Utomkvedshavandeskap utan smärta?!
Jag hade utomkvedshavandeskap utan direkt smärta. Vart tydligen gravid mitten av juni för ett och ett halvt år sedan, helt ovetande ingen planerad grav den gången. Vist hade jag stickningar i höger sida av buken lite av och till men jag har precis samma smärta vid mensen så jag tänkte inte så mycket på det eftersom det gick över direkt. Jag har rejäl oregelbunden mens så att jag hade småblödningar tänkte jag inte heller på, till detta så hade jag aldrig hört talas om utomkvedshavandeskap innan jag fick det. Annars hade jag kanske känns igen symtomen, men tyvärr pratas det för lite om detta tillstånd som är vanligare än man tror.
Slutade med att jag svimmade av på jobbet av smärtor i magen fick sjuss av min mamma upp på akuten svimmade igen vaknade med sladdar, deoder, nålar, maskiner uppkopplade och enmassa läkare samt sköterskor runt mig. Dom pratade om ett X vilket jag inte fattade alls vad det var.
Det var 11 veckor, altså väldigt stort och hade fastnat 10 mm från livmodern. Det spark sedan och jag fick 2.2 liter blod i magen, jag var 15 minuter från att trilla av pinnen men tack och lov står jag här i dag. Man fick opera bort höger äggledare för den spark lixom. Tänkte efter detta att jag aldrig kommer bli gravid igen.
Vi försökte inte så mycket efter detta chocken efter näradöden upplevelse och allt. Men sen blev jag gravid på första försöket 3.5 månad senare :)
Lycklig mamma till lilla Tili i dag!
Så jag hade ingen bemärkt smärta och jag blev gravid igen! :)