars var det nog bara en liten "läcka" som inte betyder nätt.
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-10-25 17:16:28 följande:

För mig rann det till som vatten en gång efter att jag duschat, var kanske i v30+, minns inte. Men då var det bara vattniga flytningar enligt dom eller att ungen tryckte på något konstigt sätt så det läckte kiss utan att jag kände det.. Men det kom liksom en pöl på golvet och det var varken som vattniga flytningar eller kiss. :P Haha. Sjukt oklart!

Men för dig om slemproppen börjat lossna lite pö om och nu vätska så tror och hoppas jag att det är någonting på G! :D Är ju fasiken runt bf för dig nu!!!! Sjukt!

Here's hoping, men har nästan inga förvärkar alls längre och känner knappt ens nedpressen heller. Tror kroppen satt allt på paus här tills jag är frisk, iaf feberfri, så tror tidigast slutet av veckan nu.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend