Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-05-05 07:45:26 följande:
    Cocoonanababy - fantastisk! Vilket bra tips, den ska vi definitivt ha :)

Men babybluesen alltså, bra att folk börjat varna för den. Jag kände inte till den grejen för ett par månader sen - elle jag visste ju att man kan bli känslig men visste inte att det hade med mjölken att göra och att det va så stekt. Men den kommer säkert bli tuff, jag som alltid gråter av hormonpåverkan (typ vanlig pms, men inte så mkt i graviditeten konstigt nog) men bra att ni varnar så man är förberedd.
    Ja gud jag! Det slog verkligen till hårt precis 3 dagar efter förlossningen. Visst att man var lite allmänt känslig hela tiden men den dagen och några dagar framåt grät jag för allt. Grät sönder mig själv för att min kompis skulle hälsa på och jag tänkte att hon säkert skulle vilja hålla bebisen och jag ville verkligen inte att någon annan än jag skulle hålla henne! Och så grät jag för att jag ville att hon föralltid skulle vara så liten men hon kommer ju växa oavsett vad (haha hon var 3 dagar liksom och jag hade panik för att hon skulle växa upp...).. Men det var lite charmigt också, tyckte min man i alla fall.
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-05-04 21:04:58 följande:

Ni Som har barn från innan kan inte ni berätta lite om den första tiden hemma med bebisen? Så vi vet lite vad vi kan förvänta oss :)

O kanske en must buy lista O vad som helt onödigt O köpa :)

Jag tyckte bara allt var så gosigt och mysigt och jag minns knappt vad jag gjorde mer än att ta promenader eller så satt jag i soffan med bebisen i knät, vaken som sovandes, och bara tittade på henne.. Man är så jäkla nykär! La knappt ner henne nångång för jag kunde inte vara ifrån än om det så bara var några cm bort. Och så va man väl orolig på kvällarna ibland eller när hon låg i vagnen och sov och man bara tänkte på psd så man i princip måste väcka bebisen för att se så den andas. Man blir otroligt skör när man får en bebis, för det känns som att livet kan rasa samman så lätt. Min bebis grät aldrig så när hon var några månader och skrekgrät för första gången fick jag bara panik och grät med henne för jag klarade inte av att det var nånting som gjorde henne ledsen..
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-05-05 18:15:28 följande:

Åh vad härligt O höra om er första tid hemma med bebisen <3

Det som jag oroar mig för mest är ensamheten när min man börjar jobba O min mamma åker och sömnlösheten... Hur orkar man? Jag är slut om jag inte sover bra natt

Förresten någon mer som har djävulsk huvudvärk? Går inte bort trots alvedon...

Det dröjde många månader innan jag kände mig trött. Vi samsov på natten och somnade om medan jag ammade och hon sov ofta till 9-11 på morgonen så jag kände mig sällan trött. Dessutom är man så "hög" på kärlek att man inte riktigt känner av tröttheten på samma sätt, det liksom förtrycks av kärlek ;) det kommer gå bra!
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-05-06 17:28:46 följande:

Fick blodsvars resultat idag 1 på 5904 för downs... Fick även höra bebisen hjärtslag :) 131 slag i minuten.... Så lycklig <3...

Du kanske har en liten pojke i magen ;)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-05-06 22:11:22 följande:
    Wow det visste jag inte! Du har ju hela tiden trott att det är en kille :) tror också jag har en liten grabb faktiskt, men mannen är säker på tjej. Haha borde slå vad om att sköta tvätten en månad, jag borde ju ha bäst magkänsla (bokstavligt talat) - och om jag förlorar är det ju knappast som att han har samvete att låta sin gravida fru sköta all tvätten en månad ;D

Nästa ul är rul - 26e maj. V. 19. Vad sent ditt rul är, borde vi inte ha ungefär samtidigt?
    Nu har jag visserligen läst att det faktiskt är undersökt det här med hjärtljuden och det var fler tjejer med lägre hjärtslag och de flesta pojkarna hade snabbare hjärtslag, så det är ju ändå lite 50/50 MEN det var ändå efter att vi hörde bebisens snabba hjärtslag som jag bestämde mig för att det var en tjej förra gången och det stämde! Så jag väljer att fortsätta tro på den teorin ändå att tjejerna har snabbare hjärtslag!

