• Malva2015

Första missfallet.. sen då?

Ni som fick missfall i v 11.. Beklagar detta. Hoppas ni återhämtat er och är "på banan igen".
    Hade ni sett fostret på ul innan det hände?

Kramar

• Malva2015
    Oktober23 skrev 2016-04-24 21:10:21 följande:

Hej. Vi är på banan igen och försöker igen på vårt första försök efter missfallet. Ska testa mig i helgen och hoppas på +

Tack för att du frågade. Planerar diu också barn?

Skönt att höra. Fick själv ett missfall i december. Blev gravid igen i februari och går in i vecka 12 i morgon .
    Så rädd för att det ska hända igen. Det är vidrigt och hemskt med MF. Man blir dessutom låst till nästa grav att oroa ihjäl sig.

Hade du sett hjärtat och att allt var bra innan ditt MF i v 11?

Jag fick veta att den var död i v 10 men den hade slutat växa i v 6..
  • Malva2015
    Oktober23 skrev 2016-04-25 13:01:59 följande:
    Hej. Nej vi hann aldrig se några hjärtslag. Vi gick dit för att konstatera exakt i vilken vecka jag var i eftersom jag strax därefter skulle göra kub och då visade det sig att hjärtljuden inte fanns..

Jag är verkligen livrädd för att få missfall igen, jag fick gå igenom ett helvete med detta missfallet.
    Kunde de berätta när den slutat växa?

Jag har varit hemskt rädd jag med hela tiden. Sprungit på 2 ul redan för att få lugn och det har hjälpt! Så gör det. Det är helt ofarligt för fostret . Så skönt att höra från en bm att allt ser bra ut.
  • Malva2015
    Oktober23 skrev 2016-04-25 21:00:25 följande:
    Nej de sa aldrig något om det. Vilken vecka är du i?
    Anledningen till att jag frågar är att ofta dör fostret långt innan v 12, vanligast är 4-6. Det är därför det är skönt att springa på tidiga ul. Det värsta med mitt missfall var ju att jag gått runt och trott att allt är bra fast den var död.

Nu är jag i v 12, 11+1
  • Malva2015
    Oktober23 skrev 2016-04-26 20:05:03 följande:
    Det ska jag verkligen tänka på till nästa gång. Vad roligt för dig. I viken vecka såg ni hjärtljud en?
    Tack:) det har varit en pärs att vänta på att dels bli grav och sen att komma till denna vecka. Jag önskar att du också når dit snart!

Bokade första ul privat i v 8, då pickade det lilla hjärtat och allt såg fint ut så långt. Andra ul hade jag v 10 och då hade det hänt så mkt, den rörde sig och boxades. Nästa vecka har vi kub så då är det dax igen.

Förra gången såg vi hjärtat V6 men de sa att hinnsäcken såg platt ut vilket var ett stort varningstecken. Så att få höra att man har rätt förutsättningar tidigt lugnar faktiskt. Även om det inte helt tar bort riskerna.

Värt varenda krona
  • Malva2015
    Oktober23 skrev 2016-04-26 20:38:24 följande:

Sån himla tur ni har haft att äntligen få bli gravida. Graviditet och bebis är det enda jag tänker på hela tiden. Jag blir snart galen. Hoppas med hela mitt hjärta att jag blir gravid och får behålla barnet.

Lovar att det kommer snart och risken att få två MF är inte stor<3 lycka till
Svar på tråden Första missfallet.. sen då?