Dagen efter ett tredje missfall
Hej! Först och främst - beklagar dina missfall! Har varit med om samma sak här, förra året plussade jag fyra gånger och det gick åt skogen varje gång. Fick mitt första missfall i v10, då hade vi varit och sett foster med hjärtslag veckan innan. Andra missfallet kom som en sen mens. Tredje missfallet gick jag ända till v12 innan jag började blöda, när vi kom in på ultraljud visade det sig att det var en ofostrig graviditet. Fjärde missfallet plussade jag svagt i några dagar, och sedan kom mensen.
Vi försöker fortfarande, men tror väl egentligen inte att vi någonsin ska få ett till barn. Fick även ett mindre nervsammanbrott efter senaste missfallet och gick faktiskt och köpte hund (alltid velat ha en, ville bara skaffa barn nummer två först, så det är inte så illa som det låter. ). Det är nog det enda jag kan rekommendera, inte som ett substitut för en bebis, men för att våran hund är som balsam för själen.
Visst fick du missfall vid olika tidpunkter i graviditeten? Jag tror det är ett bra tecken, och att det gör chansen större att det bara beror på maximal otur och att det visst kommer gå vägen en fjärde gång.