Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

4 missfall

Om din man är rh+ kan det ställa till det, men det brukar inte bli missfall utan hopblandning av blod. Gör en utredning, det finns många mediciner att ta. TSH ska ligga på absolut max 2, helst under 1.

• Pimpinellan
    mli01 skrev 2016-01-16 19:11:46 följande:
    Jag har fått hjälp. Dom har tagit tester men inget visade fel på dom. Fick trombyl utskrivet men fick missfall ändå. Kan vara för att jag började ta de vid vecka 6+4. Att de va försent . Skulle göra en hysterskopi men där hitta dom inget . Så efter att jag vaknade upp ur narkosen så sa läkaren att de hitta inget å att jag skule höra av mig nösta gång jag blir gravid . Sen gick hon ????
    Man måste börja senast vid plus med alla mediciner. Helst innan vilket går alldeles utmärkt med de flesta mediciner man kan få mot m.f. Progesteron- 1-2 dar efter äl. Trombyl- hela tiden. Fragmin-hela tiden, efter äl eller senast vid plus. Levaxin ska tas hela tiden. Prednisolon senast vid plus. Att höra av sig efter man redan vet att man är gravid är för det mesta redan för sent. Stolpskott till läkare!
  • Pimpinellan
    mli01 skrev 2016-01-16 21:26:20 följande:
    Då borde jag kunna börja äta trombyl nu ? Fast jag ska ha mens nu å fortsätta med trombyl ?
    Jag minns inte 100, men tror jag började med Trombyl när mensen pågått några dagar. Ökar ju blödningsrisken så jag avstod i början.
Svar på tråden 4 missfall