Jag tror du väntar en tjej loppan, bara för att du verkar ha må lika kasst som jag gjorde förra graviditeten (trots att jag vet att man kan må så illa med pojkar också..haha)

Känns som jag har en pojke bara för att graviditeten nu är så olik den förra på alla sätt, men hjärtslagen låg idag på 160 så vi får se ;) och jag har ändå en liiiiten känsla av att det är en tjej, men det kan vara bara för att jag väldigt gärna vill ha en tjej hehe.
  • Sajocawa

Har förresten kub på måndag, så spännande att få se bebisen igen! sist var det ju bara en liten jordnöt som skvalpade runt därinne ;)

• Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-05-07 07:14:58 följande:

Det här med hjärtljuden har jag hört endast handlar om slutet av graviditeten, typ från v 32. Men vad vet jag!?

Jag tror att loppan och jag får tjejer och att sajocawa, gästenT och eagle får killar.

Är det? Jag tänkte faktiskt fråga, för vet att alla bebisar har snabba hjärtslag i tidig graviditet (när jag räknade för typ två veckor sen var det uppe på 180) så var nyfiken på när det liksom går ner och blir individuellt. "Tidig graviditet" kan ju betyda lite olika..

Fast lite tidigare än vecka 32 borde man väl kunna "läsa av" för jag tycker att oftast ligger bebisen på samma nivå igenom hela graviditeten från att man börjar lyssna på hjärtat i vecka 20-25..
  • Sajocawa
    Symetrical skrev 2016-05-07 07:51:53 följande:
    Kanske att man kan se tendenser tidigare, men det vetenskapliga belägget (hur signifikant det nu är..!?) vet jag är knutet till betydligt senare i graviditeten.
    Ja hehe fast som jag skrev tidigare så kan man nog inte läsa in så mycket på det ändå eftersom en studie kom fram till att pojkarna hade snabbare hjärtslag än flickorna..
    Har för mig att detta med att tjejerna har snabbare hjärtslag bara gäller under själva förlossningen? Men minns inte vart jag läst det...
  • Sajocawa
    GästenT skrev 2016-05-07 08:55:00 följande:

Haha! Håller med och är helt inne på samla spår! Loppan och Symetrical, tjejer och att sajocawa, jag och eagle får killar. :)

Iskristall tror jag också en liten pojke på! :) och visst hade vi samma bf? Tror ändå du föder någon dag före mig! :)

Så jäklans kul och gissa runt! Vaknade imorse för första gången att jag drömt att jag fött barn och amma etc. Aldrig haft sån dröm tidigare nåååågonsin och fick världens längtan tills han är ute! <3

Haha det måste ändå ligga nånting i det när alla tror likadant! :D

Iskristall har jag faktiskt ingen känsla om, eftersom jag inte vet så mycket om hur du har/haft det eller nånting.. :)

Men åh vad mysigt med drömmen! I slutet på förra graviditeten handla typ 95% av mina drömmar att jag ammade mitt barn, kändes så surrealistiskt jag satt på bb sen och faktiskt ammade henne på riktigt! <3
    Jag drömde inatt att jag både kände och såg första sparken i magen.. Gah längtar ihjäl mig till den mysiga delen av graviditeten kommer igång!
  • Sajocawa
    Sajocawa skrev 2016-05-07 08:51:38 följande:
    Ja hehe fast som jag skrev tidigare så kan man nog inte läsa in så mycket på det ändå eftersom en studie kom fram till att pojkarna hade snabbare hjärtslag än flickorna..
    Har för mig att detta med att tjejerna har snabbare hjärtslag bara gäller under själva förlossningen? Men minns inte vart jag läst det...
    Älskar google..

Studier om hjärtslag och kön under graviditet:
    www.ingender.com/Gender-Prediction/Fetal-Heart-Rate.aspx

Studie om hjärtslag och kön under förlossningen: www.ajog.org/article/s0002-9378(99)70172-9/abstract

Haha för den som är lika nördig som jag..
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend