Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-04-03 19:40:01 följande:

ckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Hur mycket har Ni andra gått upp?

Jag väger mig ju aldrig så jag har ingen koll. Men jag tror att om man äter ordentligt så är det mer än okej för bäbisen och att den får i sig rätt näring även fast du inte går upp så mycket än. Nu kan ju knappt livmodern och bäbisen väga så mycket tänker jag. :)
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-04 10:21:13 följande:

IT'S ALIVE!!!!

jag var så jäkla nervös, och det första som hände var att vi såg en stor HELT TOM livmoder, hade hjärtat i halsgropen då, men barnmorskan visste hur nervös jag var med tanke på förra gången så på 2 sekunder hade hon letat upp fostret och sa direkt att hon såg hjärtat slå! Sen när hon fick in en bra bild och vi själva såg hur hjärtat slog brast jag ut i gråt... Jag är så lycklig, och nu ska jag bara njuta av att vara gravid och dessutom slippa alla jobbiga symtom som illamående mm <3

Grattis!! Gud va skönt, vilken lättnad!!

Såg på bilden att du vart på mama Mia, hur är dom där?
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-04 14:23:47 följande:

Eller du har väl säkert redan skrivit in dig hos en annan mvc kanske, kom jag på nu?

Blir lite långt att åka, jag tillhör Uppsala. ;) Men jag bokade in ett tidigt ul där eftersom att det annars är fullt överallt omkring mig. I telefon var dom jättegulliga och fick tid snabbt, är så sjukt nervös inför onsdagen när jag ska dit. Hoppas verkligen på ett bra bemötande När man är så nervös! Eventuellt att dom kan skicka över journalannteckning från ul till min nuvarande bm tänkte jag fråga.
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-04 14:44:59 följande:

Jaha okej, jamen du blir nog jättenöjd! :D

Vilken vecka är du i nu? :)

Kanon! Hoppas på det! :) Skönt att höra att dom verkar bra!

Jag är i vecka 9+3 idag enligt appen. Haha. :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-04-05 17:44:33 följande:

Ja har gjort ngt lite crazy, ja har lagt en hand penning på en barnvagn... Den är Limited edition O rosé guld!!!!!!! Ville inte gå miste om den.. Släpps 13 april

Haha häftigt juu!! :) kul att du hittat en vagn du förälskat dig i! :D Lätt värt att köpa den redan nu tycker jag! Kan du inte kasta in en bild? :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-04-05 19:35:18 följande:

Ok vad tycker ni? Min man tycker jag e lite knäpp O tycker de tok för tidigt O tror ja kommer hinna ändra mig

Superball ju!!!

Vi har också bestämt vagn men är ingen limited edition så är ingen brådska! Men jag menar, har man sett en vagn man gillar så har jag svårt att tro att du skulle ändra dig sålänge den inte är galet opraktiskt. Men alla vagnar har ju för och nackdelar verkar det som!

Jag tycker BRA KÖP!!! :D
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-04-05 20:28:39 följande:

Åh kul att du gilla den :) vilken har ni bestämt er för?

Du har ul imorn va

Ja den var fin! Ser superlyxig ut också! :D

Vi har fastnat för Emmaljunga. Jag gillade färgen och modellen. Klassiskt utseende liksom. :)

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-05 20:45:39 följande:

Angående barnvagnspratet så finns det knappt något jag hatar mer än barnvagnsdjungeln. Det finns INGEN syskonvagn som jag är nöjd med.

Enkelvagnen vi har nu är fantastisk och konstigt nog har jag efter 1,5 år fortfarande inte hittat en enda negativ/opraktisk sak med den trots att det verkar finnas någon lite nackdel med alla vagnar man köper eftersom jag hittar små fel på alla andra vagnar, så det är bara att ställa in sig på det och försöka prioritera. Men efter att haft den här alldeles perfekta vagnen så är jag alldeles för bortskämd nu när jag ska hitta en syskonvagn som inte uppfyller alla mina krav.. Skulle vilja förvandla vagnen vi har nu till en syskonvagn..

Verkligen i-landsproblem...

Får känslan när man läser och hör folk prata att det är lite så, för och nackdelar med alla. Vilken vagn är det du har haft som du är supernöjd med? :)
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-04-05 20:45:39 följande:

Angående barnvagnspratet så finns det knappt något jag hatar mer än barnvagnsdjungeln. Det finns INGEN syskonvagn som jag är nöjd med.

Enkelvagnen vi har nu är fantastisk och konstigt nog har jag efter 1,5 år fortfarande inte hittat en enda negativ/opraktisk sak med den trots att det verkar finnas någon lite nackdel med alla vagnar man köper eftersom jag hittar små fel på alla andra vagnar, så det är bara att ställa in sig på det och försöka prioritera. Men efter att haft den här alldeles perfekta vagnen så är jag alldeles för bortskämd nu när jag ska hitta en syskonvagn som inte uppfyller alla mina krav.. Skulle vilja förvandla vagnen vi har nu till en syskonvagn..

Verkligen i-landsproblem...

Får känslan när man läser och hör folk prata att det är lite så, för och nackdelar med alla. Vilken vagn är det du har haft som du är supernöjd med? :)
  • GästenT
    nepe skrev 2016-04-06 20:14:20 följande:

Jag rekommenderar verkligen Studentgyn om du vill få tider snabbt för någonting, världens gulligaste! :)

Ja jag var faktiskt i kontakt med dom men dom hade väntetid på ca 2veckor. :O hörde att dom annars brukar ha bra med tider där. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend