• frestelsen

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Hej, tänkte hoppa in här om de är ok:)

Fick letrozol utskrivet och testar nu första gången:) är på cd 10 o åt dem 5-9. Jag har egen äl men vi har försökt få bebis i 2 år med 2 mf och ett ma.

Läkaren tro att letrozol ska hjälpa oss då de tydligen är bättre om man har egen äl. Minskar risk för mf genom bra slemhinna och ökad äggkvalitet:)

Ska på vul på fredag cd13 o kolla om de är nått ägg där:) ni som fått pergo har ni fråga om letrozol? Hört massa bra om det. Kanske värt att testa om pergon inte vill ge nått:)

• frestelsen
    klariis skrev 2016-04-19 21:46:11 följande:

hej och välkommen!!!

Jag fick också letrozol nu sista gången, väntar nu på om mensen kommer eller inte. Har också egen ägglossning men verkar som denna medicin inte riktigt är godkänd för dom som inte har PCO, har du hört något? 

Däremot hjälpte dessa tabletter så mycket bättre än pergotime som jag fick max typ 6mm slemhinna. NU hade jag 9mm CD14 :) det ända skillnaden var att jag hade ett stort ägg som skulle lossna, sen hade jag tre ägg på 13mm. Hade hoppats på att jag hade fler ägg :)

Jag har inte pco o fick dem. Fick ma i nov o min cykel blev lång efter det. 34 dagar typ.

Ja letrozol har jag hört bra om när de gäller just slemhinnan och att risken för flerbörd minskar:)

Klart tvillingar är välkomna men är ju risker med det.

Spännande, när är bim?
  • frestelsen
    klariis skrev 2016-04-20 15:59:29 följande:

Ja, det var det ända jag inte tyckte var bra. Jag vill ha tvillingar. Jag vill så gärna ha 3 barn, hade varit skönt med tvillingar så slipper jag känna stress som jag gör nu.  Men annars är letrozol kanon, kommer antagligen få ta dom nästa cycle också om det inte fungerar denna gång. Sen blir det IVF, vilket jag är lite orolig för. Så hoppas det fungerar. 

Har bim 28 april, så en vecka kvar. :) känner dock ingenting just nu, känns som vanligt. Men man kan alltid hoppas! 

När var det du skulle till läkaren och kolla äggblåsor? hur gammal är du? och har du barn sen tidigare? 

Ja vill ja tvillingar med, men känns som man får va glad om man får en:)

Ska dit på fredag:)

Jag är 34 och har en dotter från tidigare förhållande. Henne fick jag på p-piller när jag va 19:)

Maken har en dotter med från tidigare. Om det inte blir något innan nov i år får vi ivf. Vi fick remiss men de sa att vi skulle försöka själv ett år efter ma:t innan ivf:/ blir lite sur på dem med tanke på att vinredan försökt i 2 år. Tiden tickar på och hoppas verkligen att vi lyckas nu med letrozolen.

Har du testat med äl test?

Tog ett idag cd 11. Aldrig haft så neg äl test. Vet inte om de är bra eller dåligt.

Men hört att de är ofta man inte känner något som de är en grav:) för pms uteblir:)
  • frestelsen
    klariis skrev 2016-04-21 20:55:05 följande:

Ja, sant.. känns inte ens självklart att man ska få en! så jag ska väl inte ställa allt för stora krav :)

Jag kör alltid äl test, får alltid positivt i två dagar innan jag ägglossar. Känner det väldigt tydligt så hamnar aldrig fel. 

Men vet att nu när jag kör pergotime och letrozol så indikerar det på blodprov att jag ägglossar där och då typ dag 10 men har slutligen alltid ägglossning dag 14-15 men inte på stickor, där stämmer det alltid. Konstigt då blodprov ska väga tyngre! Jag går genom en fertilitetsklinik, så får göra blodprov dag cd2, cd10, cd14(om jag inte ägglossat) och cd21(för att se om jag har ägglossat) så det är rätt skönt, kan inte bli fel! 

Ja man får va glad för en men jag vill veeerkligen ha tvillingar med:)

Har äl värk nu men tok neg äl test. Återstår att se va hon säger imorgon:)

Men känner att nått är på g:)

Hoppas inte 3 ägg ligger o härjar bara.

Tempar med o tempen har gått ned som innan äl:)

Imorgon blir dum tempdag för jag måste upp så tidigt. Har en 5 timmars tenta innan gyn med
  • frestelsen

Vart på vul nu. 2 ägg från varsinn äggstock:) ena på 18mm andra på 17mm :) så vi skulle ligga varje dag till ca ons:)

• frestelsen
    Seaflower skrev 2016-04-23 07:11:22 följande:

Godmorgon flickor!!

Testade mig nyss, och det är minsann, om än ett svagt, streck!

Måste springa till Apoteket idag och köpa ett dyrare test för säkerhets skull!

Grattis:) ta ett clearblue digital:) rfsu brukar va sega så du får lätt gravid på cb:)
  • frestelsen

Måste fråga om hur ni upplevt äl?

Haft galet ont och drar o sliter i ljumskar. Idag är det lite bättre, men fortfarande mer ont än någonsin under min mens historia..

• frestelsen

Tänk va olika de kan va:) nu känns det bättre iaf:)

Kanske äl idag då. Om äggblåsorna va 17mm o 18mm i fredag borde nått släppt nu iaf:)

Får se om tempen går upp imorgon då.

Fick nästan pos äl-test igår o tycker de va svagare idag.

• frestelsen

Fick tydlig temphöjning idag så äl igår:) nu vet jag att letrozol gav mig äl iaf men nu kommer långa väntan på bim

• frestelsen
    IlonaSofia skrev 2016-04-25 20:10:57 följande:

Åh va härligt! Skönt att det funkar!

Jag känner alltid när jag har äl, känns som rejäl mensvärk och massa flytningar

Ja brukar få äl flytningar typ 4 dagar innan o fram till äl. Men så som jag fick nu va galna äl smärtor o min temp brukar stiga stegvis efter äl, nu pang från 36,2 till 36,6:) tog bidrottninggele fram till äl med för att öka chansen extra:)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?