Utomkvedshavandeskap utan smärta?!
Idag fick jag reda på att det inte blir någon augustibebis för vår del..
Jag har haft bruna blödningar/flytningar i två veckors tid... inget direkt smärta utan mest lite molande mensvärk till och från.. I söndags började det komma mer som rött blod istället... en mindre variant för mens. Alltså inga mängder, mest vi toalettbesök. Det kommer även lite levrade slemmiga blödningar till o från..
Fick komma in i dag o göra VUL .. är i 7+2 och läkaren såg inget tecken på graviditet. Efter en stund tittande så tyckte hon sig se något litet mörk i närheten av höger äggstock... så hon misstänkte utomkveds, men tyckte det va lustigt isf eftersom jag inte haft någon smärta.. men hon ville inte släppa tanken så jag fick lämna blodprov så skulle hon höra av sig imorgon för vidare utredning.. hon pratade läkemedel och operation men jag va så borta i huvudet så jag fattade inte så mycket.. men nu när man läser diverse historier så blir jag ju livrädd... en del historier har ju vart livshotande ?! Usch.. man läser även att det kan bli svårare att bli gravid efteråt :(
Till er som haft utomkveds utan några direkta smärtor... kom smärtorna efter ett tag eller hann ni få behandling innan..? Vad e mest vanligt.. behandling med läkemedel eller operation?
Om och när började ni försöka bli gravida igen.. och när plussade ni?