Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-10-06 10:13:52 följande:

Hej alla!

Jag har bokstavligt talat inte kunnat slita blicken från vår lilla Ylva sen hon föddes. Därför har jag knappt kastat ett öga på mobilen. Men tänkte försöka uppdatera er en snabbis iaf. Allt har gått helt fantastiskt bra. Förlossningen tog ca 3 timmar från 5 cm (aktiva fasen + utdrivningsfasen), ingen bristning (förutom skrubbsår), förlorade knappt något blod etc. Hann däremot inte få droppet i tid så vi är kvar på vårdavd tills fredag morgon (håller på att bli galen av tristess!). Hon vägde 3175 g och var 49,5 cm lång (mindre än beräkna). Sen dess har hon typ bara ätit, sovit och sett söt ut typ. Mjölken rann till redan dag två så det har ju underlättat såklart. Hon har haft riktigt bra värden (gulhets-värdet tog de t.o.m. om en gång för att det verkade "för bra för att vara sant") och hon har bara tappat 150g hittills. Inatt har jag sovit 8 timmar och är riktigt utsövd. Såklart liggammat ett par gånger under den tiden, men inget som stört sömnen precis. Jag vill verkligen inte jinxa vårt flyt just nu. Vet ju att det kan vända vilken sekund som helst. Men jag är så himla tacksam över allt. Så skönt att bara kunna njuta. Med tvillingarna vart det så mycket med allt i början att det inte fanns någon tid till det.

Men ska jag säga något negativt så är det att eftervärkar är bland det vidrigaste jag varit med om! Med första barnet så märks de ju knappt. Nu känns det ist som en återkommande light-version av förlossningen. Huh!

Återigen, stort grattis! Skönt att allt gått så bra!
  • Iskristall
    Bäbiiiis skrev 2016-10-06 15:55:53 följande:

Vilken lättnad! Allt såg bra ut :D Hjärtat slog och fostret var 10,1 mm vilket stämnde precis med v 7+2 som jag ju är i.

Åh vad skönt! Grattis!
  • Iskristall
    Sajocawa skrev 2016-10-08 22:57:38 följande:

Haha tror det blir en riktigt stort novembergäng i den här gruppen, jag tror:

Loppan: 1/11 , Eagle 3/11, GästenT 5/11.

Här kommer en till, till novembergänget om jag får gissa på mig själv Har bf 31/10 men tror jag kommer hå över några dagar så säg typ 3/11 nånstans Vad tror ni?
  • Iskristall
    columbus skrev 2016-10-08 19:27:11 följande:

Här kommer bild! :D

Framflyttad igen alltså, 8+5 fick jag besked om idag.

Grattis igen! Så kul att få se den lill* på bild! Man blir så glad!
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-10-09 09:31:12 följande:

Tror på 7/11 på dig, iskristall!

Åhh Symetrical 7:e hihi så länge hade jag inte tänkt att gå över om jag får önska Men det skulle inte förvåna mig då lillan verkar trivas inne i magen, inga förvärkar eller nåt än heller Men det känns som hon tänker komma ut ur sidan på magen, där försöker hon pressa sig ut mycket och ofta. Sjukt obekvämt!
  • Iskristall
    Symetrical skrev 2016-10-09 10:11:41 följande:

Men du, det behöver inte betyda ett skvatt! Både jag och sagoskog hade ju massa förkänningar, men fick båda över, så det kanske blir tvärtom för dig!?

Ja, man kan förstås inte veta alls! Det är bara att vänta och se helt enkelt
  • Iskristall
    Bäbiiiis skrev 2016-10-11 10:00:07 följande:

Hihi! Min lilla bebis har nu fått händer :)

Åh kommer ihåg när handen på appen var sådär liten Nu är "vår" bebishand snart lika stor som konturerna
  • Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-10-11 16:18:11 följande:

Yasssss! Bring it on

Hatar egentligen mjukisbyxor men alla säger att man måste ha det och de hade fakriskt riktigt fina mjukisbyxor på h&m nu, de kan man lätt använda utanför huset också så slog till på 2 par ;) Tips tips till alla andra som ska packa väska snart

Tack för tips!

Har precis gått och funderat på mjuka efter fl kläder! Ska kolla in hm! Vi måste också komma igång med BB-väske packandet
  • Iskristall

Åh vad spännande och läsa om lossande slempropp eagle87!

Inga känningar för mig. Går också in i v.39 (38+0) idag.

Dock så har mina fötter börjat svullna, inte bara anklar eller underben som tidigare. Börjar väl bli tungt nu

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend