Snabb andning, indragningar 5 mån bebis
Hej alla!
Ska försöka fatta mig kort.
Vill börja med att säga att vi är kopplade till en läkare och har varit och kollat upp detta men än så länge hittar de inget typ.
Vår son är 5 mån. Ca 3 mån korrigerat. Så länge jag kan minnas så har vår son varit snabbandad. Även då vi låg inne på neo. Han hade indragningar. När jag frågade om dem så sa läkarna att det nog såg värre ut än vad det var iom mjuk muskulatur då han var så liten. Nu är han ju 5 mån, fortf samma sak. De har röntgat hans lungor flera ggr. Då han var förkyld såg de en påverkan på höger sida lunga. Men hänvisade till förkylningen som förklaring. Satt in antibiotika vid ett tillfälle i förebyggande syfte ifall de skulle vara infektion. Därefter gjorde man en till röntgen som visade förbättring på höger sida. Detta var när han var ca 1,5 mån. Ingen ny röntgen har gjorts sen dess. Man har lyssnat på hans lungor otaliga ggr dock. Läkaren senaste för 2 dagar sedan höll med om att han är snabbandad och har indragningar då han är vaken och aktiv, men lugnare då han vilar/sover. Men läkaren sa också att när de lyssnar (de var flera stycken) så hör de inget som låter trångt eller så. De låter inte som någon astma heller säger de. Låter som en förkylning (han är förkyld just nu). Men det är ju såhär även då han inte är förkyld! Inte liks påtagligt dock. Det har jag sagt också.
Det positiva är att vår son är pigg och glad och verkar i nuläget iaf inte alls påverkad. Tack gode Gud! Han har inte feber och han äter bra som han ska, trots förkylningen. Detta påpekade läkarna också, att han är så aktiv och glad, så det verkar inte som att han störs av att andas så snabbt osv.
Men jag blir knäpp av det. Är det någon som känner igen detta?! Någon som vet om det är normalt?! Växer det bort?? Nu har läkarna sagt att de ska följa upp detta ändå och om jag upplever att det blir värre eller så så ska jag kontakta dom direkt.
Men ja, är det någon som känner igen detta??