• 201405

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Äntligen får jag gå med Här! :D fick gravid 1-2 i morse på äl+14 och bim+1. Har redan änmält mig till inskrivning och vul hos bm, eftersom jag haft ett mf för längesedan i v 7+2 så måste jag få se att något lever innan jag vågar slappna av. det där en privat mvc som erbjuder vul vid inskrivningen för 250:- så det är ju inte farligt :)

Fick tid den 4/4 iaf. Känns helt overkligt allt!

Sambon vet inget än, han slutar kl 3 så väntar spänt på att få berätta!

Jusdet BF 10/11 enligt ff :)

• 201405

Nu har jag läst igenom halva tråden och jag märker att flera av er fick gravid 2-3 redan vid bim men jag fick bara 1-2 nu på äl+14. Och så blir jag ju jättenervös :( är det vanligare att få 2-3 vid bim?

• 201405
    GästenT skrev 2016-03-03 16:31:11 följande:

Grattis!!!!' :D

Säger som loppan, resultatet du fick på cb var ju helt normalt hcg värde om du räknar från befruktning. :) inget märkligt alls! Jag fick 2-3 äl+13 men det stämmer ju egentligen också, kan ju vart precis på gränsen att den slog om till 2-3 istället för 1-2. Är nog bara dumt att analysera, för det bästa är ju att du är gravid!!! :)

Tack!! :D

Ja jag ska försöka sluta nojja. :p men lär väl ta det sista digitala o m en vecka och se så det ökar :)
  • 201405
    capy skrev 2016-03-03 17:03:25 följande:

Jag fick 1-2 på äl+13 och 3+ på äl+24. Är nu i v 22+2. Tror inte du har något att vara nervös över.

Tack! Stämmer säkert :)
  • 201405
    GästenT skrev 2016-03-03 20:22:30 följande:

Woooho!! TSH låg på 1,2. Rekord! :) känns ju som ett normalvärde!

Superskönt! (y)

Jag är lite nojig då jag har ganska höga antikroppar mot sköldkörteln och det kan öka risken för mf :/

Sen, är det bara jag som känner att man inte vågar ta ut någon glädje eller planera något än för om det skulle bli mf så känns det pinsamt att man var så "dum" och faktiskt trodde att det skulle gå vägen? Pratar ju ändå med sambon lite om planer o så, att det antagligen inte blir någon resa till Mexico i januari ex ;) men jag skulle skämmas för att ha planerat om jag får mf tror jag :/
  • 201405
    eagle87 skrev 2016-03-04 09:30:56 följande:

Nej tånk inte så... Du väntar barn nu inte MF!!!!!!!

Jo jag försöker tänka så men iom att jag har bara vart gravid en gång och fick mf då är man ju självklart nojig :/ men vul är ju inbokat till 4/4 så bara jag kommer dit hoppas jag kunna slappna av! :)
  • 201405
    Loppan84 skrev 2016-03-04 09:31:02 följande:

Inget att skämmas för kära du. Man måste ju utgå från att bebisen kommer så länge man är gravid, blir ju väldigt svårt att planera annars. Nu när värdena först har blivit bra så är det ju inget som säger att de plötsligt skulle blir dåliga igen! Detta kommer säkert gå bra :)

Tack <3 Jag vet inte varför det känns som något skämmigt att planera för att bebis faktiskt kommer? Men ska försöka njuta så mycket som möjligt och bara hoppas denna månaden går fort! :)
  • 201405

Har blivit förkyld nu med, sovit jättedåligt och vaknat med ont i halsen flera gånger :( Brukar aldrig bli förkyld längre så måste vara att immunförsvaret redan är lite nedsatt pga graviditeten -.- var det inte många av er som var förkylda tidigt i graviditeten?

• 201405
    Loppan84 skrev 2016-03-04 10:29:33 följande:

Jag kände mig jättesjuk med ont inhalsen och sänkt innan jag plussade (från äl+3 till äl+8 sen plussade jag på äl+9 precis när jag började känna mig frisk). I vanliga fall är jag aldrig så sjuk mer än 1-2 dagar. Har hört att det är ganska vanligt att bli sjuk i början, Symetrical var också det kommer jag ihåg att hon sa.

Hade för mig det ja! :) Jobbigt att vara förkyld så länge :/ hoppas det går över snart för mig :p
  • 201405
    sagoskog skrev 2016-03-04 10:38:13 följande:

Story Grattis 201405!!! Vad roligt :)

sagoskog skrev 2016-03-04 10:45:32 följande:

Oj vad det har skrivits i tråden. Hojta till om jag har missat att svara på något.

Igår fick jag rosa på pappret efter sex igen. Men blev inte så orolig. Tror inte att en mf blödning skulle betee sig riktigt så.

Dock fick jag en verklighetschock i den fb gruppen jag är med i (har dock övervägt att gå ur i flera veckor). En tjej upptäckte nu i v 13 att det inte fanns något. Eftersom jag inte gjort något ul så har jag ju ingen aning egentligen. Hon hade dock inga graviditetssymptom direkt, och jag mår ju fortfarande skit. Så det är väl ett positivt tecken i eländet. Kub ul om 4 dagar! Livrädd!

Tack!! :D

Vilken vecka är du i nu? Nej rosa efter sex ska ju vara vanligt pga sköra slemhinnor så tror inte du behöver oroa dig :)

Gud vad spännande med kub! Avundsjuk att vara så lång! ;) Lycka till!! :D
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend