• Anonym (Emilia)

Nån med koll på AMH?

Jag har ett amhvärde på 0,7. Jag tror att det är väldigt individuellt. Jag har gjort 2 ET och 2 fet och har 3 barn. Så bara 1 misslyckat fet. Jag har iofs bra fsh värde ligger på 6-7. Läkaren sa först att det går hand i hand och tyckte inte jag behövde göra det. Men sedan fick jag göra det och det visade sig att jag har bra äggstockar. Vad har du för fsh värde?

Tycker du ska fortsätta på egen hand men göra ivf samtidigt. Är man över 35 så kan 1 år göra väldigt mycket.

• Anonym (Emilia)
    Anonym (AMH) skrev 2016-01-22 13:06:38 följande:
    Mitt FSH låg på 7,4 för ett år sen. Vet du om det räknas som för högt? Kan ju inte svara på om det försämrats iofs.
    Under 10 är ju bra.
  • Anonym (Emilia)
    Anonym (AMH) skrev 2016-01-22 16:41:39 följande:
    Ok, som jag fattar det rätt så borde jag kunna svara bra på hormonstimulering inför en ivf, men man kan inte förvänta sig att alla ägg de får ut är av toppkvalitet? Eller? Vet du?
    Asså det är väldigt individuellt. Jag har fått ut 10 Resp 11 ägg och 6 Resp 7 har blivit befruktade. Och jag har fått en till frysen båda gångerna.

Vet inte om det spelar någon roll men jag röker inte, är normalviktig (BMI 18-19), tränar och äter bra. Och så har jag haft väldigt tur oxå.
  • Anonym (Emilia)
    Anonym (AMH) skrev 2016-01-22 17:42:24 följande:
    Ok! Jag har faktiskt gjort en infrysning (ej ivf) och fick då ut samma antal som du. 10 första gången och 11 den andra, det är dock obefruktade äggceller som frysts in så jag har ingen aning om hur de klarar av befruktning och upptining. De lyckades iaf frysa in samtliga som de fick ut.

Jag ligger liksom du på bra BMI, 18-19 här med, och varken röker eller dricker alkohol. Är aktiv och har en väldigt god kosthållning (skulle säga optimal). Tack för att du delade med dig, det känns lovande! Blev lugnare nu. Skrev du nånstans vad du hade för värden (AMH, FSH) och åldern? Skriver via mobilen, ska läsa igenom inläggen igen efter att jag postat detta.
    Jag var 29 när vi fick första, 33 med andra och 34 sista. Jag är 35 nu. Tog fsh när jag var 27 och då låg det på 6 och sedan tog jag det när jag var 32 och då låg det på 7. Amh låg på 0,7 när jag var 32.
Svar på tråden Nån med koll på AMH?