• Newbie84

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

frestelsen skrev 2016-08-15 20:06:34 följande:

Hur länge har du känt dig gravid? De är nog för tidigt för gravtest men be om blodprov annars för o se om de funns nått hcg:)

Ver inte typ 2 veckor kanske. Men jag är säker på att jag är skengravid typiskt mig haha när kan man testa sig? Nu ska jag ju till gyn, men vid andra tillfällen tänker jag.

Har haft lite högre temp och lite feberkänslor men antar att man får det i samband med mens? Sist jag var gravid var det oplanerat och då var jag sjuk innan jag plussade. har ju aldrig känt efter innan så som man gör nu när man försöker.
  • Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-15 22:58:05 följande:

Hej!

Intressant tråd, jag hoppas de är okej att jag hoppar in

Jag är inne på min tredje kur provera och ska påbörja första kuren Pergotime snart, spännande att höra om era erfarenheter kring de..

Hur har ni haft med biverkningar?

Sett att de fungerat för någon här, tänds iaf ett visst hopp

Hej och välkommen!

Fick du ta blodprov för att veta vilken dos Pergo du ska ta? Kanske en konstig fråga (jag är så ny på sånt här och vet typ ingenting) men varför fick du inte Pergo efter 2 kuren provera?

Jag har tagit en kur provera sen kom det pyttelite på dag 28-29 och några dagar framåt så att jag inte behövde tampong. Min gyn sa att det räknades som en mens nu ska jag ta blodprov i dagarna men med provera fick jag en mer normal blödning.
  • Newbie84
    frestelsen skrev 2016-08-16 07:53:36 följande:

Högre temp är för att du har haft ägglossning:) nu är de ju svårt att säga när du hade din äl men är de 2 veckor sen kan du ta ett test:)

Grejen är ju den att jag inte haft ägglossning vad jag tror för då borde väl de ha synts på VUL tänker jag som jag gjorde då. Får se vad han säger i morgon. Kommer lite mer rosa flytning nu så kanske kommer igång. Så tråkigt att ta test när det högst troligt är neg, man blir ju besviken även fast man vet.,,

Smultron: ska fråga min gyn om det med klar blödning i morgon :) btw för att citera tryck på muttern i det inlägg du vill citera så blir det grå ruta :)
  • Newbie84

Glömde såklart att fråga men nu kom det lite mer blod fast fortfarande lite. Gyn frågade om jag ville prova med Pergo först eller påbörja ivf med en gång, men tänkte prova med Pergo först lite och se, morgon ska jag ta min första Pergo tablett. Vet inget om ivf och hur långa köer det är, men eftersom vi har ett barn redan så kostar det ju en del. Ska man kanske ändå ställa sig i kö? Tänker att det kan ju ta lång tid med Pergo osv, man vet ju inte...

• Newbie84

Smultron85: Jag ska ta dom dag 5. Du då? Kul att vi börjar samma dag :) jag tänkte försöka nu 1-2 kurer och ställa mig i kö sen och fortsätta under tiden om det är så att köerna är långa.

• Newbie84

Tror mellan dag 14-16 ungefär dvs 4-6 dgr efter avslutad kur. Fråga gärna. Jag fick inte komma på besök :( gyn skulle höra av sig om blodproverna är avvikande för en tid och annars ska jag boka tid igen vid mens för ny kur...

• Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-18 23:00:23 följande:

Absolut, jag ska höra efter.

Men fy så tråkigt, aldrig kul att sitta hemma och bara vänta på besked

Min gyn är helt fantastisk, lämnade t.om ut sin privata mejladress så ifall de skulle hända något oväntat utanför arbetstid kunde jag skriva.

Lyx, vad gulligt! Så är inte min men går dit för att han är snabb och visste att om man har pco behövs ibland hjälp på traven. Hoppas på bra prover iaf :)
  • Newbie84

Ni som tagit Pergo kanske kan svara mig på detta:

Jag är på dag 4/5 enkel dos och känner mig typ uppsvälld samt att jag tror att jag har molvärk i äggstockarna, de känns lite spända (om det nu är äggstockarna). Någon som känt så eller är det en biverkning?

• Newbie84
    Smultron85 skrev 2016-08-21 22:18:34 följande:

Nu är jag också som bekant på första kuren och har inte erfarenhet av några större biverkningar mer än att de kan komma en molande värk emellanåt samt kraftig huvudvärk dag 3, har dock läst att precis de du beskriver är vanliga biverkningar

Tack för svar, då verkar det i sin ordning. Hoppas det går över snart och att det blir bättre nästa kur, eller förhoppningsvis blir det ju inga fler ????
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?