• Jeahla

Hur kan man vilja vara muslim??

Alltså, jag förstår inte. Islam grundar sig väl på Mohammed deras "profet" . Men han var ju för tusan en mördare och våldtäkts man! Hur sjutton kan man välja att tro på något grundat av en maktgalen, ond galning?

Att man vill tro på en så ond religion går över mitt förstånd.

• Svar på tråden Hur kan man vilja vara muslim??
  • Anonym (H)
    Anonym (Muslimsk kvinna) skrev 2016-06-08 18:20:56 följande:

Hej jag är en muslimskt kvinna, islam är en otroligt fin religion, och många här som har väldigt konstig verklighetsuppfattning på religionen inom islam! Fråga mig gärna saker så ska jag svara på de jag vet och kan! Så kanske alltid någon ändrar uppfattning om islam! Jag kan långt ifrån allt men jag kan mycket

Hur ser muslimer på icke troende?
  • Anonym (Muslimsk kvinna)

Islam så som alla religoner anser självklart att man ska tro på islam och vara troende MEN vi muslimer har inga problem med att folk tror på annat, eller faktiskt inte tror alls! Det står i Koranen att det alltid kommer finnas de som inte tror och man ska inte lägga sig i, man ska respektera alla människor oavsett om de tror eller inte tror! Islam står för stor respekt mot alla människor oavsett religon!

Anonym (H) skrev 2016-06-08 18:23:09 följande:

Hur ser muslimer på icke troende?

• Anonym (H)
    Anonym (Muslimsk kvinna) skrev 2016-06-08 18:32:36 följande:

Islam så som alla religoner anser självklart att man ska tro på islam och vara troende MEN vi muslimer har inga problem med att folk tror på annat, eller faktiskt inte tror alls! Det står i Koranen att det alltid kommer finnas de som inte tror och man ska inte lägga sig i, man ska respektera alla människor oavsett om de tror eller inte tror! Islam står för stor respekt mot alla människor oavsett religon!

Exakt var i Koranen står detta? Hur tolkar islamister detta i Koranen?

Jag ska kolla under kvällen, exakt vad som står! Har en dotter på 4 månader och fullt upp med

Henne nu, men ska kolla under kvällen exakt vad som står, och förklara hur man tolkar detta! Men de är i alla fall att man ska låta människor tro vad dom vill och ha respekt för alla människor men som sagt kollar exakta meningarna i Koranen under kvällen och återkommer

Anonym (H) skrev 2016-06-08 18:43:08 följande:

Tvång skall inte förekomma i trosfrågor. Vad som är rätt handlande är nu klart skilt från fel och synd. Den som förnekar de onda makterna och som tror på Gud, har sannerligen vunnit ett säkert fäste som aldrig ger vika. Gud hör allt, vet allt.

Om detta hade varit din Herres vilja skulle alla jordens invånare helt visst utan undantag ha antagit tron. Men kan du [Muhammad] påtvinga människorna tron.

Om de vill tvista med dig [Muhammad], säg då: ?Jag har helt och fullt underkastat mig Guds vilja och även de som följer mig [har underkastat sig Hans vilja].? Och fråga dem som [i äldre tid] fick ta emot uppenbarelsen och de okunniga: ?Har [också] ni underkastat er Guds vilja?? Om de underkastar sig, då har de funnit vägledning, men om de vänder dig ryggen [skall du lämna dem i fred]; din plikt är enbart att framföra budskapet. Gud förlorar ingen av Sina tjänare ur sikte

Sändebudets enda uppgift är att framföra det budskap [som blivit honom anförtrott] ? men Gud vet vad ni öppet tillkännager och vad ni vill dölja.

Det står exakt i Koranen, står även som många skrivit "döda de otrogna" inte exakt de orden men det är så människor tolkar detta, det människor glömmer läsa eller inte lägga på minnet så står de även att man aldrig ska starta strid med någon, på klar svenska i nutid menas alltså detta som

- om någon angriper dig och är ute efter att döda dig så ska du döda denne, aldrig börja bråk eller slå första utan enbart i försvar ifall du själv blir angripen, ordet de otrogna används ofta och menas att den som inte tror kallas otrogen, för man vänt religionen ryggen, och just "döda" de otrogna menas alltså att om en människa försöker döda dig ska du då försvara dig och döda denne, men enbart om den människan verkligen är ute efter att döda dig, om någon enbart vill skada dig ska du vända ryggen och gå, en riktig muslimsk människa slår/skadar inte andra människor på något sätt, den muslim som gör så är inte en riktig muslim, man får aldrig skada döda eller såra andra människor, och just därför är uttalet döda de otrogna eftersom en riktig muslim aldrig skulle skada annan människa!

Blev lite rörigt men hoppas ni förstår ?

Angående islamister hur dom tolkar detta så är det inget jag kan svara på just pga att vissa islamister tolkar saker på sitt egna sätt och förespråkar där efter, alltså kan 10 människor läsa samma vers men alla kan tolka den helt olika och inte korrekt alltid!

Vill även tillägga detta

Kämpa för Guds sak mot dem som för krig mot er, men var inte de första som griper till vapen; Gud älskar sannerligen inte angripare. Och döda dem då var ni än möter dem och fördriv dem från de platser varifrån de har fördrivit er; ja, förtryck är ett värre ont än döden. Kämpa inte mot dem i den heliga Moskéns närhet, om de inte själva tar upp striden där; men kämpar de mot er [där], så döda dem. Det är förnekarnas lön. Men om de lägger ned vapnen [skall de se att] Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig. Och kämpa mot dem till dess allt förtryck upphör och all dyrkan kan ägnas Gud. Om de då slutar [strida] skall alla fientligheter upphöra utom [mot] de orättfärdiga [som vill kämpa vidare]

• Jeahla

Muslimsk kvinna:

Om du har tid får du gärna svara på mitt sista inlägg

Kan du citera inlägget så slipper jag sitta och bläddra och leta är du snäll så ska jag svara :)

Jeahla skrev 2016-06-08 20:39:20 följande:

Muslimsk kvinna:

Om du har tid får du gärna svara på mitt sista inlägg

• Jeahla
    Jeahla skrev 2016-06-07 08:49:17 följande:

Ljuslykta: vad roligt med en troende som vill vara med och diskutera. Välkommen in.

Sura 23 vers 1-6

Vad betyder "de som man rättmätigt besitter? "

Slavinnor som får utnyttjas sexuellt?

Muhammed var inte direkt fredlig IOM att han for runt och erövrade landområden.

Han hade en hel del minst sagt tvivelaktiga förbindelser.

Gifte sig med en nioåring

Hade sex med sin farbrors döda fru

Gifte sig med sin adoptivsonen fru

Den killen hade stora lustar...

Har hört att muslimer får ljuga om det gynnar islam. Stämmer det och hur kan man då tro på en muslim i en diskussion om islam?

Jag har inte läst Koranen från pärm till pärm utan bara skummat igenom, så rätta mig om jag har fel. Jag får känslan att kvinnor ses mer som egendom än egna individer. Tex *sura 30 vers 20-21

*kvinnan är en åker som mannen kan besöka efter behag.

*Mannen och kvinnan har samma rättigheter gentemot varandra men hans rätt står över.

Svar på tråden Hur kan man vilja vara muslim??