Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Snabb andning, indragningar 5 mån bebis

Jagheteralma skrev 2023-06-25 08:57:23 följande:

Hej! Hur har det gått, min dotter har samma sen hon föddes i princip och  är jätte orolig! Får inga svar från vården 

Hur har det gått för din dotter?
  • Anonym (Eva)
    Saddi skrev 2023-10-22 19:01:41 följande:

Jag undrar också hur det har gått? Mycket stämmer in på min dotter..

Och hur har det gått för er?
  • Anonym (Eva)

Vår lille är snart nio månader och vi har fortfarande inga förklaringar. Andas fortfarande för snabbt

• Anonym (Eva)

Verkar inte kunna svara direkt på ditt inlägg.
    En barnkardiolog har gjort ett ultraljud av hjärtat. 

• Anonym (Eva)

Ingen förklaring i vårt fall. Vårt barn andas fortfarande snabbare men inte så snabbt som tidigare. Hir många andetag per minut rör det sig om i ert fall?

• Anonym (Eva)
    Anonym (Sofie) skrev 2024-11-19 10:34:22 följande:

Ber om ursäkt för sent svar men varit full rulle. Sonens andningsfrekvens när vaken och aktiv varierar en hel del men sist jag räknade på 70. När han sover ligger den inom normal- spannet men kanske lite åt det höga hållet. Han har genomgått flera olika undersökningar och observerats inneliggande på barnkliniken men utan att hitta orsaken till snabbandningen. Han växer och utvecklas normalt och är en glad bebis i övrigt. 
    Hur ligger ditt barn i andningsfrekvens? Har det blivit successivt bättre med åldern skulle du säga?

Som liten bebis kunde det gå upp till 120 i minuten. Nu är han ett år och ligger upp mot 60 i vaket tillstånd (när han är lugn) och mellan 22 och ca 50 när han sover (oftast mellan 25 och 40) Han sover nu och jag provade att räkna. Då var det 25. 
Svar på tråden Snabb andning, indragningar 5 mån bebis