• frestelsen

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Änglamark skrev 2016-06-18 19:49:42 följande:

Angående dina frågor om biverkningar. Jag har tagit Pergotime och Ovitrelle och jag har inte direkt märkt av några biverkningar alls 

Här hemma går vi bara och väntar på att kunna ta ett gravtest 

Spännande:) när vågar du ta det?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-18 20:52:45 följande:

Okej okej , aah sant då förstår jag , tror dåh faktis samma sak händer mig får ingen egen ägglossning

;/ naae inga biverkningar av Pergo eller otriville ..

Ska göra oxå ultraljud på måndag för se

Äggen igen och sen ska ta sprutan oxå tror jag får se vad läkaren säger och kolla om

De har växt något mer ...

När hade du din mens ?

7e så va första dagen:)

När vågar man ta gravtest efter otrivelle? De sitter väl i hcg i 10 dagar. Jag va i Estland nyss o köpte hem några billiga test men såg sen att de mäster från 10. Man kanske får vänta till 2 veckor efter otrivelle om inte mensen kommit innan.
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-19 09:46:18 följande:

Fick oxå mensen 7 haha vilken samman träffande haha ,, läste någonstans att de sitter 18 dagar i kroppen ..

Jag tänkte testa mig 10 juli , som jag gjorde förra ggn då visade det stark plus med min dotter.

När ska du testa dig ?

Måste också faktis åka till Apoteket köpa grav test haha .. Såå roligt läängtar : 0

Ja vet inte när test blir ska fråga läkaren imorgon:)
  • frestelsen
    Änglamark skrev 2016-06-19 20:06:54 följande:

Jag tog sprutan för en vecka sen, 12/6. Läkaren sa att det kan va dags för gravtest efter midsommarhelgen, så ja, runt 2 veckor efter sprutan kan nog stämma som ni skriver... Jag tänker att jag väntar hela helgen och tar ett test någon gång i veckan där. I och med att jag inte har någon egen mens så kan jag inte vänta och se om mensen dröjer 

Hoppas på bra resultat för er imorgon!

Så svårt att vänta;) men vet ju att ingen ide att testa o få falskt plus.

Hoppas på plus efter midsommar för dig:)
  • frestelsen

Va på vul nyss o där fanns en på ca 20mm o en på 16-17mm så blir otriville när mannen kommer hem från jobbet o kan hjälpa mig:)

• frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-20 18:38:06 följande:

Hahah ame herregud vilken sammanträffande hade på höger 20mm en ägg och en på vänster som var 17 mm tog sprutan då direkt efter ultraljud..

Glömde fråga när jag ska ta grav test :-/ fråga du eller vet du ?

Hade du på varsin sids äggblåsorna eller bägge på en sida ? Tror du man kan få tvillingar eller haha :)

När tror du det är bäst ha sammlag ?

Varje dag ? Idag med elle ?

Hehe va kul:) fan nu måste vi ju bli gravida samtidigt med:)

En på varje sida. Hon sa testa efter ca 14 dagar.

Ja risk för tvillingar finns:)

Du bör ligga idag, imorgon och övermorgon så är du safe.
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-20 20:23:56 följande:

Haha såå roligt aah tror vi kmr bli på smällen samtidigt hahah hoppas ! : ) så får vi följas med graviditeten oxå hihi

Jag ska ta grav test efter 18 dagar mer säkrare : )

Min läkare sa skulle ha samlag idag och övermorgon så imorgon ingen samlag alls ? För han sa de blir mer sperme och mer kvalitet :- / ?? Haha

Läkare säger olika, tror inte de spelar jättestor roll:)

De är ju ändå gjorda för 2 veckor sen:) bildas ju inga nya spermier över natten.

Hoppas som bara den. Jag har några gravtest hemma så kanske ska testa om nån dag bara för o se hur mycke otrivelle ger utslag på ett test. Sen tar jag mitt riktiga om 14 dagar typ:)
  • frestelsen
    Änglamark skrev 2016-06-20 22:48:57 följande:

Jag hade bara en mogen äggblåsa så vi får se om det var en lättflörtad blåsa eller ej  Har för mig att läkaren sa att den var på 18 mm. Haha, vad roligt att ni är så identiska i er process! Gick det bra att ta sprutan?

Angående symptom så försöker jag att inte känna efter för mycket, försöker ta det hela med ro. 

Åh 18mm är ju kanon:)

Ja va lite rädd när maken gav mig den haha, men känns inget.

Nä man kan ju inte veta om de är gravsymtom, hormonerna från otrivelle eller bara pms.

De är alla lika i början.

Ska du tillbaka på vul? Eller blir de bara o ligga o vänta ut bim?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-21 08:59:21 följande:

Okej okej roligt , min läkare skulle nästan förstöra sprutan dåh han inte visste vilken håll man tar bort kapseln blev as förbannad haha ,, men till sist gick allt bra men lite orolig för han vred hitt och ditt på den hela tiden men till sist fixa han och fick i mig 250m ..

Hade igår massa stickningarna i magen och uppblåst som faan .. Idag vill mannen spara på spermie vi ska köra imorgon , jag tror väl enda äggen släpper efter 24/36 Tim så det väl imorgon ?

Låter som sprutan funkar med alla stickningar:)

Ja va väl så tror jag min läkare sa, så hon sa viktigaste va o ligga samma dag som sprutan o dagen efter. Men om då ägget släpper efter 24 h så lever de sen ca 12h med så bra o ligga den dagen med:) är din läkare gammal?

Tänker på att han borde veta att man kan omöjligt ligga för mycket för att göra bebis tvärtom ju mer sex ju bättre spermier :) sen tycker inte jag de är så kul med detta -nu måste vi ligga, blir ju så många måsten.

Spermier lever 3-5 dagar i äggledaren så man behöver ju inte ligga varje dag iaf:)
  • frestelsen

Du kan inte ha samlag för ofta. Gör som ni känner för:) vi kommer ha idag. Det tar 2 veckor för spermier att bildas så de kan omöjligt va dåliga för ni låg igår:)

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?