Inlägg från: linnéa001 |Visa alla inlägg
  • linnéa001

amma eller inte amma?

Alexi skrev 2016-01-21 08:46:12 följande:

Amning är otroligt praktiskt, billigt, smidigt, alltid redo och rätt temperatur och underbart mysigt för bebisen.

Ersättning kostar pengar, kräver förberedelser, disk, saker i släptåg osv. Ersättnibg kan också ge magproblem hos barnet.

Jag har gjort båda och amning är överlägset.

Det som vissa tycker är praktiskt är för andra opraktiskt. Jag har ammat mitt barn och jag hatade det. Speciella kläder som skulle köpas, onda och läckande bröst. Stressad över att inte hitta något bra ställe att sitta på. Att vara en napp. När jag hade ersättning med mig var jag mycket lugnare och tyckte det var så mycket lättare. Bara att blanda och ge istället för att hitta någonstans att sitta och dessutom klä av sig. För mig har amningen gjort att jag inte vill ha fler barn för jag tyckte det var så jobbigt att veta att barnet behövde mig för att få mat. Jag hatade att bli väckt flera gånger varje natt och det ledde till ilska mot min sambo som fick sova. Han var lika mycket förälder som jag, men jag fick göra allt jobb. Jag skulle stått på mig och börjar med ersättning men min sambo är amningsfanatiker och jag var för trött och ledsen för att orka diskutera. Några fler barn blir det i alla fall inte.
Svar på tråden amma eller inte amma?