• Upptaget

Dagen efter ett tredje missfall

Beklagar dina missfall. Själv haft 2 missfall och 2 utomkveds efter varandra. Hoppet försvann och jag tänkte att "nä nu skaffar jag fan en katt", trodde ju inte jag kunde få barn. Precis i den vevan blev jag gravid igen och är nu i v 18. Naturlig väg med bara en äggledare kvar. Känns fortfarande overklig ibland.

Ge inte upp!

• Upptaget
    Linmar skrev 2016-01-15 17:00:03 följande:

Fick du någon hjälp efter dina missfall?

Vi gjorde en utredning och fick en remiss skicka till ivf. Fann inga fel på oss.
    Blev gravid precis då men det slutade i missfall, men det av mig hopp (hade bara en äggledare kvar då), så jag ville försöka ett tag själv innan vi valde ivf. 2-3 månader senare blev jag gravid igen och det verkar gå vägen nu. :)

Började leva sundare den perioden, skippade socker och motionera dagligen samt åt vitaminer. Plötligt vill sig graviditeten.?! Kan vara en slump, inget jag kommer få svar på. Är bara glad det gick till slut :)

Jag vet att det är tufft med upprepande missfall, men det kommer med sannolikhet gå vägen till slut. Du kan åtminstone bli gravid :) Finns de som inte ens kan det tyvärr.
  • Upptaget
    Linmar skrev 2016-01-16 00:17:47 följande:

Jag är tacksam över att vi kan överhuvudtaget kan bli gravida, det är ju verkligen ingen självklarhet. Hoppas jag kommer att bli det igen. Försöker att leva hyfsat nyttigt men det kan ju alltid bli bättre, socker kan jag absolut dra ner mer på. Bättre morot än att få behålla sitt barn går ju inte att ha :)

Vad fint att du kommit så långt nu, går du på många kontroller?

Tänkte du göra en utredning? Det kan ju vara så att det är en lite justering bland hormonerna som behövs.
    Jag började tex äta levaxin (för sköldkörteln) redan tidigt i denna graviditet, då det visade sig att min sköldkörtel inte producerad tillräckligt med sköldkörtel hormon. Vem vet om det varit orsaker tidigare för min del?

Jag har själv varit den som bokat in undersökningar, pga min oro. Men de har inte nekat mig just pga min historik.
    Gjorde ett VUL i v7, ett i v9 och ett i v12.
    De två första var främst för att jag hade småblödningar.

Nu väntar jag på RUL som är om ca 1,5 v. Nervöst!
  • Upptaget
    Linmar skrev 2016-01-16 19:57:19 följande:

Förstår verkligen att det är nervöst. Hoppas att allt kommer se bra ut, det är ju är tur nu!

Direkt efter att det här senaste missfallet konstaterats med vul på KK så tog de en massa blodprover så det är jag tacksam för (vet att det var något prov som hade med kromosomer att göra, de andra har jag ingen aning om och var lite för medtagen just då för att ens komma mig för att fråga). 

Nu i veckan ska sambon också in och ta blodprov. Sen hoppas jag att vi vartefter får lite mer information om hur de kommer gå vidare, det beror väl på vad proverna visar antar jag...

Häftig känsla bara att få se något levande på vul/ul, längtar till den dagen!  Drömmer

Men vad bra att de tog tag i det direkt med blodprover. Fick jag aldrig göra? Konstigt nog. Fixade med utredning själv. Men vet inte om det är samma prover?

I vilken vecka fick du dina MF?
  • Upptaget
    Linmar skrev 2016-01-17 16:35:29 följande:
    Ja, jag blev också förvånad. Men vet som sagt inte riktigt vad det var de tog eller vad som kommer att hända nu..
    Första gången gjordes VUL i vecka 9, då hade det avstannat en vecka tidigare. Sen fick jag ett MF i vecka 6. Nu på VUL i vecka 9 syntes bara en tom hinna utan foster. 

När fick du dina?
    Du kanske kan ringa dit och fråga ang proverna och vad de rekommenderar du ska göra framöver?

Vad händer nu med din graviditet? Antar det är det som kammas ofostrig?

Mitt ena MF vad i samband med mens så runt v 4-5, det andra var ca i v 8.
    Mina utomkved vet jag inte, då dom sitter tills man kan få syn på dom. Och de brukar oftast synas runt v 6-7. Så runt den veckan opererade dom bort det.
    Där emot var mitt andra utomkved i bukhålan, så de fann aldrig det utan kroppen fick absorbera det själv.
Svar på tråden Dagen efter ett tredje missfall