Anonym (samma här) skrev 2016-01-20 13:28:33 följande:
vi dricker varje helg ( fre-lör) och har gjort det i många år. Det eskalerar på sommaren med att man dricker varje dag. Ibland är man redlös.
Skäms för detta och vi har pratat flera år om att vi inte kan fortsätta detta beteende men så blir det fredag och då ska man ju "fira"
jag (vi) mår skitdåligt över min sits och inser att jag har blivit en alkoholist och har varit det i många år. Åtminstone en sk helgalkis. Är sugen på vardagarna ibland också men "håller" mig till helgen.
fy fan vad patetisk man är!
Ja alltså jag kanske är fördomsfull men jag har lätt att förstå att man hamnar i ett alkoholmissbruk eftersom det är så socialt accepterat och även många gånger normen... Jag som inte dricker är ju den som sticker ut och får höra gliringar.. Alla klarar inte det utan viker sig och tar det där vinglaset ändå..
Däremot har jag oerhört svårt att känna medkänsla för folk med drogproblem... För du vet att det är farligt första gången du testar....
Så patetisk tycker jag inte är rätt ord.. Svag möjligtvis... Men du vet om det och erkänner det för sig själv vilket är ett stort steg på vägen.... Ta hjälp av någon som vet hur det är... Många kommuner har speciella alkoholrådgivare man kan kontakta samt AA, du är nära så ta det här sista steget