Inlägg från: Trippelmamma76 |Visa alla inlägg
  • Trippelmamma76

Bil för korta personer

Jag är strax över 1,60 och får ha sätet längst fram på våra bilar, så jag förstår absolut ts problem! Det beror på hur man är byggd också, om man har långa eller korta ben etc.

elyse skrev 2016-01-18 00:04:31 följande:

Bilar gjorda i länder där befolkningen inte är så lång! Min väninna är 1. 56 och hon har en Peugot.

Har ni verkligen justerat både säte och ratt ordentligt? Jag är själv 1.60 och har utan problem kört Saab 9000 och nu en Ford Mondeo.

• Trippelmamma76

Det framgår ju iofs inte av ts att de inte har pengar?

Rabarbapuppa skrev 2016-01-18 09:52:18 följande:

Men seriöst....

Du rekommenderar en Range Rover till en person som ska ta körkort denna vecka? Vet du överhuvudtaget något om bilar?

En någorlunda modern Range, säg årsmodeller 02' - 10' ungefär, börjar på 160-170 tusen upp till en bit över 200 tusen. Och välskötta äldre lär ju inte direkt vara billigare. Vet du vad service och reservdelar kostar för en Range Rover? Skatt, försäkring, drivmedel? Om jag skulle köpa en Range oavsett årsmodell så skulle jag utöver inköpspris ha en budget på 30-40 tusen inledningsvis för service och reservdelar. 

Min fru är 160. Hon övningskörde i en Saab 900 för 5000:- Sålde den för 5000:-

Sen köpte hon en Golf GTI 94'a för 18.000 som sin första egna bil. Funkade perfekt med sittställning etc.

/Puppa. 

Svar på tråden Bil för korta personer