• Oktober23

Första missfallet.. sen då?

Nu är det så att jag har varit gravid och missfall i vecka 11. Sedan den 1 januari har jag blött ut fostret. Ska på kontroll den 20 Jan. I 15 dagar har jag blött. . Min fråga är då..

Hur länge brukar man blöda?

Är det någon som blivit gravid direkt efter utan att vänta på mensen?

Jag är så himla orolig att jag ska få missfall igen, mpnga ab vännerna börjar bli gravida och fått barn. Jag vill också bli gravid igen och få barn!

• Svar på tråden Första missfallet.. sen då?
  • Fia 28

Jag fick också missfall i vecka 11 före jul. Jag hamnade på sjukhus där de sög ut alla rester, så efter det blödde jag bara ytterst lite i 3-4 dagar. Kanske något är kvar i livmodern om du fortfarande blöder. 

Jag misstänker starkt att jag redan är gravid igen utan någon mens emellan. Ska testa i helgen. 

• Fidelisen

Jag fick mf i dagarna....eller blödde rättare sagt ut ett ma.

Var till sjukhuset och gjorde ett vul pga blödningar och fick då veta att det som fanns där inne var på tok för litet för den vecka jag var i.

Hur som helst så sa den läkaren att om jag blöder i mer än 14 dgr så ska jag kontakta dem för undersökning.

• Oktober23

Ja jah blev konstaterad ett missfall den 29 dec. Jag hoppas på att det snart är över och kan försöka bli gravid igen. Detta är nog det värsta jag har varit med om. Så hemskt.

Ja jsg antar att det finns kvar något men vill att det ska ta slut nu..

• Malva2015

Ni som fick missfall i v 11.. Beklagar detta. Hoppas ni återhämtat er och är "på banan igen".
    Hade ni sett fostret på ul innan det hände?

Kramar

• Oktober23

Hej. Vi är på banan igen och försöker igen på vårt första försök efter missfallet. Ska testa mig i helgen och hoppas på +

Tack för att du frågade. Planerar diu också barn?

• Oktober23
    Fia 28 skrev 2016-01-15 13:35:59 följande:

Jag fick också missfall i vecka 11 före jul. Jag hamnade på sjukhus där de sög ut alla rester, så efter det blödde jag bara ytterst lite i 3-4 dagar. Kanske något är kvar i livmodern om du fortfarande blöder. 

Jag misstänker starkt att jag redan är gravid igen utan någon mens emellan. Ska testa i helgen. 

Hej. Hur har det gått för dig efter ditt missfall? Vi hade ju nästan samtidigt.. hoppas det har gått bra.
  • EmPe

Beklagar ditt mf:( Jag fick mf i v 6+5. Detta var den 3 aug. Den 27 aug plussade jag igen utan någon mens emellan. Var jätterädd för nytt mf men allt har gått bra och jag är beräknad att föda om 16 dagar:)

Det kan gå fort med andra ord, lycka till!

• Malva2015
    Oktober23 skrev 2016-04-24 21:10:21 följande:

Hej. Vi är på banan igen och försöker igen på vårt första försök efter missfallet. Ska testa mig i helgen och hoppas på +

Tack för att du frågade. Planerar diu också barn?

Skönt att höra. Fick själv ett missfall i december. Blev gravid igen i februari och går in i vecka 12 i morgon .
    Så rädd för att det ska hända igen. Det är vidrigt och hemskt med MF. Man blir dessutom låst till nästa grav att oroa ihjäl sig.

Hade du sett hjärtat och att allt var bra innan ditt MF i v 11?

Jag fick veta att den var död i v 10 men den hade slutat växa i v 6..
  • Oktober23
    Malva2015 skrev 2016-04-24 21:16:54 följande:

Skönt att höra. Fick själv ett missfall i december. Blev gravid igen i februari och går in i vecka 12 i morgon .

Så rädd för att det ska hända igen. Det är vidrigt och hemskt med MF. Man blir dessutom låst till nästa grav att oroa ihjäl sig.

Hade du sett hjärtat och att allt var bra innan ditt MF i v 11?

Jag fick veta att den var död i v 10 men den hade slutat växa i v 6..

Hej. Nej vi hann aldrig se några hjärtslag. Vi gick dit för att konstatera exakt i vilken vecka jag var i eftersom jag strax därefter skulle göra kub och då visade det sig att hjärtljuden inte fanns..

Jag är verkligen livrädd för att få missfall igen, jag fick gå igenom ett helvete med detta missfallet.
  • Oktober23
    EmPe skrev 2016-04-24 21:15:51 följande:

Beklagar ditt mf:( Jag fick mf i v 6+5. Detta var den 3 aug. Den 27 aug plussade jag igen utan någon mens emellan. Var jätterädd för nytt mf men allt har gått bra och jag är beräknad att föda om 16 dagar:)

Det kan gå fort med andra ord, lycka till!

Åhh vad roligt för dig.Grattis
Svar på tråden Första missfallet.. sen då?